Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: MichalKowalski »

Walki z wypadajacymi zaplonami ciąg dalszy.

Po uszczelnieniu dolotu, sprawdzeniu czujnika temperatury, wymianie tps i kabli zapłonowych muszę sprawdzić cewkę zapłonową. Z tego co się orientuję to jedyne co mogę zrobić, to sprawdzić rezystancję jej obydwu uzwojeń (a raczej wszystkich czterech).

Czy ktoś się orientuje ile one powinny wynosic?

Uwaga: to jest TU3MC, czyli w pełni elektroniczny układ zapłonowy.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: cyborg »

Nie podam ci dokładnych wartości rezystancji uzwojeń, powiem jedynie z doświadczenia ze na nic ci się to nie przyda. Jeżeli cewka ma przebicie, to ma je jedynie chwilowo, pod obciążeniem. Pomiar rezystancji omomierzem nic niedobrego nie wykaze. Omomierzem moglbys sprawdzić jedynie czy nie ma przerwy w uzwojeniach, ale wtedy w ogole nie byłoby iskry na ktoryms cylindrze.
Reasumujac-bez podmiany cewki na sprawna nic nie wskórasz miernikiem
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: MichalKowalski »

Mam dwie, jedna z mojego, pewnie oryginalna mająca jakies 250kkm i druga wyciagnieta z innego cabrioleta co miał jakieś 150kkm. W każdym razie na pewno z mniejszym porównując stan TPSu z moim.
Na tej drugiej cewce było jeszcze gorzej. Ale to było jeszcze ze starym i kablami, które swieciły jak choinka.

Wczoraj wrzuciłem nowe kable NGK. Kupiobe w intercarsie, żeby uniknąć podróbki. Poprawiło się chyba minimalnie (albo to autosugestia), ale jak zgasiłem światło w garażu to...wciąż się iskrzy. Wprawdzie mniej, ale jednak. Muszę je zareklamować.
Jakie kable możecie polecić?
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Cewki zapłonowe Bougicord

Post autor: MichalKowalski »

Czy ktoś ma doświadczenie z cewkami Bougicord?
Wymiana kabli i świec nie pomogła, widzę że cewki nie da się sprawdzić. Bougicord jest prawie 2x tańszy niż Bosch (a Bosch i tak pewnie pochodzi z Rosji).

Czy ktoś ma doświadczenie z ich jakością?
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: grzesiek309 »

Ich kable szły na pierwszy montaż w pugach. Myślę, że nic lepszego nie znajdziesz. Ja bym brał bez zastanowienia.
Jak to mawiał mój wujek: "Boscha wyrzuć do kosza" :lol:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: MichalKowalski »

Widziałem na wielu forach, że Beru jest jakoby świetne, ale też prawie 2x droższe.

Odnośnie Bougicorda to ich kable po 2 latach i 10000km świecą jak choinka, nawet na sucho...

Na pierwszy montaż szedł chyba Sagem, ale obecnie to oni jakąś straszną lipę produkują.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: borek_wpr »

Normalna i sprawna cewka do Juniora posiada następujące wartości:
miedzy (+) i (-) -->
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0,7-1 Ohm
między (+) lub (-) i bolcem wyjściowym -->
rezystancja uzwojenia wtórnego: nie mniej niż 5000 .. 6000 Ohm

Moja cewka miała 0,8/6500 Ohm

Jeżeli cewka dostanie przebicia i uzwojenia wtórne dostaną trwałego zwarcia to jej oporność zmaleje co skutkuje obniżeniem napięcia na wyjściu np. z 10 kV na 4kV. Iskra niby jest lecz nie jest w stanie zapalić mieszanki pod ciśnieniem.
Prosty sposób sprawdzenia cewki:
Cewkę i kopułkę łączy przewód WN. Zdjąć przewód od strony kopułki.
W gniazdo przewodu włożyć odpowiednio wyprofilowany kawałek drutu (imitacja bolca świecy).
Kręcąc rozrusznikiem i zbliżając kabel do masy powinniśmy uzyskać przeskok iskry z odległości 7-8mm.
+/- 1mm na 1 kV.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: cyborg »

Ale pamiętaj ze nie zawsze (jeśli nie w większości przypadkow) uzwojenia nie maja przebicia stałego tylko pod obciążeniem i pomiar rezystancji niewiele wykaze. Co do przewodow-ja kupiłem do innego auta Sentechy i jestem zadowolony
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: borek_wpr »

Dlatego napisałem STAŁEGO ZWARCIA a takie miało miejsce w moim przypadku.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
MichalKowalski
Junior
Posty: 329
Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
Lokalizacja: Hamburg / Warszawa

Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC

Post autor: MichalKowalski »

Wszystko świetnie, tylko pytałem o cewkę w TU3MC...


borek_wpr pisze:Normalna i sprawna cewka do Juniora posiada następujące wartości:
miedzy (+) i (-) -->
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0,7-1 Ohm
między (+) lub (-) i bolcem wyjściowym -->
rezystancja uzwojenia wtórnego: nie mniej niż 5000 .. 6000 Ohm

Moja cewka miała 0,8/6500 Ohm

Jeżeli cewka dostanie przebicia i uzwojenia wtórne dostaną trwałego zwarcia to jej oporność zmaleje co skutkuje obniżeniem napięcia na wyjściu np. z 10 kV na 4kV. Iskra niby jest lecz nie jest w stanie zapalić mieszanki pod ciśnieniem.
Prosty sposób sprawdzenia cewki:
Cewkę i kopułkę łączy przewód WN. Zdjąć przewód od strony kopułki.
W gniazdo przewodu włożyć odpowiednio wyprofilowany kawałek drutu (imitacja bolca świecy).
Kręcąc rozrusznikiem i zbliżając kabel do masy powinniśmy uzyskać przeskok iskry z odległości 7-8mm.
+/- 1mm na 1 kV.
ODPOWIEDZ