Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
lexy
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
Numer Gadu-gadu: 2478004
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: lexy »

witam, dwa tygodnie temu kupilem za magiczna kwote 700 zl puga 205 1,0 z gazem. Autko ma 22 lata. Po dwoch tygodniach jezdzenia i zapoznaniu sie blizszym z autem stwierdzilem ze ma nastepujace dolegliwosci i prosze o wasza pomoc w rozwiazaniu problemow:
1. tylne kola pochylone i prawe trze o nadwozie od strony wewnetrznej - tylna belke juz zamowilem.
2. polosie z przodu jakies mokre w okolicach gumy oslonawej nie wiem czy to smar ? zostawic to czy wymieniac?
3. skrzynia biegow na biegu jalowym po sciagnieciu nogi z pedalu sprzegla strasznie "chrupocze" odglosy jak gdyby sie cos tam mielilo - po wcisnieciu pedalu mielenie ustaje - podczas jazdy nie slysze bo silnik zaglusza :) .
4. skrzynia biegow cala z oleju zostawia po calej nocy plame o srednicy ok 2 cm.
5. bierze jakies 0,5 lita oleju na 1000 km robic cos z silnikiem czy to jeszcze ujdzie ? nie kopci na niebiesko czasami na kiedy na postoju mu depne po gazie to niebieska chmurka pojdzie ale potem jest juz ok.
6. Fotel kierowcy potargany na maxa czy szukac fotela czy dac wszystkie siedzenia do tapiecera?
Jak pisalem wczesniej auto kupilem za 700 zl i chcialbym z doprowadzeniem go do stan bezpiecznego uzytkowania zmiescic sie w kwocie ok 3 tys zl (razem z cena zakupu), czy warto go remontowac (co w ogole remontowac?) czy pozbyc sie go i kupic cos (oczywiscie 205) innego w miare przyzwoitym stanie?
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: cyborg »

1. Tylko czy masz pewnosc ze zamowiona belka nie jest w podobnym stanie?
2. Czym predzej wymien gumy polosi bo jak bedziesz tak jezdzil to bedziesz mial polosie do wymiany a to boli (w portfelu)
3. i 4. Szukaj sprawnej uzywanej skrzyni, podczas wymiany przyjrzyj sie sprzeglu (szczegolnie lozysku wyciskowemu) i ewentualnie tez wymien
5. Uszczelniacze zaworowe-normalna rzecz w naszych Pugach. Jak ci nie przeszkadza to tak jezdzij, jak bedziesz chcial to zawsze mozesz zrzucic glowice i je wymienic, przy okazji dotrzec zawory
6. Szukaj fotela uzywanego w ladnym stanie, mozna tanio trafic
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: sekator »

3. łożysko wałka głównego w skrzyni, rusz to dopiero jak przy jakiejś okazji wyjmiesz skrzynię (zmień olej w skrzyni)
4. zobacz czy nie cieknie z uszczelniaczy półosi (tania sprawa)
5. idzie lato więc zmień na gęstszy olej np. 15W-50
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
lexy
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
Numer Gadu-gadu: 2478004
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: lexy »

ok dzieki panowie
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: gti&green »

skrzynia obrzygana olejem to moze cieknąć aparat zapłonowy.... bardzo typowa usterka, sprawdź czy aparat od spodu w okolicy modułu zapłonu jest mokry od oleju i koniecznie wąż wodny od termostatu do nagrzewnicy czy nie jest sparciały od oleju bo moze pęknąć w najmniej oczekiwanym momencie :)
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
lexy
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
Numer Gadu-gadu: 2478004
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: lexy »

czy warto w niego w ogole inwestowac bo to wersja junior czy olac go i wyzlomowac :) ??
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: cyborg »

czy warto

Na to pytanie musisz odpowiedziec sobie sam.. Z punktu widzenia handlarza czy "normalnego" uzytkownika samochodu jako narzedzia pracy to na pewno nie, ale z racji ze to jest forum nieco szurniętych wlaścicieli 205-tek to odpowiedzi moga byc rozne.. Sam sie czasami dziwie czemu swojego Puga jeszcze nie sprzedalem i wkladam w niego kase, ale szkoda mi go bo go lubie jak kumpla i tyle.. ;)
Awatar użytkownika
lexy
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 12 mar pn, 2012 10:14 pm
Posiadany PUG: Junior, Roland Garros Cabrio
Numer Gadu-gadu: 2478004
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: lexy »

dzisiaj zawiozlem auto do mechanika ktory bedzie wymieniac mi tylna belke i powiedzialem mu o dolegliwosciach mojego puga to stwierdzil ze nie warto do niego dokladac zeby jezdzic az wszystko sie sypnie i wyzlomowac a jak chce miec kultowe auto to mam sobie sprawic gti! tyle ze ja go niegdy nie oddam na szrot bo to nie miejsce dla mojego puga - chociaz to najskromniejsza wersja jakos go polubilem :) nie jest to moje glowne auto w domu wiec pomalutku bede w niego inwestowac chociaz to nie jest gti :)
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: TymczaS »

chrobotanie to na 100% łożysko oporowe sprzęgła, olej cieknie pewnie z uszczelniaczy półosi, też dość normalna sprawa, jeżeli zostawiasz plamy to wymień koniecznie, a jak już będziesz miał wyjęte półośki to aż grzech nie zrobić od razu tego łożyska oporowego, a przy okazji wymienić olej w skrzyni :)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: sekator »

TymczaS pisze:chrobotanie to na 100% łożysko oporowe sprzęgła, olej cieknie pewnie z uszczelniaczy półosi, też dość normalna sprawa, jeżeli zostawiasz plamy to wymień koniecznie, a jak już będziesz miał wyjęte półośki to aż grzech nie zrobić od razu tego łożyska oporowego, a przy okazji wymienić olej w skrzyni :)

nie łożysko oporowe tylko łożysko główne w środku skrzyni, jak jest walnięte oporowe to chrobocze przy wciśniętym pedale sprzęgła a nie puszczonym :W
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
tarik
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 26 sty śr, 2011 1:43 am
Posiadany PUG: color line 1.1 tu1m 1991
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: leodobra@tlen.pl
Lokalizacja: szczecin

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: tarik »

Przyjacelu jak sie cos kupuje to nie kota w worku.A co do puguw 205 to naprawde super.Ja tez mam 1.1 z 91 roku jestem w skowronkach chodzi jaj burza a drobne wycieki oleju tam czy tam traktuje z przymruzeniem oka.nie ma tak zeby cos nie mokrzylo sie.Powodzenia w naprawie.
Awatar użytkownika
TymczaS
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
Numer Gadu-gadu: 3402152
Lokalizacja: Lublin

Re: Problemy mojego gruchota prosze o rade EKSPERTA

Post autor: TymczaS »

sekator pisze:
TymczaS pisze:chrobotanie to na 100% łożysko oporowe sprzęgła, olej cieknie pewnie z uszczelniaczy półosi, też dość normalna sprawa, jeżeli zostawiasz plamy to wymień koniecznie, a jak już będziesz miał wyjęte półośki to aż grzech nie zrobić od razu tego łożyska oporowego, a przy okazji wymienić olej w skrzyni :)

nie łożysko oporowe tylko łożysko główne w środku skrzyni, jak jest walnięte oporowe to chrobocze przy wciśniętym pedale sprzęgła a nie puszczonym :W
po 11h juz mie sie wszystko pieprzy :oops:
ODPOWIEDZ