parę pytań do dobrych mechaników :)

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
olak406
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 04 kwie wt, 2006 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zawiercie

parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: olak406 »

witam wszystkich ! mam parę pytań dotyczących żużycia sie silnika 1.4 na wtrysku rok 93,otóż zastanawiam sie nad remontem owego silnika bo niestety kopci na niebiesko ,a szczegolnie jak jest zimny i bardzo to nieładnie wygląda pod blokiem i teraz tak ,co musiałbym wymienić co pasowałoby usprawnić ,aby ten remont zdał egzamin (może planowanie głowicy ?) nadmieniam,że silnik stał się bardzo słaby :( czy wogóle oplaca sie remontowac ? jakie są to koszty ? czy nie lepiej kupić silnik uzywany ? tylko skąd pewność czy bedzie on dobry? drugie pytanko to czasami zaświeci sie podczas jazdy kontrolka sondy lambdy mam jakieś dziwne przypuszczenia,ze jest walnięty katalizator więc jak go sprawdzić? czy jak go wymuntuje i wstawie za jego miejsce elastyczny łącznik to czy nie bedzie to mialo odbica na szybsze żuzycie silnika? co proponujecie ? nastepne pytanko jest innej kategoji otóż często jeżdzę 205 tką w pięc osób (dojazd do pracy) i gdy jest dociążona bardzo nisko stoi wrecz wadzi katalizatorem o nierównosci na drodze :( czy można podnieść mu lekko tył ? jak się to robi ? dziekuje wszystkim zainteresowanym moim tematem i z góry dziekuje za odpowiedz . Pozdrawiam MAriusz
mariusz
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: Banita »

Kontrolka silnika nie ma nic do katalizatora, a wywalenie go nie ma wplywu na zywotnosc silnika. Reszte sobie Obrazek
olak406
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 04 kwie wt, 2006 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zawiercie

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: olak406 »

bravo !

od kiedy wyjecie katalizatora nie wpływa ujemnie na silnik ? łał ! co za fachowa podpowiedz

forum umozliwia pisanie wielu wierszy w jednym poscie, wiec nie musisz wypowiedzi na 2 wiersze rozkladac na 2 posty.
moralez
mariusz
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: sekator »

w tym przypadku z pewnością wyjęcie kata nie wpływa na żywotność silnika oraz nie powoduje zapalania kontrolki :N
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: stef »

olak406 pisze:bravo !
od kiedy wyjecie katalizatora nie wpływa ujemnie na silnik ? łał ! co za fachowa podpowiedz
A niby jakim cudem??? Twierdzisz, ze swobodniejsze "wydalanie" spalin bedzie mialo negatywny wplyw na silnik?

Katalizator to zabieg czysto ekologiczny!
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: Banita »

olak406 pisze:bravo !

od kiedy wyjecie katalizatora nie wpływa ujemnie na silnik ? łał ! co za fachowa podpowiedz
Skoro wiesz, ze ma to po diabla zawracasz d***? :wink:
olak406
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 04 kwie wt, 2006 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zawiercie

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: olak406 »

no kur..byłem u czterech mechaników i wszyscy stwierdzili ,ze po wyjeciu katalizatora wzrasta moc silnika ,ale na krótko co przyczynia sie do zuzycia szybszego silnika !!!!! nawet mam gdzies artykuł z Auto Swiat i tam tez tak pisze !!!!!!!!!
mariusz
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: DJPreZes »

To napisz do Auto Swiata, moze Ci pomoga ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Daniello

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: Daniello »

Z tym zuzyciem silnik po wycieciu kata to czysta bzdura! Jakos wczesniej nie bylo katalizatorow i silniki szybciej padaly?
A co do tematu to jesli silnik kopci ci na niebiesko odpowied zjest jedna pierscienie do wymiany.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: Banita »

olak406 pisze:no kur..byłem u czterech mechaników i wszyscy stwierdzili ,ze po wyjeciu katalizatora wzrasta moc silnika ,ale na krótko co przyczynia sie do zuzycia szybszego silnika !!!!! nawet mam gdzies artykuł z Auto Swiat i tam tez tak pisze !!!!!!!!!
No to wybacz, pewnie oni wiedza lepiej. :wink:
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: rallye »

w przypadku TU3M - wycięcie kata skutkowało częstym zapalaniem sie kontrolki - a później świeciła non stop :)

więc ma związek z kontrolką choć za cholere nie wiem jakim cudem, ale w obu garrosach sytuacja wyglądała tak samo :)

remontowanie silnika to pewność że silnik zrobisz sam i będzie latał jeszcze trochę czasu.
Jak kupisz silnik to nie wiesz co masz :)

Czy sie opłaca remontować okaże się po rozkręceniu - jeśli tuleje będą ok i tłoki też to wymieniasz pierścienie i powinno być ok, jeśli tłok tuleja są do kitu to wtedy zaczynają sie wydatki,

Podnieść można na belce z tyłu - jest to opisane na forum.
Fast Garage ... in progress
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: Banita »

rallye pisze: więc ma związek z kontrolką choć za cholere nie wiem jakim cudem, ale w obu garrosach sytuacja wyglądała tak samo :)
Nizsze cisnienie w wydechu. Tu generalnie ma duzo nizsze cisnienie spalin niz XU -dlatego tak jest.
olak406
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 04 kwie wt, 2006 12:46 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zawiercie

Re: parę pytań do dobrych mechaników :)

Post autor: olak406 »

,,dzieki za odzew-wszystkim"
mariusz
ODPOWIEDZ