Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Witam was drodzy parafianie. Jak już część z was wie w Indianie pękł mi blok w okolicach łączenia ze skrzynią biegów. Nie ma wycieku żadnego, ale nie mogę do końca skrzyni przykręcić.
Na szybko wymyśliłem takie rozwiązania:
- dospawanie ułamanej części (nie podoba mi się to rozwiązanie szczerze mówiąc ale byłoby najłatwiejsze)
- wymiana całego bloku na "zapasowy" (nie podoba mi się również - zapasowy silnik jest nieciekawej jakości, do tego wiązałoby się to z nową uszczelką, być może planowaniem, itd. zdecydowanie niedobre rozwiązanie)
- wymiana dołu bloku, ale to pociąga za sobą rozpięcie panewek i... właśnie co dalej? Rozbieram to, kupuje nowe panewki i składam? Staram się użyć poprzednich? Wymieniam wał na zapasowy i zostawiam panewki z zapasowego, albo... no właśnie nie wiem co dalej, więc proszę o podpowiedzi. Mam kilka pomysłów na to, ale żaden do końca nie jest dobry czuję.
Na szybko wymyśliłem takie rozwiązania:
- dospawanie ułamanej części (nie podoba mi się to rozwiązanie szczerze mówiąc ale byłoby najłatwiejsze)
- wymiana całego bloku na "zapasowy" (nie podoba mi się również - zapasowy silnik jest nieciekawej jakości, do tego wiązałoby się to z nową uszczelką, być może planowaniem, itd. zdecydowanie niedobre rozwiązanie)
- wymiana dołu bloku, ale to pociąga za sobą rozpięcie panewek i... właśnie co dalej? Rozbieram to, kupuje nowe panewki i składam? Staram się użyć poprzednich? Wymieniam wał na zapasowy i zostawiam panewki z zapasowego, albo... no właśnie nie wiem co dalej, więc proszę o podpowiedzi. Mam kilka pomysłów na to, ale żaden do końca nie jest dobry czuję.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
pokaż w którym miejscu ten blok masz uszkodzony?
bo ja nie pamiętam
bo ja nie pamiętam
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Tak jak na załączonym rysunku.
- Załączniki
-
- blok.png (87.78 KiB) Przejrzano 7887 razy
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Blok zeliwny czy aluminiowy? Jak aluminiowy to ciezko ze spawaniem (nie mowie, ze sie nie da).
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Aluminium. Mi się w ogóle idea spawania nie podoba.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Ja bym w takim miejscu spawal. Przykrecilbym skrzynie do bloku i do tego kawalka (zeby byl ustawiony jak nalezy) i bym pospawal. Oczywiscie z glowa, i najlepiej TIG-iem. Oczywiscie odpowiednio trzeba to zukosowac, oczyscic i w ogole, ale spawacz z doswiadczeniem sobie poradzi
A co do wymiany bloku-wymiana samej dolnej czesci nie wchodzi w gre, wymieniac mozna jedynie obie czesci (otwory pod panewki sa obrabiane wspolnie). Jezeli chcialbys wymenic caly blok to dochodzi koszt uszczelki pod glowice, pokrywy zaworow, kolektorow zapewne, miski olejowej, wypadaloby wymienic uszczelniacze walu korbowego, walka rozrzadu.... Wychodzi niezla sumka.. Spawaj ten kawalek i jezdzij
A co do wymiany bloku-wymiana samej dolnej czesci nie wchodzi w gre, wymieniac mozna jedynie obie czesci (otwory pod panewki sa obrabiane wspolnie). Jezeli chcialbys wymenic caly blok to dochodzi koszt uszczelki pod glowice, pokrywy zaworow, kolektorow zapewne, miski olejowej, wypadaloby wymienic uszczelniacze walu korbowego, walka rozrzadu.... Wychodzi niezla sumka.. Spawaj ten kawalek i jezdzij
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Sam tego spawać nie będę, to pewne. Sam mogę przygotować pole do popisu spawaczowi, poskręcać skrzynię, wyjąć silnik, wsadzić, podnieść, itd. Spawania nie tykam się bo w życiu tego nie robiłem, a silnik poza tym pęknięciem był w idealnym stanie
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- MichalOsw90
- Junior
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 mar ndz, 2012 12:22 am
- Posiadany PUG: 205 1,6 Automat
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Jak to się mówi złośliwość rzeczy martwychDJPreZes pisze: a silnik poza tym pęknięciem był w idealnym stanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 04 maja śr, 2011 8:50 pm
- Posiadany PUG: peugeot 205 RG (Roland Garros) Cabrio
- Numer Gadu-gadu: 757080
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Proponuję abyś zainteresował się specjalnymi klejami do tego typu rzeczy. Może akurat w Twoim przypadku to się sprawdzi.
http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/ps64605 ... o+56g.html
http://www.awit.pl/573/index.html
Ktoś już o tym pisał u nas na forum:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=24042
Pozdrawiam
http://www.sklepmotonet.pl/p/pl/ps64605 ... o+56g.html
http://www.awit.pl/573/index.html
Ktoś już o tym pisał u nas na forum:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=24042
Pozdrawiam
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Prezes jak to faktycznie jest pęknięte tak jak pokazałeś to niema najmniejszych powodów, żeby obawiać się spawania
Tylko musisz poszukać spawacza z TIG-iem dopilnować, żeby odpowiednio z ukosował krawędzie i moim zdaniem nie masz co sie obawiać o trwałość tego rozwiązania, a na pewno będzie lepsze niż poddawane tu pomysły z klejeniem epoksydami
Ten element nie przenosi większych obciążeń i jestem przekonany, że są w Polsce magicy którzy przykręcili by skrzynię bez tego kawałka i gdybyś nie wiedział, że go niema to byś sie nie domyślił, a auto by jeździło
Tylko musisz poszukać spawacza z TIG-iem dopilnować, żeby odpowiednio z ukosował krawędzie i moim zdaniem nie masz co sie obawiać o trwałość tego rozwiązania, a na pewno będzie lepsze niż poddawane tu pomysły z klejeniem epoksydami
Ten element nie przenosi większych obciążeń i jestem przekonany, że są w Polsce magicy którzy przykręcili by skrzynię bez tego kawałka i gdybyś nie wiedział, że go niema to byś sie nie domyślił, a auto by jeździło
-
- Junior
- Posty: 437
- Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
- Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
- Numer Gadu-gadu: 125384
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Naprawa bloku/wymiana wału w TU3M.
Właśnie tego typu napraw uczyłem sie w szkole i śmiało można spawać kadłuby żeliwne i jak amelinowe stosowane są te kleje ale ja radę pospawać bo to jednak jest część która łączy się ze skrzynią, w dzisiejszych czasach to jest tak że zarżnąć silnik i włożyć drugi o metodach naprawy bloku się zaponiało nie masz co się bać tej naprawy
Reanimacja GR http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=35&t=26336