Czy dziś leżak to już problem?
Czy dziś leżak to już problem?
Chciałbym podpytać szanowną brać, czy dziś zakup leżaka, nawet w dobrym stanie np. tego
http://otomoto.pl/oferta/peugeot-205-ID ... f904dec707
może okazać się wtopą?
Czy jest w tym modelu jakiś cwancyk, który może unieruchomić mnie na tygodnie/miesiące?
Jak z dostępnością, awaryjnością itp? Jak to wogóle działa?
http://otomoto.pl/oferta/peugeot-205-ID ... f904dec707
może okazać się wtopą?
Czy jest w tym modelu jakiś cwancyk, który może unieruchomić mnie na tygodnie/miesiące?
Jak z dostępnością, awaryjnością itp? Jak to wogóle działa?
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czy dziś leżak to już problem?
Bardzo sprytnie zadane pytanie, jakiś miesiąc temu ktoś zadał takie samo, może nawet w związku z tym samym samochodem, ale to nie było dzisiaj, więc wiele się mogło zmienić....
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Re: Czy dziś leżak to już problem?
Ja kiedys juz trafilem na to auto. Ale chce zasiegnac jezyka co do tego typu rozwiazania jakim jest lezak
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czy dziś leżak to już problem?
Jak wyżej.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- kacperro20
- Nowicjusz
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 maja śr, 2014 12:01 am
- Posiadany PUG: 1.4 XY7
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy dziś leżak to już problem?
Aż tak źle nie jest, może ja mam szczęście, ale przez rok prócz wymiany pompy wody i uszczelki pod pokrywą zaworów nic nie musiałem robić, a samochód dzielnie pokonuje 1tyś km miesięcznie. Jeśli chodzi o części to w sklepach typu intercars nie ma już rzeczy typu półosie itd, przynajmniej tak mi powiedzieli. Ja wyznaję zasadę taką; raz w tygodniu przeglądam allegro, olx i kupuje na zapas części które się przypadkiem trafią, a wiem że może być z nimi potem problem. Tak kupiłem dwie nowe półosie , uszczelniacze półosi, komplet uszczelek do silnika, pompę wody i parę innych części. Zmieniam olej co 5 tyś i nic się nie dzieje. Tutaj na forum znajdziesz też wiele części, no i jest jeszcze użytkownik Manwe który o leżakach wie prawdopodobnie więcej niż ich konstruktorzy i zawsze coś doradzi
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Czy dziś leżak to już problem?
Ja mam leżaka pod maską tylko, że 1,4 na dwóch gaźnikach. Jak na razie spotkałem się z problemami regulacji gaźników i podłączenia podciśnienia pod nie ale temat został ogarnięty. Co do głębszej mechaniki to musisz pytać Manwe bo on to ogarnia. Problem może wystąpić później z częściami, które ciężko będzie dostać. Ale sam silnik jest wdzięczny, trzeba dbać o poziom oleju.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Czy dziś leżak to już problem?
Z częściami do silnika na pierwszy rzut oka może być problem… ale jak się trochę poszuka to okazuje się, że trochę tych części jeszcze "leżakuje" gdzieś w magazynach sklepów czy też osób prywatnych Zobaczymy co będzie za parę lat? Tak jak pisał wcześniej Kacperoo - części nie są drogie, więc póki są dostępne to można kupować na zapas
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Czy dziś leżak to już problem?
kilka części pasuje z nowszych silników, uszczelniacze półosi (dwa duże) , pierścienie, panewki, korby tłoki, tuleje, uszczelki pod nie to wszystko jest takie same jak w TU, rozrząd jest na łańcuchu wiec teoretycznie wieczny, ale zestawy rozrządu można jeszcze czasem spotkać, uszczelki najłatwiej kupować w zestawach na cala głowicę albo na cały blok, właściwie silnik jest tak samo żywotny jak gaźnikowe TU, pomijając częstszą konieczność wymiany oleju, żeby zrobić coś grubszego przy nim, typu uszczelka pod głowicą wskazane jest go wyjąć z auta, za to do sprzęgła trzeba tylko zrzucić boczna osłonę (w uproszczeniu )
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1