Strona 1 z 2

problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:20 pm
autor: Cielu
Mam problem z chłodzeniem, cały płyn wraca mi się do zbiorniczka wyrównawczego, że mało go nie rozsadzi ;/ wentylator nawija na największych obrotach, temperatura powyżej 90, czy to chłodnica, jest do du*py? nie ma obiegu? nie wiem, ktoś mi podpowie co zrobić? bo już głupi jestem.
Mało tego silniczek krokowy dziś wymieniłem, po odpaleniu dostał obrotów ponad 3000 i przy czym płyn mi "wykipiał" przez korek wlewu od chłodnicy. teraz obroty niby w porządku, ale dzieje się tak jak napisałem wyżej.
Ogólnie chciałem zapytać, co może być tego przyczyną????

Pozdrawiam!

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:27 pm
autor: dexen
jeżeli masz bardzo wysokie ciśnienie w obiegu chłodzenia, to możesz mieć przedmuch na uszczelce głowicy lub bloku (z cylindra lub komory korpusu silnika). coś pisali na ten temat w Etzoldzie i Haynesie, jakie są objawy.

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:29 pm
autor: ciechom
Moim zdaniem gdzieś jest zator ... pompa pcha płyn ... a on nie ma jak dalej lecieć i wywala w słabych punktach - korek i zb. wyrównawczy ...

a jaki stan chłodnicy ?

dexen pisze:jeżeli masz bardzo wysokie ciśnienie w obiegu chłodzenia, to możesz mieć przedmuch na uszczelce głowicy lub bloku (z cylindra lub komory korpusu silnika). coś pisali na ten temat w Etzoldzie i Haynesie, jakie są objawy.
to można sprawdzić w poziomie i jakości oleju na bagnecie

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:34 pm
autor: Cielu
dexen pisze:jeżeli masz bardzo wysokie ciśnienie w obiegu chłodzenia, to możesz mieć przedmuch na uszczelce głowicy lub bloku (z cylindra lub komory korpusu silnika). coś pisali na ten temat w Etzoldzie i Haynesie, jakie są objawy.

uszczelkę miałem wymieniona, jakiś rok temu, patrząc po bagnecie, olej wydaje się być normalny taki jak powinien być, oby nie to..

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:40 pm
autor: Cielu
[quote="ciechom"]Moim zdaniem gdzieś jest zator ... pompa pcha płyn ... a on nie ma jak dalej lecieć i wywala w słabych punktach - korek i zb. wyrównawczy ...

a jaki stan chłodnicy ?

chłodnica mi się wydaje taka trochę nie za ciekawa, trochę pozalepiana nie wiem czym, ciężko mi określić, pompę wody tez miałem wymieniana rok temu, i ostatnio zauważyłem że się coś z niej poci (tzn nie coś tylko płyn)

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:40 pm
autor: ciechom
a jak odkręcisz odpowietrznik to leci płyn ? czy powietrze ?

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:40 pm
autor: dexen
na ile zrozumiałem książkę (nie mam doświadczenia :P) możesz mieć przdmuch do samego układu chłodzenia, bez kontaktu z/wpływu na układ smarowania.

zajrzyj do książki; był opisany jakiś prosty test w rodzaju, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, uruchom silnik, zobacz czy lecą równomiernie bąble powierza, szczególnie po przygazowaniu.

swoją drogą, dziwne to z obrotami... może przez brak/zbyt niski poziom płynu chłodzącego, czujnik temperatury jest zimny i komputer dozuje więcej paliwa niż trzeba?

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:43 pm
autor: ciechom
na ile zrozumiałem książkę (nie mam doświadczenia :P) możesz mieć przdmuch do samego układu chłodzenia, bez kontaktu z/wpływu na układ smarowania.

zdarzyła się taka przygoda :) uszczelka przy kanałach wodnych była porwana a reszta jakoś się trzymała :)

Re: problem z chłodzeniem

: 03 sty wt, 2012 11:54 pm
autor: Cielu
ciechom pisze:a jak odkręcisz odpowietrznik to leci płyn ? czy powietrze ?
leciał płyn, ale potem wsiadłem pojechałem, zagotował się, wróciłem do garażu, wkurzyłem się i go zostawiłem nie zaglądając dalej.

Re: problem z chłodzeniem

: 04 sty śr, 2012 12:00 am
autor: Cielu
dexen pisze:na ile zrozumiałem książkę (nie mam doświadczenia :P) możesz mieć przdmuch do samego układu chłodzenia, bez kontaktu z/wpływu na układ smarowania.

zajrzyj do książki; był opisany jakiś prosty test w rodzaju, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, uruchom silnik, zobacz czy lecą równomiernie bąble powierza, szczególnie po przygazowaniu.

swoją drogą, dziwne to z obrotami... może przez brak/zbyt niski poziom płynu chłodzącego, czujnik temperatury jest zimny i komputer dozuje więcej paliwa niż trzeba?

tzn na początku mu się coś po*ebało z tymi obrotami później się jakoś ustabilizowało, ale z godzinę to chodził na 3000, oczywiście najpierw zatankowałem mu płynu

sprawdzę, rano ten test.

Re: problem z chłodzeniem

: 04 sty śr, 2012 7:02 pm
autor: Cielu
No dobra, dziś dolałem płynu tyle ile być powinno, poluzowałem korek od zbiorniczka wyrównawczego i na poluzowanym korku zrobiłem parę kilometrów, przy prędkości mniej więcej 100km/h
wtedy temperatura wynosiła, miedzy 80 a 90 stopni, wentylator załączył się na najniższych obrotach dopiero na postoju, co mu może być???

Re: problem z chłodzeniem

: 04 sty śr, 2012 9:24 pm
autor: ciechom
temperatura wynosiła, miedzy 80 a 90 stopni, wentylator załączył się na najniższych obrotach dopiero na postoju

wiatrak odpala się powyżej 90*

a jak skończyłeś jazdę to (na poluzowanym korku) brakowało płynu ?

Re: problem z chłodzeniem

: 04 sty śr, 2012 10:56 pm
autor: Cielu
tak cały czas korek byl poluzowany, płyn byl, minimalnie wylecial przez ten korek ale juz sie tak nie buzowalo w zbiorniczku

Re: problem z chłodzeniem

: 05 sty czw, 2012 1:06 am
autor: ciechom
czyli masz przedmuchy ... :/

Re: problem z chłodzeniem

: 05 sty czw, 2012 10:39 am
autor: Cielu
hm, dzięki, nie zbyt dobre info ;/ ale przynajmniej wiem na czym stoję...