Czy dziś leżak to już problem?

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
mateusz205aa

Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: mateusz205aa »

Chciałbym podpytać szanowną brać, czy dziś zakup leżaka, nawet w dobrym stanie np. tego :P
http://otomoto.pl/oferta/peugeot-205-ID ... f904dec707
może okazać się wtopą?
Czy jest w tym modelu jakiś cwancyk, który może unieruchomić mnie na tygodnie/miesiące?
Jak z dostępnością, awaryjnością itp? Jak to wogóle działa?
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: woocash »

Bardzo sprytnie zadane pytanie, jakiś miesiąc temu ktoś zadał takie samo, może nawet w związku z tym samym samochodem, ale to nie było dzisiaj, więc wiele się mogło zmienić....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
mateusz205aa

Re: Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: mateusz205aa »

Ja kiedys juz trafilem na to auto. Ale chce zasiegnac jezyka co do tego typu rozwiazania jakim jest lezak
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: woocash »

Jak wyżej.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
kacperro20
Nowicjusz
Posty: 65
Rejestracja: 21 maja śr, 2014 12:01 am
Posiadany PUG: 1.4 XY7
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: kacperro20 »

Aż tak źle nie jest, może ja mam szczęście, ale przez rok prócz wymiany pompy wody i uszczelki pod pokrywą zaworów nic nie musiałem robić, a samochód dzielnie pokonuje 1tyś km miesięcznie. Jeśli chodzi o części to w sklepach typu intercars nie ma już rzeczy typu półosie itd, przynajmniej tak mi powiedzieli. Ja wyznaję zasadę taką; raz w tygodniu przeglądam allegro, olx i kupuje na zapas części które się przypadkiem trafią, a wiem że może być z nimi potem problem. Tak kupiłem dwie nowe półosie , uszczelniacze półosi, komplet uszczelek do silnika, pompę wody i parę innych części. Zmieniam olej co 5 tyś i nic się nie dzieje. Tutaj na forum znajdziesz też wiele części, no i jest jeszcze użytkownik Manwe który o leżakach wie prawdopodobnie więcej niż ich konstruktorzy i zawsze coś doradzi :D
Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 616
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: Alimantado »

Ja mam leżaka pod maską tylko, że 1,4 na dwóch gaźnikach. Jak na razie spotkałem się z problemami regulacji gaźników i podłączenia podciśnienia pod nie ale temat został ogarnięty. Co do głębszej mechaniki to musisz pytać Manwe bo on to ogarnia. Problem może wystąpić później z częściami, które ciężko będzie dostać. Ale sam silnik jest wdzięczny, trzeba dbać o poziom oleju.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: simon3 »

Z częściami do silnika na pierwszy rzut oka może być problem… ale jak się trochę poszuka to okazuje się, że trochę tych części jeszcze "leżakuje" gdzieś w magazynach sklepów czy też osób prywatnych :) Zobaczymy co będzie za parę lat? Tak jak pisał wcześniej Kacperoo - części nie są drogie, więc póki są dostępne to można kupować na zapas :wink:
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Czy dziś leżak to już problem?

Post autor: Manwe »

kilka części pasuje z nowszych silników, uszczelniacze półosi (dwa duże) , pierścienie, panewki, korby tłoki, tuleje, uszczelki pod nie to wszystko jest takie same jak w TU, rozrząd jest na łańcuchu wiec teoretycznie wieczny, ale zestawy rozrządu można jeszcze czasem spotkać, uszczelki najłatwiej kupować w zestawach na cala głowicę albo na cały blok, właściwie silnik jest tak samo żywotny jak gaźnikowe TU, pomijając częstszą konieczność wymiany oleju, żeby zrobić coś grubszego przy nim, typu uszczelka pod głowicą wskazane jest go wyjąć z auta, za to do sprzęgła trzeba tylko zrzucić boczna osłonę (w uproszczeniu :))
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
ODPOWIEDZ