Co się dzieje z tym silnikiem?

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Zabralem sie dzis za regulacje tps'a no i problem ma byc 0,20-0,25 V a da sie zejsc max do 0,67V. Jak mam to rozwiazac? Silnik w ogole juz nie chce odpalic, pomocy chlopaki :smile: walniety tps czy cos innego czy moze ja cos zle robie chociaz wg instrukcji ktora sobie tam sciagnalem hmm

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: cyborg »

A masz cofniety nastawnik przepustnicy maksymalnie? Tzw. "silniczek krokowy"? Jesli tak to masz uszkodzony TPS, jesli nie to cofnij najpierw zderzak nastawnika
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

mam cofniety bo specjalnie kupilem baterie i sie tam bawilem wsuwanie i wysuwanie bo w instrukcji kazali kilka razy haha fajna zabawa xD No dobra to trzeba kupic na szrocie jakis tps
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Odp: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Skoro jest rozwalony tps to postanowilem rozwiercic te mocowania zeby dalo sie go przekrecic jeszcze bardziej no i udalo mi sie dobic do 0,23V przykrecilem wszystko poskladalem a auto zachowuje sie tak jak wczesniej czyli nawet nie odpala... Moze sie myle ze to powinno na zepsutym dzialac mimo napiecia a moze cos jest bardziej roztegowane. Aa zauwazylem ze brakuje jednego podcisnieniowego, przy wtrysku jest zatkany jakas srubka a w okolicach serwa jest krociec wolny, to chyba nie tak ma byc a skoro jest to dlaczego tak zostalo to zrobione i na co wplywa?
Pozdrawiam

Wysyłane z mojego Desire HD za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: marcpol »

Czujnik masz teraz na pewno uszkodzony.

Jakie masz napięcie referencyjne na wtyczce czujnika położenia przepustnicy (tps)? Czy nic fizycznie nie blokuje przepustnicy - luz jałowy linki prawidłowy, przepustnica czysta, bez uszkodzeń?
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

A więc tak, luz linki hmmm troszkę za luźna jakby była ale jak próbuję spinką wyregulować to się przepustnica otwiera więc jest ok na moje oko. Sama przepustnica czysta i bez uszkodzeń a co do tego napięcia to nie bardzo rozumiem o co chodzi, w max przekręceniu w stronę przeciwną niż kabina jest ok 0,67V i nie da się zejść niżej tak jak pisałem no a powinno być 0,20-0,25 z tego co wiem. Silniczek oczywiście cofnięty przy pomiarach.
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: marcpol »

Pytam o napięcie odniesienia - napięcie do którego sterownik odnosi napięcie z czujnika (tps) aby poznać aktualną pozycję przepustnicy.

Napięcie możesz zmierzyć na którymś styku(nie wiem, którym, wiec zmierz na wszystkich) wtyczki czujnika.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Na odpiętej wtyczce wszędzie jest 0 na stykach. Początkowo jak nie wiedziałem do końca jak regulować to wszystko na odpiętej mierzyłem i było 0 dopiero potem się skapnąłem że tą gumową izolacje można zsunąć i dostać się do lutów. Nie bardzo mam pojęcie o tym co robie i o elektryce w aucie także może coś źle robie jednak heh chociaż no wszystko wedle instrukcji. I wychodzi tak a nie inaczej, Czytałem gdzieś że jakiś opornik mógł się spalić w tps i dlatego pokazuje większe napięcie.
Zaczyna mnie ten silnik już irytować.
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Na odpiętej wtyczce wszędzie jest 0 na stykach. Początkowo jak nie wiedziałem do końca jak regulować to wszystko na odpiętej mierzyłem i było 0 dopiero potem się skapnąłem że tą gumową izolacje można zsunąć i dostać się do lutów. Nie bardzo mam pojęcie o tym co robie i o elektryce w aucie także może coś źle robie jednak heh chociaż no wszystko wedle instrukcji. I wychodzi tak a nie inaczej, Czytałem gdzieś że jakiś opornik mógł się spalić w tps i dlatego pokazuje większe napięcie.
Zaczyna mnie ten silnik już irytować.
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: marcpol »

Zmierz na wtyczce idącej z instalacji, nie na czujniku. Włącz zapłon.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

No mierze na wtyczce którą odłączam od czujnika i tam sa 4 styki i jakbym nie mierzył to zawsze jest 0 na włączonym zapłonie oczywiście.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: cyborg »

Mierzy sie chyba na skrajnych, powinno byc dokladnie 5V. Jesli nie masz w ogole napiecia to masz albo uszkodzony przewod od
ECU albo sam ECU
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Trochę mnie to wszystko martwi, ale sprawdzę to jutro jeszcze
TheMocarz
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 21 cze czw, 2012 12:34 pm
Numer Gadu-gadu: 8114272
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: TheMocarz »

Napięcie pomiędzy dwoma skrajnymi stykami wynosi dokładnie 5,06V 8)7 czyli jest ok jak rozumiem.
ALE nie mogę nigdzie dostać tego cholernego tps'a :x zostałem uprzejmie poinformowany, że już tego nie produkują, jakoś w następnym tyg wybiorę się do jeszcze jednego szroto-sklepu specjalizującego się w CIT/PEU ale tam to tylko używka. Dlatego pytanie czy ktoś ma może taki sprzęcik na zbyciu, z chęcią odkupie sprawny za rozsądną cene :) :) poratujcie to biedne TU1M.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Co się dzieje z tym silnikiem?

Post autor: cyborg »

To bardzo popularny uklad wtryskowy, jezdzi na tym masa samochodow, TPS moze byc od Uno, chyba Golfa 2, Cytryny, pewnie od innych aut gdzie jest ten sam wtysk Boscha
ODPOWIEDZ