Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
Witam wszystkich forumowiczów
Nazywam się Piotrek i od niedawna mam 205 gti 1.9 kupiną na allegro (z Zamościa jak ktoś kojarzy taką aukcję)
W sumie samochód całkiem fajnie śmiga ale ma kilka usterek.
Ze wszystkich najbardziej mnie frapi to że ciśnienie oleju osiąga ok 2 bary na wolnych obrotach,po rozgrzaniu oleju spada do 1.5-a co najdziwniejsze w ogóle nie rośnie na wyższych obrotach.
Być może jest to usterka czujnika ale od kolegi słyszałem że ponoć w tych modelach zdarzają się usterki pompy oleju.(jak panewki by były słabe to ciśnienie na obrotach powinno i tak delikatnie rosnąć)
Spotkaliście się z podobnymi objawami (Oczywiście w pierwszej kolejności sprawdzę zawór na pompie ale może macie inne pomysły)
Słyszałem też że można kupić inną sprężynę do pompy
Przy okazji może ma ktoś nadprogramowy prawy tylni sierp(listwę na nadkole) i lotkę na tylna szybę
P.S na co dzień pracuje w Liqui Moly więc jak by ktoś chciał postaram się o zniżki dla szacownego grona
Pozdrawiam
Piotrek
Nazywam się Piotrek i od niedawna mam 205 gti 1.9 kupiną na allegro (z Zamościa jak ktoś kojarzy taką aukcję)
W sumie samochód całkiem fajnie śmiga ale ma kilka usterek.
Ze wszystkich najbardziej mnie frapi to że ciśnienie oleju osiąga ok 2 bary na wolnych obrotach,po rozgrzaniu oleju spada do 1.5-a co najdziwniejsze w ogóle nie rośnie na wyższych obrotach.
Być może jest to usterka czujnika ale od kolegi słyszałem że ponoć w tych modelach zdarzają się usterki pompy oleju.(jak panewki by były słabe to ciśnienie na obrotach powinno i tak delikatnie rosnąć)
Spotkaliście się z podobnymi objawami (Oczywiście w pierwszej kolejności sprawdzę zawór na pompie ale może macie inne pomysły)
Słyszałem też że można kupić inną sprężynę do pompy
Przy okazji może ma ktoś nadprogramowy prawy tylni sierp(listwę na nadkole) i lotkę na tylna szybę
P.S na co dzień pracuje w Liqui Moly więc jak by ktoś chciał postaram się o zniżki dla szacownego grona
Pozdrawiam
Piotrek
Re: Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
To się nazywa porządne przywitanie
Ja bym zaczął od podpięcia się do czujnika i sprawdzenia jak zmienia się sygnał od jałowych do powiedzmy 5000. Jak zmienia się jednostajnie to raczej będzie ok, a usterka może być np w ustroju wskaźnika. Przy okazji umyć styki nie zawadzi... Gdyby sygnał się haczył to trzeba obejrzeć pompę. czy jest dokręcona jak należy, czy łańcuch się nie wyciągnął, czy zębatka nie spiłowana... A w ogóle to masz tam olej czy produkt olejopodobny? Jak olej przegrzany i zużyty to też bym się spodziewał podobnych objawów...
Ja bym zaczął od podpięcia się do czujnika i sprawdzenia jak zmienia się sygnał od jałowych do powiedzmy 5000. Jak zmienia się jednostajnie to raczej będzie ok, a usterka może być np w ustroju wskaźnika. Przy okazji umyć styki nie zawadzi... Gdyby sygnał się haczył to trzeba obejrzeć pompę. czy jest dokręcona jak należy, czy łańcuch się nie wyciągnął, czy zębatka nie spiłowana... A w ogóle to masz tam olej czy produkt olejopodobny? Jak olej przegrzany i zużyty to też bym się spodziewał podobnych objawów...
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
sprawdz czy konektor na czujniku dobrze osadzony a reszta jak wyżej
GTI_Efekt Masy
Re: Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
Witam
Dziękuje za odpowiedzi.
Sprawdziłem wczoraj ciśnienie miernikiem i ma 4 na zimno na wolnych i rosnie do 6 na obrotach.
Ważne że rosnie bo co do wartości to głowy nie dam bo mam miernik do 35 barów i pomiar może być zafalszowany .
W każdym razie chyba itak zdejme sobie miskę kontrolnie bo coś hałasuje i nie wiem czy nie łańcuszek.
Cujnik do zegarów muszę chyba wymienić.
Podczas pomairu wpiołem się w czujnik minimalnego ciśnienia ale to chyba nie ma żadnego znaczenia-notabene kto wymyślił rozmiar tego dużego czyjnika -jak wogóle go odkręcić
Pozdrawiam
Dziękuje za odpowiedzi.
Sprawdziłem wczoraj ciśnienie miernikiem i ma 4 na zimno na wolnych i rosnie do 6 na obrotach.
Ważne że rosnie bo co do wartości to głowy nie dam bo mam miernik do 35 barów i pomiar może być zafalszowany .
W każdym razie chyba itak zdejme sobie miskę kontrolnie bo coś hałasuje i nie wiem czy nie łańcuszek.
Cujnik do zegarów muszę chyba wymienić.
Podczas pomairu wpiołem się w czujnik minimalnego ciśnienia ale to chyba nie ma żadnego znaczenia-notabene kto wymyślił rozmiar tego dużego czyjnika -jak wogóle go odkręcić
Pozdrawiam
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
Czujnik ma z tylu sześciokąt na klucz (chyba) 19. Potrzebujesz krótkiego i cienkiego klucza.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
Klucz 17tka. Wazniejsze sa wyniki pomiarów ciśnienia na ciepłym silniku
GTI_Efekt Masy
Re: Pompa oleju i nie tylko nowy na forum
Witam
Dzięki za odpowiedzi
Wczoraj zrzuciłem kontrolnie miskę i okazało się że w smoku pompy oleju była ....szmata
Co ciekawe wcześniej rozgrzałem olej i zrobiłem płukankę układu olejowego i obserwowałem ciśnienie i było około 2 barów na wolnych na zewnętrznym manometrze (ze szmatą:))
Ciekawe na ilw wskoczy po wymianie oleju na motocyklowy 10w50 i bez szmaty.
Przy okazji jaki luz może mieć łańcuch bo mój ma w najdłuższym miejscu ok 20mm i wydaje się być luźny.
Poza tym jest sens rozbierać kontrolnie pompę oleju?
Oczywiści po szmacie od razu zrzuciłem 2 korby aby sprawdzić panewki i są niby ok ale mają trochę przebarwień i kilka rysek więc kontrolnie je zmienię.
Pozdrawiam i sprawdzajcie swoje ...smoki:)
Dzięki za odpowiedzi
Wczoraj zrzuciłem kontrolnie miskę i okazało się że w smoku pompy oleju była ....szmata
Co ciekawe wcześniej rozgrzałem olej i zrobiłem płukankę układu olejowego i obserwowałem ciśnienie i było około 2 barów na wolnych na zewnętrznym manometrze (ze szmatą:))
Ciekawe na ilw wskoczy po wymianie oleju na motocyklowy 10w50 i bez szmaty.
Przy okazji jaki luz może mieć łańcuch bo mój ma w najdłuższym miejscu ok 20mm i wydaje się być luźny.
Poza tym jest sens rozbierać kontrolnie pompę oleju?
Oczywiści po szmacie od razu zrzuciłem 2 korby aby sprawdzić panewki i są niby ok ale mają trochę przebarwień i kilka rysek więc kontrolnie je zmienię.
Pozdrawiam i sprawdzajcie swoje ...smoki:)