RG 93r. problem z silnikiem
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG 93r. problem z silnikiem
Kolejne pytanie, spowodowane tym że dziś mimo wymienionej sondy znowu zapaliła się kontrolka silnika. Kontrolka zapala się tylko w jednej sytuacji, jadę prostą gładką drogą, przyśpieszam do 110/120/h ustawiam pedał gazu w takiej pozycji że auto utrzymuje cały czas równą prędkość, nie zwalnia i nie stęka bo przyśpiesza, jadę tak około 2-3km i kontrolka się zapala, gwałtownie odpuszczam gaz, kontrolka gaśnie, znów wciskam gaz, jadę dalej i znów na 2-3km mam spokój. Nie wiem czemu tak się dzieje, auto na benzynie gdy jest zimne potwornie kaprysi, potwornie szarpie i potrafi zgasnąć.
Bartek jestem.
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: RG 93r. problem z silnikiem
Jakiej firmy i model sondy kupiłeś? Sonde oprocz napiecia, sprawdza się na oscyloskopie i wtedy widac jak probkuje.
Czy na wolnych obrotach silnik chodzi równo nie faluje i nie krztusi się ??
Kolejna sprawa kontrolka nie dotyczy sondy a błąd ecu.
Jak wyglada praca krokowego? Regulowales go ??
Sprawdzales napiecia na tps ??
Byles na analizatorze spalin ??
Cisnienie na cylindrach ??
Sprawdz wszystko nie zaszkodzi a pomoc moze.
Czy na wolnych obrotach silnik chodzi równo nie faluje i nie krztusi się ??
Kolejna sprawa kontrolka nie dotyczy sondy a błąd ecu.
Jak wyglada praca krokowego? Regulowales go ??
Sprawdzales napiecia na tps ??
Byles na analizatorze spalin ??
Cisnienie na cylindrach ??
Sprawdz wszystko nie zaszkodzi a pomoc moze.
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG 93r. problem z silnikiem
Dziękuję Ci za tak obszerną poradę.KrakerSx pisze:Jakiej firmy i model sondy kupiłeś? Sonde oprocz napiecia, sprawdza się na oscyloskopie i wtedy widac jak probkuje.
Czy na wolnych obrotach silnik chodzi równo nie faluje i nie krztusi się ??
Kolejna sprawa kontrolka nie dotyczy sondy a błąd ecu.
Jak wyglada praca krokowego? Regulowales go ??
Sprawdzales napiecia na tps ??
Byles na analizatorze spalin ??
Cisnienie na cylindrach ??
Sprawdz wszystko nie zaszkodzi a pomoc moze.
Po wymianie sondy przez jakiś czas było dobrze, silnik odpalał od strzała, chodził równo, jak nowy. Niestety problem znów się pojawił, mam jeszcze jedną sondę, na pewno sprawną ory z puga 205, może ją podmienię. Dziś pojawiło się dodatkowo falowanie na wolnych obrotach, od 700/800 -1000obr/min. Na gazie jest przyzwoicie, niestety na benzynie w sumie nie da się jeździć, co dziwne do października wszystko było dobrze, a auto jeździło tylko na przyzwoitej benzynie, od założenia LPG.
Bartek jestem.
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: RG 93r. problem z silnikiem
Czyli spie... popsuło się po założeniu gazu? Kiedyś jeździłem fiestą 1.3 na wielopunkcie jak założyłem gaz zaczęły się nieustanne problemy, szalał silniczek krokowy, auto nie nagrzewało się do właściwej temperatury i co rusz miałem jakieś problemy z czujnikami itp. Okazało się, że założenie wężów na parownik zaburzało przepływ płynu chłodzącego co był przyczyną problemów. Może poszukaj wad przy montażu lpg??
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG 93r. problem z silnikiem
Układ chłodzenia przejrzałem szukając nieszczelności, ostatnio zawiesił mi się termostat i rozerwało wąż na długości 5cm. Przewody posprawdzałem i też jest ok. Zakładam że LPG stało się katalizatorem i któryś z czujników był na wykończeniu i zwyczajnie się skończył.
Bartek jestem.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG 93r. problem z silnikiem
Wymieniłem kolejną sondę, tym razem na ory z puga tu3m, samochód chodzi lepiej, ale nadal pomryguje kontrolka katalizatora, szczególnie przy ruszaniu.
Poprzednia sonda była aż oklejona nagarem, sadzą, tak źle regulowany jest silnik.
Poprzednia sonda była aż oklejona nagarem, sadzą, tak źle regulowany jest silnik.
Bartek jestem.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: RG 93r. problem z silnikiem
Dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie tym potykajacym się w progu.
W drodze desperacji podmieniłem czujnik temperatury, czujnik znajdujący się w monowtrysku i sam wtryskiwacz na nowy i problem jak na razie został rozwiązany, zobaczymy na jak długo.
Może ta wypowiedź pomoże innym.
Temat do zamknięcia, pozdrawiam.
W drodze desperacji podmieniłem czujnik temperatury, czujnik znajdujący się w monowtrysku i sam wtryskiwacz na nowy i problem jak na razie został rozwiązany, zobaczymy na jak długo.
Może ta wypowiedź pomoże innym.
Temat do zamknięcia, pozdrawiam.
Bartek jestem.