Tak kontrolka się pali przy wyłączonym silniku gdy kluczyk jest w pozycji włączonego zasilania. Odpalam samochód i gaśnie.
A kabelki są podłączone. Jeden cienki do reglatora i gruby przykręcony na śrubę.
Problem z alternatorem.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Problem z alternatorem.
Regulatory napięcia są różne. Jedne dają na wyjściu 12V a inne więcej. Ja mam 14,5V a wcześniej był 14,3V.
Tu przykładowe foto 14V4
co odpowiada 14,4V Możesz zrobić taką próbę:
odłączyć kabel (+) /gruby/od alternatora , końcówkę zaizolować.
Do śruby (+) alternatora podłączyć jednożyłowy przewód który należy połączyć z żarówką 20W np od STOPU. Drugi przewód do masy- (-) akumulatora i do drugiego styku żarówki.
Uruchomić silnik. Żarówka powinna się zaświecić-jest ładowanie. Wyłączyć silnik i przywrócić układ do pierwotnego stanu.
Jeżeli regulator który założyłeś ma 12V To zmierz napięcie na bolcach akumulatora.
przykładowo wynik wynosi 11,6V. Włączyć światła , nawiew,radio zrobić powtórny pomiar i odczekać kilka minut.Otrzymaliśmy 11,0V. Wyłączyć odbiorniki energii i pomierzyć ponownie napięcie na akumulatorze. Uruchomić silnik i zrobić pomiar na klemach.Możliwy wynik to 11,7V, zwiększyć obroty do ok 3000, powinno być 12V +/_ 0,1V
Tu przykładowe foto 14V4
co odpowiada 14,4V Możesz zrobić taką próbę:
odłączyć kabel (+) /gruby/od alternatora , końcówkę zaizolować.
Do śruby (+) alternatora podłączyć jednożyłowy przewód który należy połączyć z żarówką 20W np od STOPU. Drugi przewód do masy- (-) akumulatora i do drugiego styku żarówki.
Uruchomić silnik. Żarówka powinna się zaświecić-jest ładowanie. Wyłączyć silnik i przywrócić układ do pierwotnego stanu.
Jeżeli regulator który założyłeś ma 12V To zmierz napięcie na bolcach akumulatora.
przykładowo wynik wynosi 11,6V. Włączyć światła , nawiew,radio zrobić powtórny pomiar i odczekać kilka minut.Otrzymaliśmy 11,0V. Wyłączyć odbiorniki energii i pomierzyć ponownie napięcie na akumulatorze. Uruchomić silnik i zrobić pomiar na klemach.Możliwy wynik to 11,7V, zwiększyć obroty do ok 3000, powinno być 12V +/_ 0,1V
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Problem z alternatorem.
Regulatory napięcia są różne. Jedne dają na wyjściu 12V a inne więcej
Sory ale to nieprawda.. Nie ma regulatorow dajacych napiecie nizsze niz 14V, wszystkie jakie znajdziesz sa na napiecie w przedziale 14-15V bo taki jest warunek ladowania akumulatora
- Piotrek86
- Junior
- Posty: 169
- Rejestracja: 08 sty ndz, 2012 1:27 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 8866480
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Problem z alternatorem.
A jaki masz alternator?? Bosch czy Valeo??
Sprawdż czy masz dobry prąd i masę na alternatorze, najlepiej się to robi biorąc jakiś grubszy przewód, np rozruchowy i dajesz do minusowej klemie na akumulatorze i do obudowy alternatora, jeśli nic się nie zwiększy to daj do plusowej klemy i do tej śruby gdzie przykręcony jest ten grubszy przewód do alternatora.
A jak naciąg paska??
Jeśli to wszystko posprawdzasz to raczej wina leży w samym alternatorze.
Posprawdzaj to a jak nie da efektu to będziemy dalej walczyć
Sprawdż czy masz dobry prąd i masę na alternatorze, najlepiej się to robi biorąc jakiś grubszy przewód, np rozruchowy i dajesz do minusowej klemie na akumulatorze i do obudowy alternatora, jeśli nic się nie zwiększy to daj do plusowej klemy i do tej śruby gdzie przykręcony jest ten grubszy przewód do alternatora.
A jak naciąg paska??
Jeśli to wszystko posprawdzasz to raczej wina leży w samym alternatorze.
Posprawdzaj to a jak nie da efektu to będziemy dalej walczyć
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: Problem z alternatorem.
Skoro stary alter był elektrycznie sprawny, to daj dłuższą śrubę przy napinaczu, tak żeby wyszła na wylot i skręć nakrętką, dodaj drugą nakrętkę na kontrę żeby się nie rozkręciło najtańsze i najprostsze rozwiązanie moim zdaniem.
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Problem z alternatorem.
Z mojego doświadczenia z elektryką wynika, że wymienisz części za 60 zł, albo i lepiej, pewnie kupisz nowy alternator za 50 zł który prędzej czy później też się zepsuje na koniec poddasz się i zawieziesz wszystko do elektryka i zapłacisz mu te 120 zł. W sumie wyjdzie Ci więcej niż pełna regeneracja u elektryka bez kombinacji. A jak chłop jest bystry to przy okazji poprawi połączenia masowe i inne rzeczy w tej kwocie. W sumie zapłacisz 1 raz 120 zł będziesz miał alternator jak nowy i spokój na długie lata. Wiem to z doświadczenia i poczułem to w portfelu przy kilku autach i już nie kombinuję jak nie mam bardzo pojęcia o co chodzi.