Hamowanie silnikiem
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
Re: Hamowanie silnikiem
A ja mam przemyślenia na temat jazdy na LPG. W przypadku LPG wydaje mi się, że lepiej wrzucać na luz, bo silnik spali tyle samo gazu, a dotoczymy się dalej
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Hamowanie silnikiem
Niekoniecznie. Z założenia w czasie hamowania silnikiem komputer gazowy podaje dawkę taką jak dla obrotów biegu jałowego, ale zredukowaną o np. 30% (zależnie od ustawień komputera, jednak nigdy nie odcina gazu wogóle, tak jak to się dzieje z benzyną).
Dlatego również przy zasilaniu LPG hamowanie silnikiem powinno być rozwiązaniem bardziej ekonomicznym, niż wrzucanie luzu.
Dlatego również przy zasilaniu LPG hamowanie silnikiem powinno być rozwiązaniem bardziej ekonomicznym, niż wrzucanie luzu.
- arekgr
- Junior
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 wrz czw, 2007 3:27 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1971427
- Lokalizacja: Rymanów Zdrój / Krosno
Re: Hamowanie silnikiem
dzikson... może i masz racje w przypadku sekwencji, ale... Ja mam I gen z Blosem I w tym przypadku pewnie mam racje
Zakochałem się w 205Gti
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2615
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Hamowanie silnikiem
Być może, na znam tak szczegółowo tematu blosa.
To co pisałem dotyczy instalacji II generacji, którą mam przy monowtrysku w TU3M.
To co pisałem dotyczy instalacji II generacji, którą mam przy monowtrysku w TU3M.
-
- Junior
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
- Posiadany PUG: :( ni mo :(
- Numer Gadu-gadu: 2667907
Re: Hamowanie silnikiem
fatoom15 pisze:wracając do tematu, biorąc pod uwagę fakt, że pompa w moim dieslu nie odcina calkowicie paliwa to czy nie ekonomiczniej jest widzac czerwone swiatlo z daleka, zamiast redukowac to z 5-tki po prostu wyrzucic na luz?
sytuacja konkretnie taka, wyprzedzilem kogos na 300metrow przed skrzyzowaniem, jade zalozmy 80km/h i widze ze musze zwolnic. czy lepiej jest wyrzucic na luz i swobodnie sie toczyc do swiatel ktore niebawem sie zmienia czy moze wlasnie redukowac krecac silnik do 3k/minute?
zostań na V
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Hamowanie silnikiem
Ehhh głupie podejście. Bez urazy proszę. Chodzi o to, że hamowanie silnikiem to nie tylko ewentualne oszczędności ale i bezpieczeństwo, z którego mało kto zdaje sobie sprawę. Dlaczego na "L" ucza, ze hamuje się silnikiem. Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy hamując przed krzyżówką trzeba nagle przycisnąć bo np. coś na nas się kieruje. W takich sytuacjach liczą się sekundy ... które się traci jak auto jest na luzie.arekgr pisze:A ja mam przemyślenia na temat jazdy na LPG. W przypadku LPG wydaje mi się, że lepiej wrzucać na luz, bo silnik spali tyle samo gazu, a dotoczymy się dalej
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Junior
- Posty: 102
- Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
- Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
- Numer Gadu-gadu: 1158532
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Hamowanie silnikiem
Pieras, pytanie dotyczy wylacznie ekonomicznosci hamowania silnikiem, nie zas bezpieczenstwa wiec lepiej bedzie jak nie bedziemy sie nad tym tematem rozwodzic.
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Hamowanie silnikiem
jest oszczednosc przy hamowaniu silnikiem, ale czy w kazdej instalacji gaz. czy nie to wylacznie zalezy od danej instalacji zapewne. sorry zapomnialem tego watku dopisac w powyzszym poscie.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
- kubagti
- Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 04 kwie pt, 2008 3:36 pm
- Posiadany PUG: GTI 1.6 i 1.9
- Numer Gadu-gadu: 2332343
Re: Hamowanie silnikiem
Zasada jest tak zawsze jak zwalniasz silnike to jest to bardziej ekonomicze niż jezdzenie na luzie bo wtedy przpustnica jest zamknieta a pompa paliwa nie podaje tyle paliwa co na luzie, Nie patrzcie na wkazania komp. pokładowych mi np na luzie toyota yaris 1.0 VVi wskazuje 0 i Peugeot 206 1.6 16 v tez, ale np Fprd skorpio 2.3 16v już pokazuje 1.5 l a w czym róznica Ford przelącza sie na spalanie godzinowe
-
- Junior
- Posty: 102
- Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
- Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
- Numer Gadu-gadu: 1158532
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Hamowanie silnikiem
wy tu o gazie etc. a mnie wylacznie interesuje sytuacja w moim dieslu.
gdybym mial benzyne czy tez gaz to bym sie nie zastanawial co jest lepszym rozwiazaniem,
ale ze mam pompe bez elektroniki to dlatego chcialem wiedziec jak to jest z tą dawką paliwa na biegu jałowym i redukcji.
gdybym mial benzyne czy tez gaz to bym sie nie zastanawial co jest lepszym rozwiazaniem,
ale ze mam pompe bez elektroniki to dlatego chcialem wiedziec jak to jest z tą dawką paliwa na biegu jałowym i redukcji.
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Hamowanie silnikiem
nie ma sensu kręcić w twoim przypadku kręcić go do tych 3k obrotów ponieważ pompa nie odcina i podaje tyle paliwa co na wolnych obrotach a w związki z tym że silnik sie szybciej kręci wykona więcej cykli i spali więcej
choć czy zauważysz jakieś wymierne różnice to nie wiem
choć czy zauważysz jakieś wymierne różnice to nie wiem
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Hamowanie silnikiem
Jak to spali więcej? Nie może spalać po prostu proporcjonalnie do obrotów. Jakby spalał to by się chyba wydzielała z tego procesu energia i silnik by się rozpędzał a nie zwalniał. Musi być jakiś inny mechanizm poza cut-off'em który reguluje ilość paliwa w stosunku do obciążenia czy coś...
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Hamowanie silnikiem
Nie tyle proporcjonalnie co więcej przez większe obroty. W przypadku hamowania silnikiem mamy powiedzmy 3k obrotów, a na luzie ok.800. Na każdy obrót podawana jest taka sama dawka paliwa więc chyba jasne jest, że więcej spali. To jedna z teorii, a jaka jest prawda sam chcę wiedzieć, ale nie chce mi się robić testów z paliwem w butelce.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Hamowanie silnikiem
Nie może spalać po prostu proporcjonalnie do obrotów
spala tyle ile pompa wtryśnie a to zależy między innymi jak ustawisz pedał przyśpieszenia znaczy gazu
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Junior
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
- Posiadany PUG: :( ni mo :(
- Numer Gadu-gadu: 2667907
Re: Hamowanie silnikiem
no dobra to teraz taka sytuacja :
Zjeżdzamy z górki , górka ma ok 2,5km. Jest w terenie zabudowanym.
Na luzie zjeżdzam tam 75 km/h - nie hamuje nie przyspieszam
Na biegu bez wciaskania gazu auto mi zwalnia , czyli żeby jechać mniej więcej tak samo długo , musiałbym lekko trzymać gaz.
Które rozwiązanie jest ekonomiczniejsze:)
Zjeżdzamy z górki , górka ma ok 2,5km. Jest w terenie zabudowanym.
Na luzie zjeżdzam tam 75 km/h - nie hamuje nie przyspieszam
Na biegu bez wciaskania gazu auto mi zwalnia , czyli żeby jechać mniej więcej tak samo długo , musiałbym lekko trzymać gaz.
Które rozwiązanie jest ekonomiczniejsze:)