filtr paliwa
filtr paliwa
Witam,
Mam pytanie odnośnie filtra paliwa.
Silnik w peugeocie, który mam na myśli, bardzo nierówno pracuje i jak jest zimny ciężko go zapalić. Wymieniłem świece bo im się należało i filtr powietrza (aby wyeliminować te najprostsze usterki jakie mogły by być przyczyną takiego zachowania), chciałbym wymienić filtr paliwa co jest sprawą banalną ale....., kupiłem filtr i jeżdżę z nim już jakiś czas. Jak w końcu wziąłem się w garść to okazało się, że jest on zupełnie inny o tego co jest założony. A mianowicie filtr, który jest obecnie założony budowę jak na zdjęciu fp 01 i średnica wlotu i wylotu paliwa to 6mm, natomiast filtr, który kupiłem ma budowę ja na zdjęciu fp 02 (i ma metalową obudowę ale nie w tym rzecz) chodzi o to, że wlot i wylot z filtra na średnicę 8mm, o czym przekonałem się dosyć późno i nie jestem w stanie zwrócić czy wymienić tego filtra.
I tu moje pytanie czy wymiana tego filtra musi łączyć się z wymianą przewodu paliwowego o większej średnicy wewnętrznej i jaki skutek może mieć wymiana przewodu na pracę silnika????
pozdrawiam
Mam pytanie odnośnie filtra paliwa.
Silnik w peugeocie, który mam na myśli, bardzo nierówno pracuje i jak jest zimny ciężko go zapalić. Wymieniłem świece bo im się należało i filtr powietrza (aby wyeliminować te najprostsze usterki jakie mogły by być przyczyną takiego zachowania), chciałbym wymienić filtr paliwa co jest sprawą banalną ale....., kupiłem filtr i jeżdżę z nim już jakiś czas. Jak w końcu wziąłem się w garść to okazało się, że jest on zupełnie inny o tego co jest założony. A mianowicie filtr, który jest obecnie założony budowę jak na zdjęciu fp 01 i średnica wlotu i wylotu paliwa to 6mm, natomiast filtr, który kupiłem ma budowę ja na zdjęciu fp 02 (i ma metalową obudowę ale nie w tym rzecz) chodzi o to, że wlot i wylot z filtra na średnicę 8mm, o czym przekonałem się dosyć późno i nie jestem w stanie zwrócić czy wymienić tego filtra.
I tu moje pytanie czy wymiana tego filtra musi łączyć się z wymianą przewodu paliwowego o większej średnicy wewnętrznej i jaki skutek może mieć wymiana przewodu na pracę silnika????
pozdrawiam
- Załączniki
-
- fp 02.jpg (6.85 KiB) Przejrzano 9312 razy
-
- fp 01.jpg (3.84 KiB) Przejrzano 9312 razy
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: filtr paliwa
silnik masz gaźnikowy czy wtryskowy, filtr ze zdjecia fp02 jest sporo większy niż fp01
jeżeli jest większy to kupiłeś sobie filtr do silnika na wtrysku a masz zamontowany filtr do gaźnika
jeżeli jest większy to kupiłeś sobie filtr do silnika na wtrysku a masz zamontowany filtr do gaźnika
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Re: filtr paliwa
Powiem tak jestem świeżym kierowcom a obsługi auta się uczę i w dodatku motoryzacja to nie mój konik. Przy zakupie tego filtra zaufałem sprzedawcy, który wyszukał ten filtr w jakiejś tam bazie na podstawie informacji jakie chciał znać (tzn. rocznik, model, pojemność, moc....). Odpowiadając na Twoje pytanie to ten nowy filtr jest dużo większy od tego starego. I tak silnik jest gaźnikowy (bo jak mi tłumaczyli to ssanie mają silniki z gaźnikiem). Więc co proponujesz z tym fantem zrobić?????
Re: filtr paliwa
Sprawdz poczte
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: filtr paliwa
Skoro nie mozesz go zwrocic to mozesz sprobowac go sprzedac i kupic sobie taki do gaznika bedzie duzo tanszy
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: filtr paliwa
Filtr fp 01 ma podwójną średnicę na stronę - fi=6 mm i fi=8 mm dzięki temu jest filtrem uniwersalnym. Pasuje do przewodów jak wyżej lub ich kombinacji. Cena ok.7zł. Zrób fotkę jak masz teraz podłączony stary filtr to zapewne coś doradzimy bo możliwości jest wiele.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Re: filtr paliwa
Witam
Pozwoliłem sobie zamieścić kilka zdjęć.
Co do zdjęcia 01 bez wątpienia filtr paliwa, który jest założony obecnie. A o resztę chciałbym zapytać z czystej ciekawości o ich nazwę. Elementy przedstawione na zdjęciach od 01 do 03 są schematycznie narysowane na zdjęciu układ i tak też są połączone . 04 zbiornik paliwa a G to gaźnik. Jeśli chodzi o element 03 to tylko moje przypuszczenie, że ten trzeci wężyk biegnie do baku bo pozostałe dwa to wlot i wylot. Pewnie jeszcze gdzieś po drodze jest pompa paliwa chyba, że któreś z tych elementów to pompa paliwa. A ha średnica wewnętrzna przewodów paliwowych to 6mm.
Pozdrawiam
P.S.
Chciałbym jeszcze zapytać o jedną sprawę a mianowicie kłopotliwe rozruch silnika. Sytuacja przedstawia się tak:
Jak pierwszy raz przekręcę kluczyk to słychać jakby silnik dopalał resztkę paliwa potem gaśnie I w tym momencie zaczyna się zabawa z zapalaniem ze ssaniem bez ssania odczekiwanie itp. aż w końcu zaskoczy i zapali. Pewnie napiszecie, że powodów może być kilka ale zapytam. Jaka może być przyczyna takiego zachowania????
Tak dzieje się gdy silnik jest zimny mój rekord to 1h takiej "zabawy" prawie akumulator padł. Natomiast wczoraj miała miejsce taka sytuacja, silnik niby zapalił ale kontrolka akumulatora nie zgasła a po naciśnięciu gazy bądź włączeniu ssania silnik gasł. I o co tu chodzi ????
Pozwoliłem sobie zamieścić kilka zdjęć.
Co do zdjęcia 01 bez wątpienia filtr paliwa, który jest założony obecnie. A o resztę chciałbym zapytać z czystej ciekawości o ich nazwę. Elementy przedstawione na zdjęciach od 01 do 03 są schematycznie narysowane na zdjęciu układ i tak też są połączone . 04 zbiornik paliwa a G to gaźnik. Jeśli chodzi o element 03 to tylko moje przypuszczenie, że ten trzeci wężyk biegnie do baku bo pozostałe dwa to wlot i wylot. Pewnie jeszcze gdzieś po drodze jest pompa paliwa chyba, że któreś z tych elementów to pompa paliwa. A ha średnica wewnętrzna przewodów paliwowych to 6mm.
Pozdrawiam
P.S.
Chciałbym jeszcze zapytać o jedną sprawę a mianowicie kłopotliwe rozruch silnika. Sytuacja przedstawia się tak:
Jak pierwszy raz przekręcę kluczyk to słychać jakby silnik dopalał resztkę paliwa potem gaśnie I w tym momencie zaczyna się zabawa z zapalaniem ze ssaniem bez ssania odczekiwanie itp. aż w końcu zaskoczy i zapali. Pewnie napiszecie, że powodów może być kilka ale zapytam. Jaka może być przyczyna takiego zachowania????
Tak dzieje się gdy silnik jest zimny mój rekord to 1h takiej "zabawy" prawie akumulator padł. Natomiast wczoraj miała miejsce taka sytuacja, silnik niby zapalił ale kontrolka akumulatora nie zgasła a po naciśnięciu gazy bądź włączeniu ssania silnik gasł. I o co tu chodzi ????
- Załączniki
-
- układ.jpg (9.66 KiB) Przejrzano 9199 razy
-
- 01.JPG (26.52 KiB) Przejrzano 9199 razy
-
- 02.JPG (31.21 KiB) Przejrzano 9199 razy
-
- 03.JPG (24.16 KiB) Przejrzano 9199 razy
Re: filtr paliwa
Fotka 02 to pompa paliwa,a 03 to nie wiem co to jest [/b]
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: filtr paliwa
Fotka 03 to trójnik. Tak jak narysowałeś -z baku przez filtr do pompy i dalej do trójnika a z niego do gaźnika. Poziom paliwa w gaźniku jest sterowany pływakiem więc nadmiar paliwa wraca z trójnika do baku. Na rys linia niebieska ze znakiem zapytania.
Ze zdjęć wynika że to są przewody gumowe. Mogą być zbrojone tzn. wewnętrzny oplot między warstwą wewnętrzną a zewnętrzną gumy. Wg. mnie powinno dać się wcisnąć ten nieszczęsny filtr paliwa.
Co do niedomagań z odpaleniem silnika to trzeba sprawdzić czy korektor ssania jest sprawny. Z tego co napisałeś, wnioskuję że po odpaleniu silnik zachowuje się poprawnie. Fotka korektora Aby sprawdzić korektor należy wyciągnąć z niego wężyk i założyć dłuższy. Zasysając powietrze-metalowe cięgno musi się chować w korektorze a jego hak pociąga za dźwignię przesłony powietrza. Tak powstaje mieszanka paliwowo powietrzna przy zimnym silniku.To jest włączenie ssania czyli ograniczenie ilości powietrza w stosunku do paliwa w rozruchu na zimno. Na fotce widoczny gaźnik SOLEX 32 PBISA 12.
Jeżeli masz inny np SOLEX 16 czy WEBER to i tak korektor wygląda podobnie. I jeszcze fotka poglądowa .
Ze zdjęć wynika że to są przewody gumowe. Mogą być zbrojone tzn. wewnętrzny oplot między warstwą wewnętrzną a zewnętrzną gumy. Wg. mnie powinno dać się wcisnąć ten nieszczęsny filtr paliwa.
Co do niedomagań z odpaleniem silnika to trzeba sprawdzić czy korektor ssania jest sprawny. Z tego co napisałeś, wnioskuję że po odpaleniu silnik zachowuje się poprawnie. Fotka korektora Aby sprawdzić korektor należy wyciągnąć z niego wężyk i założyć dłuższy. Zasysając powietrze-metalowe cięgno musi się chować w korektorze a jego hak pociąga za dźwignię przesłony powietrza. Tak powstaje mieszanka paliwowo powietrzna przy zimnym silniku.To jest włączenie ssania czyli ograniczenie ilości powietrza w stosunku do paliwa w rozruchu na zimno. Na fotce widoczny gaźnik SOLEX 32 PBISA 12.
Jeżeli masz inny np SOLEX 16 czy WEBER to i tak korektor wygląda podobnie. I jeszcze fotka poglądowa .
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: filtr paliwa
Ten trójnik jest mokry może zapowietrza uklad i paliwo się wraca do zbiornika. Może warto byłoby uszczelnić ten trójnik, w sensie założyć nowe opaski na węże.
P205
Re: filtr paliwa
Witam
Chciałbym zapytać czy cięgno powinno "luźno" chodzić czy na mieć opór taki, że ręcznie nie da się go wcisnąć ????? bo jak dla mnie to cięgno siedzi tak sztywno, że podciśnienie jakim jest sterowane powinno być duże aby je ruszyć. Natomiast sprężyna, która w nim jest moim zdaniem nie będzie go wysunąć.
Chciałbym zapytać czy cięgno powinno "luźno" chodzić czy na mieć opór taki, że ręcznie nie da się go wcisnąć ????? bo jak dla mnie to cięgno siedzi tak sztywno, że podciśnienie jakim jest sterowane powinno być duże aby je ruszyć. Natomiast sprężyna, która w nim jest moim zdaniem nie będzie go wysunąć.
A czy skoro ten filtr jest do silników z wtryskiem to jaka jest różnica skoro sugerujesz jego założenieborek_wpr pisze: Ze zdjęć wynika że to są przewody gumowe. Mogą być zbrojone tzn. wewnętrzny oplot między warstwą wewnętrzną a zewnętrzną gumy. Wg. mnie powinno dać się wcisnąć ten nieszczęsny filtr paliwa.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: filtr paliwa
Filtr ma filtrować. Masz pompę mechaniczną więc nie ma problemu
Katalog filtrów powietrza oleju paliwa.
http://www.filtron.pl/pl/
Cięgno przesuwające się w korektorze powinno dać się wsunąć ręcznie przy pomocy np. wkrętaka kiedy jest zabudowane na gaźniku.Mam na myśli mojego Solexa. Wstaw fotkę swojego gaźnika to będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Podciśnienie które powstaje przy zasysaniu powietrza ustami/płucami wystarcza do przesunięcia cięgna - skok 3,2mm a sprężyna spokojnie wycofuje.Cięgno może być zatarte w obudowie. Rozruszać puszczając kilka kropel benzyny na cięgno.Jeżeli nie można wytworzyć podciśnienia to znak że jest uszkodzona membrana. Naprawa ok.110zł w Brzegu.
Katalog filtrów powietrza oleju paliwa.
http://www.filtron.pl/pl/
Cięgno przesuwające się w korektorze powinno dać się wsunąć ręcznie przy pomocy np. wkrętaka kiedy jest zabudowane na gaźniku.Mam na myśli mojego Solexa. Wstaw fotkę swojego gaźnika to będzie łatwiej coś podpowiedzieć. Podciśnienie które powstaje przy zasysaniu powietrza ustami/płucami wystarcza do przesunięcia cięgna - skok 3,2mm a sprężyna spokojnie wycofuje.Cięgno może być zatarte w obudowie. Rozruszać puszczając kilka kropel benzyny na cięgno.Jeżeli nie można wytworzyć podciśnienia to znak że jest uszkodzona membrana. Naprawa ok.110zł w Brzegu.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- skola
- Uzalezniony
- Posty: 867
- Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Szczecin/pogodno
Re: filtr paliwa
Po drugie gaźnikowca odpala sie na wciśniętym gazie żeby nie było. Mój jak jest zimny zanim zapali to ze 4 razy zgasnie, ja odpalam na pełnym gazie jak juz zapali i widze żę trzyma obroty na wduszonym gazie puszczam gaz i wyciągam ssanie.
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: filtr paliwa
skola a słyszałeś, że ssanie jest również nazywane przesłoną rozruchową
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: filtr paliwa
A działa to tak >>>
Wyciągając ssanie do oporu zamykamy przesłonę wlotu powietrza do gaźnika.
Uruchamiamy rozrusznik który obracając wał porusza tłokami.Wytwarzamy w ten sposób podciśnienie które steruje korektorem ssania i regulatorem kąta zapłonu zwanym UFO.
Korektor ssania wciąga swoje cięgno zaczepiając o dźwignię przesłony i uchyla ją o wielkość podaną dla danego gaźnika. Stąd nazwa -Przesłona Rozruchowa, zapewniająca odpowiednią ilość powietrza w stosunku do paliwa pod warunkiem prawidłowego ustawienia przesłony gazu - przepustnicy. Sprawny korektor i UFO to podstawa prawidłowego działania układu rozruchowego. Zmniejszając ssanie zmniejszamy podciśnienie. Siłowniki przestają spełniać swoją funkcję a poprawną pracę przejmują układy mechaniczne -to tak w skrócie.Wyłączenie ssania to w zasadzie brak podciśnienia lecz przy dużym obciążeniu silnika włącza się zawór wzbogacania mieszanki lecz to już jest inna bajka.
Wyciągając ssanie do oporu zamykamy przesłonę wlotu powietrza do gaźnika.
Uruchamiamy rozrusznik który obracając wał porusza tłokami.Wytwarzamy w ten sposób podciśnienie które steruje korektorem ssania i regulatorem kąta zapłonu zwanym UFO.
Korektor ssania wciąga swoje cięgno zaczepiając o dźwignię przesłony i uchyla ją o wielkość podaną dla danego gaźnika. Stąd nazwa -Przesłona Rozruchowa, zapewniająca odpowiednią ilość powietrza w stosunku do paliwa pod warunkiem prawidłowego ustawienia przesłony gazu - przepustnicy. Sprawny korektor i UFO to podstawa prawidłowego działania układu rozruchowego. Zmniejszając ssanie zmniejszamy podciśnienie. Siłowniki przestają spełniać swoją funkcję a poprawną pracę przejmują układy mechaniczne -to tak w skrócie.Wyłączenie ssania to w zasadzie brak podciśnienia lecz przy dużym obciążeniu silnika włącza się zawór wzbogacania mieszanki lecz to już jest inna bajka.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...