Strona 1 z 1

Skrzynia biegów do silnika turbo.

: 26 mar wt, 2013 1:16 am
autor: jozek
Moze wypowie się ktos kto ma większe pojęcie. Jaką skrzynie mozna złozyć aby najlepiej wykorzystać potencjał silnika Tct. Dysponuje skrzyniami z 1,9 GTI, 405 Mi16, 1,9 Cti i skrzynia z Diesla tez się znajdzie?

Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.

: 26 mar wt, 2013 1:29 am
autor: PrezesBednarz
Taka moja dywagacja nie poparta doświadczeniami z TCT w 205:

Jeśli TCT jest "fabryczne", czytaj ma zbliżony przebieg momentu do serii, to jest sporo momentu w względnie dużym zakresie obrotów.

Więc można dać najdłuższą skrzynie z GTI 1.9 130stki, duży moment z dołu będzie kręcił oponami na niższych biegach. Jeśli auto ma latać na codzień powinno być elastyczne, więc nie zmuszać wachlowania też po części (silnik tct jest elastyczny) można dać dłuższe przełożenie.

Z drugiej strony skrzynia z 1,9 GTI 130 jest najdłuższa.
Można by wykminić inny temat, jeśli Ci się chce przekładać i kombinować:

Dać tą skrzynię i wrzucić coś pośredniego z przełożeń głównych.
fabryczna ma 3.620, a tu wrzucić z 105 konnego 1.9 przełożenie 3.940. Będzie deczko krócej i powinno dać sporo frajdy z rwania trakcji na 2-3 biegu ;)

a tak na marginesie:
Daj mi swojego maila. Wyślę Ci i innym zainteresowanym, kawałek excela którego przerobiłem poprawiłem etc. Wklepujesz dane (przełożenia, rozmiar kół, cirka przebieg mocy/momentu) i wypluwa fajne wykresy współczynnika dynamicznego, który wprost mówi czy auto idzie czy klęka ;)

Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.

: 27 mar śr, 2013 12:06 am
autor: PrezesBednarz
Jozek jakieś własne przemyślenia?

Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.

: 02 lip wt, 2013 10:49 pm
autor: jozek
Znalazłem przełożenia skrzyni z XM TCT.
XM Turbo CT (ME5)
1st 3.167
2nd 1.818
3rd 1.250
4th 0.969
5th 0.767
FD 4.214
Wychodzi na to że główne jest całkiem krótkie

Re: Skrzynia biegów do silnika turbo.

: 02 lip wt, 2013 10:57 pm
autor: grzesiek309
Zauważ, że dochodzi różnica w średnicach kół :wink: 205 ma mniejsze, więc skrzynia może być dłuższa.
Najlepiej wyliczyć prędkości dla poszczególnych biegów w XM i porównać z 205.
Wczoraj jeździłem 605 TCT i nie zwróciłem uwagi na przełożenia 8)7