Peugot z 1987, czy warto ?
Peugot z 1987, czy warto ?
Zastanawiam się się nad kupnem 205 rocznik 1987. Stan jest całkiem niezły jak na cenę 1500 z gazem i dużym szyberdachem, bez korozji. W ciągłej eksploatacji. Jest tam tak zwany leżak 1.4 (XY7,chyba). Przebieg około 200.000 wg właściciela autentyczny. Stan samochodu dużo lepszy od wielu innych z nowszych roczników w porównywalnej cenie.
Na samochód mam max. 2000 złotych
1. Chciałbym wiedzieć, czy te silniki są lepsze, czy gorsze od nowszych TU? Mam na myli przede wszystkim trwałość.
2. Jak jest z częściami do nich?
3. Czy są skomplikowane i kosztowne w naprawie?
4. Czy są mechanicy, którzy potrafią je naprawiać i czy są drodzy, Warszawa okolice?
5. Czy to jest tak, że im peugot starszy tym lepszy-trwalszy?
6. Czy poza silnikiem są jeszcze jakieś istotne różnice między nowszymi i starszymi rocznikami?
7. A może lepiej jednak szukać nowszych roczników?
Na samochód mam max. 2000 złotych
1. Chciałbym wiedzieć, czy te silniki są lepsze, czy gorsze od nowszych TU? Mam na myli przede wszystkim trwałość.
2. Jak jest z częściami do nich?
3. Czy są skomplikowane i kosztowne w naprawie?
4. Czy są mechanicy, którzy potrafią je naprawiać i czy są drodzy, Warszawa okolice?
5. Czy to jest tak, że im peugot starszy tym lepszy-trwalszy?
6. Czy poza silnikiem są jeszcze jakieś istotne różnice między nowszymi i starszymi rocznikami?
7. A może lepiej jednak szukać nowszych roczników?
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
moim zdaniem..
1) gorsze, trudniej dostepne - TU 1.4 kupisz bez problemu za 200-300 pln XY trza się naszukać. zblokowane ze skrzynią biegów - przekładnia jak zacznie wyć to trzeba skołować "nową" - ale na forum zdobędziesz
2) wszystko dostepne jeszcze, jak nie nowe to ze szrotu
3)proste jak cep
4)nie wiem, ale rozdziawiaczy gęby w bród -"ale że jak, wspólny olej do silnika i skrzyni?"
5) temat rzeka - 205 pewnie "trwalszy" niż 307-ka
6)inna deska rozdzielcza, inne lampy tył - patrz net, forum
7) ee tam, ja bym z desperacji przygarnął jakiegoś starego xs z leżakiem, jeśli nie ma rudej
ale... dzisiaj jestem zryty więc poczekaj na odpowiedź manwe
1) gorsze, trudniej dostepne - TU 1.4 kupisz bez problemu za 200-300 pln XY trza się naszukać. zblokowane ze skrzynią biegów - przekładnia jak zacznie wyć to trzeba skołować "nową" - ale na forum zdobędziesz
2) wszystko dostepne jeszcze, jak nie nowe to ze szrotu
3)proste jak cep
4)nie wiem, ale rozdziawiaczy gęby w bród -"ale że jak, wspólny olej do silnika i skrzyni?"
5) temat rzeka - 205 pewnie "trwalszy" niż 307-ka
6)inna deska rozdzielcza, inne lampy tył - patrz net, forum
7) ee tam, ja bym z desperacji przygarnął jakiegoś starego xs z leżakiem, jeśli nie ma rudej
ale... dzisiaj jestem zryty więc poczekaj na odpowiedź manwe
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- ElectricYouth
- Junior
- Posty: 226
- Rejestracja: 25 lut wt, 2014 5:33 pm
- Posiadany PUG: 84' Phase I 205 GRD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Toruń
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
87 to prawie salonowy. Ja tam kupiłem 84 i jestem najszczęśliwszym człowiekiem w Polsce. Najważniejsze chyba blachy.
Złóż tylne siedzenia, spójrz pod dywanik, sprawdź co się dzieje w bagażniku. Bardzo ważna rzecz - kielichy McPhersona (nie wiem czy dobrze napisałem). Skorodowane i zarudowione eliminują samochód z jazdy - tzn. jeździć można ale czy to bezpieczne? Nawet najlepsza naprawa może okazać się niewystarczająca jeśli dojdzie do wypadku (oczywiście odpukać).
Oceń stan progów, bo reperaturki to już nie ta sama jakość co oryginał.
Najlepiej żebyś na oglądanie zabrał znajomego mechanika. Oceni podłużnice i inne elementy. Nacisk na bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Ja jestem świrem i na to już nie patrzyłem bo czekałem na to auto latami i po prostu musiałem je mieć jeśli nadarzyła się okazja prawie pod nosem w całkiem dobrym stanie.
Ja tam ogólnie znam się tylko na dieslach tak więc o silniku nic Tobie nie powiem. Procedura oględzin raczej jest podobna.
Jeśli chcesz jakieś wskazówki - napisz. Coś dopiszę od siebie.
Złóż tylne siedzenia, spójrz pod dywanik, sprawdź co się dzieje w bagażniku. Bardzo ważna rzecz - kielichy McPhersona (nie wiem czy dobrze napisałem). Skorodowane i zarudowione eliminują samochód z jazdy - tzn. jeździć można ale czy to bezpieczne? Nawet najlepsza naprawa może okazać się niewystarczająca jeśli dojdzie do wypadku (oczywiście odpukać).
Oceń stan progów, bo reperaturki to już nie ta sama jakość co oryginał.
Najlepiej żebyś na oglądanie zabrał znajomego mechanika. Oceni podłużnice i inne elementy. Nacisk na bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Ja jestem świrem i na to już nie patrzyłem bo czekałem na to auto latami i po prostu musiałem je mieć jeśli nadarzyła się okazja prawie pod nosem w całkiem dobrym stanie.
Ja tam ogólnie znam się tylko na dieslach tak więc o silniku nic Tobie nie powiem. Procedura oględzin raczej jest podobna.
Jeśli chcesz jakieś wskazówki - napisz. Coś dopiszę od siebie.
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
ja wiem czy gorsze, to jest prawie to samo wyłączając skrzynie; tłoki, korby, tuleje, pierścienie, stopy klawiatury zaworowej wraz z osia są identyczne, panewki układu korbowotłokowego też, żeby zmienić sprzęgło nie trzeba ruszać skrzyni i półosi ale trzeba olej spuścić z silnika,
w 87 może się chyba już trafić przejściówka wiec nowa deska i lusterka ale pomarańczowe kierunkowskazy z przodu i światła z wstecznym w lampach z tylu
który to leżak najłatwiej rozpoznać po kształcie dolotu na gaźnik/gaźniki, jak jest wąski podłużny na trzy śruby to xy7, jak ma kształt przypominający jakby motyla na 4 śruby to xy8, dwie śruby, wąski dolot podzielony jakby na dwa znaczy, że nie jest to 1,4
co do części, to nie są dostępne z półki ale nie ma większego problemu z eksploatacyjnymi, pompa wody jest zewnętrzna wiec prawdopodobnie można ja regenerować ale da się dostać nówki, docisk sprzęgła jest zamienny z TU, olej wymieniać należy trochę częściej niż w innych silnikach, przy zakupie filtra zwróć uwagę żeby był na gwint 3/4 calowy a nie M20 jak w TU/XU
co do rocznika to niby te z przed liftingu są gorzej zabezpieczone antykorozyjnie ale i tak najbardziej gniją te z końcówki, które tłoczone były już w innej fabryce
zazwyczaj nie są to poważne problemy i 205 raczej rzadko będzie dziurawa, ale
miejsca w których się spotkałem z korozja w 205:
w okolicy przednich świateł (za zderzakiem, w komorze silnika)
kielichy przy mocowaniach górnych łożysk kolumn
same przody progów
łączenie progu ze słupkiem B i w tylnej ćwiartce do samego koła
podłoga pod kanapa i w bagażniku tam gdzie biegną tylne podłużnice
boczne wieszaki zderzaków
pod tylnymi światłami
doły drzwi
pod uszczelka szyby czołowej i analogicznie w tylnej klapie plus pod blenda
pod uszczelkami bocznych szyb tylnych szczególnie uchylnych
znaczeniowo pękać może blacha przy wewnętrznym tylnym mocowaniu foteli przednich
w 87 może się chyba już trafić przejściówka wiec nowa deska i lusterka ale pomarańczowe kierunkowskazy z przodu i światła z wstecznym w lampach z tylu
który to leżak najłatwiej rozpoznać po kształcie dolotu na gaźnik/gaźniki, jak jest wąski podłużny na trzy śruby to xy7, jak ma kształt przypominający jakby motyla na 4 śruby to xy8, dwie śruby, wąski dolot podzielony jakby na dwa znaczy, że nie jest to 1,4
co do części, to nie są dostępne z półki ale nie ma większego problemu z eksploatacyjnymi, pompa wody jest zewnętrzna wiec prawdopodobnie można ja regenerować ale da się dostać nówki, docisk sprzęgła jest zamienny z TU, olej wymieniać należy trochę częściej niż w innych silnikach, przy zakupie filtra zwróć uwagę żeby był na gwint 3/4 calowy a nie M20 jak w TU/XU
co do rocznika to niby te z przed liftingu są gorzej zabezpieczone antykorozyjnie ale i tak najbardziej gniją te z końcówki, które tłoczone były już w innej fabryce
zazwyczaj nie są to poważne problemy i 205 raczej rzadko będzie dziurawa, ale
miejsca w których się spotkałem z korozja w 205:
w okolicy przednich świateł (za zderzakiem, w komorze silnika)
kielichy przy mocowaniach górnych łożysk kolumn
same przody progów
łączenie progu ze słupkiem B i w tylnej ćwiartce do samego koła
podłoga pod kanapa i w bagażniku tam gdzie biegną tylne podłużnice
boczne wieszaki zderzaków
pod tylnymi światłami
doły drzwi
pod uszczelka szyby czołowej i analogicznie w tylnej klapie plus pod blenda
pod uszczelkami bocznych szyb tylnych szczególnie uchylnych
znaczeniowo pękać może blacha przy wewnętrznym tylnym mocowaniu foteli przednich
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
gorsze = wymagają więcej serca i zangażowania
wiedziałem że jak się wypowie manwe to będzie po sprawie
wiedziałem że jak się wypowie manwe to będzie po sprawie
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
Dobrego Puga zawsze warto kupić.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- allman1
- Uzalezniony
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 mar ndz, 2012 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 1,9. Pod opieką: 205 XE leżak. Ex. Green. R.I.P. 205 XRD.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: allman1
- Lokalizacja: Leszno
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
Offtop - Manwe, od kiedy zaczęli je produkować w innej fabryce? Masz na myśli Hiszpanię?
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
nie pamiętam daty, tak o Hiszpanie chodzi
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
Podłącze się, mam okazję kupić P 205 GT 1987r 150tkm, silnik 1.4 chociaż wymieniony parę lat wcześniej na 1.1, auto od 1990r w jednych rękach, cały czas garażowane,w środku nigdy nie palone, prawie w idealnym stanie, na chromach jest jeszcze niebieska folia, zero korozji, tylko że golas. Cena za auto 200 euro + transport do Polski 200 eur. Nie wiem co robić Mam czas do jutra
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
nie zastanawiaj się, fajne auto w dobrej cenie, w dodatku z beżową deska rozdzielczą
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
Chyba jednak od puszcze, nie ma oryginalnego silnika, a obecny podobno jakoś dziwnie głośno chodzi jak ktoś chce to mogę odstąpić auto
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
przekładka na inny silnik 1.4 to akurat pikus.Ten egzemplarz ma akurat 1.4 z cytryny ale to akurat nie gra roli. Lepiej spójrz czy ma zdrową bude, jesli tak to bierz go.
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
Buda jest bardzo zdrowa, na miejscu jest mój brat który jutro wraca do Polski i mógłby go kupić.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugot z 1987, czy warto ?
hmm... ciut dziwna sprawa z tym silnikiem, 1987 - tam nie powinien być leżak /XY czy XW/ ? i co.. ktoś we francji przespawał mocowanie łapy silnika?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]