czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
chaos
Junior
Posty: 351
Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
Posiadany PUG: sie mota zmota
Numer Gadu-gadu: 3116894
Lokalizacja: Gdańsk

czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9

Post autor: chaos »

Da się takie coś zrobić ?

dół od D6B do tego głowica od 2.0 z wałkiem od D6B ???

oczywiście wolnossący ??


Measurement 105hp (standard)130hp (GTI)XM 2.0 (122hp)2.0T (150hp)
Intake valve diameter----39.5-----------41.5--------42.7----------42.4
Exhaust valve diameter---33.0-----------34.7--------34.6---------34.3
Intake valve lift----------10.5-----------11.2--------11.0--------10.5
Exhaust valve lift----------9.7-----------11.2--------11.0--------9.35
Combustion chamber depth-10.6----------8.0---------7.3---------7.0

jeżeli by głowy pasowały to np dając wałek z d6b a głowice od 2.0 122hp powinniśmy uzyskać dobre wyniki, czy się myle ??
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9

Post autor: marcinpug »

Da się :) Pytaj Kaktusa z K-Sport.
Awatar użytkownika
chaos
Junior
Posty: 351
Rejestracja: 25 maja pt, 2007 6:54 am
Posiadany PUG: sie mota zmota
Numer Gadu-gadu: 3116894
Lokalizacja: Gdańsk

Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9

Post autor: chaos »

wolał bym aby tu napisał, bo go już często molestowałem na PW i pewnie ma mnie dość :)
sygnatura usunięta ze względu na pokazywanie nagich pośladków i pięknych dorodnych piersi...
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9

Post autor: Para »

Też bym się chciał dowiedzieć tutaj, takie rozmowy lepiej publicznie prowadzić na forum, przynajmniej inni sobie poczytają i czegoś się dowiedzą.
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9

Post autor: Kaktus »

Hej!!

Ogólnie można coś takiego zrobić! Głowica z 2.0 ma jeszcze lepiej wyprofilowaną komorę spalania niż głowica z 1.9. W zasadzie chodzi o kształt komory przy zaworze ssącym.

Zawory są większe bo ssący ma 42,6mm średnicy, niestety w serii to nie daje zupełnie nic, bo mała i duża średnica przylgni zaworowej jest taka sama jak w 1.9 dlatego też aby zawory 42,6 zamiast 41,6 dały jakikolwiek efekt, należy gniazdo zaworowe zrobić na 3 kąty z przylgnią 1 lub 1,2mm, oraz przeszlifować zawory, tak aby powiększyła się mała i duża średnica gniazda zaworowego.

Ponieważ silnik jest na mechanicznych popychaczach, da się wykonać tę modyfikację bez wymiany gniazd zaworowych na nowe, czego nie da się zrobić przy samoregulatorach (zawory ciut do góry uciekają).

Korzystniejszy jest także kształt kanałów dolotowych, jednakże trzeba wejście kanału odpowiednio zmodyfikować aby było spasowane z kolektorem ssącym.

Układ dolotowy w XU9JA(z) daje rade do 160-170KM bez problemu po usunięciu przepływki, jednakże graniczeniem jest prehistoryczny układ wtryskowy Motronic, który nie do końca daje rade.

Oczywiście mówiąc o mocach rzędu 160-170KM chodzi mi o samą wydajność układu dolotowego, jednakże osiągnięcie tych wartości wiąże się z szeregiem dość dużych modyfikacji.

Tak czy siak - głowica z 2.0 jest ciekawą opcją.

Nie pamiętam jednak jak zmienia się stopień sprężania przy zastosowaniu tej głowicy. To należałoby zmierzyć, mierząc objętość komory spalania w głowicy 1.9 i 2.0
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: czy się da ?? głowica od 2.0 na blok od 1.9

Post autor: marcinpug »

Czyli potrzebuję ostry wałek do 2.0 Turbo 8V ?
ODPOWIEDZ