Jaki to silnik?
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Jaki to silnik?
Pomóżcie mi proszę rozwiązać zagadkę jaki to jest silnik na zdjęciu?
Koledzy swego czasu sugerowali, że to TU3, ale jaka to wersja? A/S/M czy inna?
Po czym poznać jaki dokładnie silnik siedzi w aucie? Wizualnie da się to ocenić? A może gdzieś na bloku jest wybity typ lub też po numerach silnika (gdzie je znajdę?) da się ocenić co to?
Koledzy swego czasu sugerowali, że to TU3, ale jaka to wersja? A/S/M czy inna?
Po czym poznać jaki dokładnie silnik siedzi w aucie? Wizualnie da się to ocenić? A może gdzieś na bloku jest wybity typ lub też po numerach silnika (gdzie je znajdę?) da się ocenić co to?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: Jaki to silnik?
Powinna być przynitowana mała tabliczka znamionowa na bloku silnika.
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jaki to silnik?
Jeśli nikt nie zmieniał gaźnika to możesz też sprawdzić jakie są oznaczenia gaźnika. Ogólnie na sam wygląd to stawiam na TU3A, tylko że to jest strzał w 99% w ciemno
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki to silnik?
W którym miejscu?operatorbazooki pisze:Powinna być przynitowana mała tabliczka znamionowa na bloku silnika.
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Jaki to silnik?
Z przodu, w okolicy kola zamachowego-tego okienka do ustawiania zaplonu
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki to silnik?
cyborg pisze:Z przodu, w okolicy kola zamachowego-tego okienka do ustawiania zaplonu
Dziękuję, zlokalizowałem.
Niestety, tabliczka cała jest zaśniedziała że nie idzie odczytać co tam jest napisane... Jest metoda to jakoś wyczyścić?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki to silnik?
klekocix pisze:cyborg pisze:Z przodu, w okolicy kola zamachowego-tego okienka do ustawiania zaplonu
Dziękuję, zlokalizowałem.
Niestety, tabliczka cała jest zaśniedziała że nie idzie odczytać co tam jest napisane... Jest metoda to jakoś wyczyścić?
... i jeszcze dodatkowe pytanie: czy silniki z serii TU na gaźniku (mam na myśli TU9 i TU3) mają czujnik obrotów wału korbowego? I jeśli tak to po co im on?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki to silnik?
KrakerSx pisze:Do ustawienia zaplonu.
... to ja już zgłupiałem... Podobno ten przewód jest odłączony (tak mi powiedział mechanik, do którego wczoraj straciłem resztki zaufania) - możliwe to? I czym to ew. skutkuje?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Jaki to silnik?
Chodzi Ci o ten z wolna wtyczka przy cewce, a dolna czesc jest wpieta w obudowe skrzyni?? Jeżeli tak to do ustawienia zaplonu jest to czujnik GMP. Ten czujnik nie dziala jak normalny i nie wysyla do kompa zadnych informacji, po podlaczeniu do wtyki pokazuje kiedy 1 tlok jest w gmp i ulatwia to ustawienie zaplonu.klekocix pisze:KrakerSx pisze:Do ustawienia zaplonu.
... to ja już zgłupiałem... Podobno ten przewód jest odłączony (tak mi powiedział mechanik, do którego wczoraj straciłem resztki zaufania) - możliwe to? I czym to ew. skutkuje?
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki to silnik?
KrakerSx pisze:Chodzi Ci o ten z wolna wtyczka przy cewce, a dolna czesc jest wpieta w obudowe skrzyni?? Jeżeli tak to do ustawienia zaplonu jest to czujnik GMP. Ten czujnik nie dziala jak normalny i nie wysyla do kompa zadnych informacji, po podlaczeniu do wtyki pokazuje kiedy 1 tlok jest w gmp i ulatwia to ustawienie zaplonu.klekocix pisze:KrakerSx pisze:Do ustawienia zaplonu.
... to ja już zgłupiałem... Podobno ten przewód jest odłączony (tak mi powiedział mechanik, do którego wczoraj straciłem resztki zaufania) - możliwe to? I czym to ew. skutkuje?
Szczerze:
- wczoraj poszedłem do mechanika odebrać auto po kilku poprawkach. Między innymi wymieniał mi uszczelki pod kolektorem dolotowym i wydechowym. Powiedział mi on, że to co siedzi pod maską to jest 1.1 a nie 1.4 bo uszczelki pod kolektory zamówione do silnika 1.4 nie pasowały a od 1.1 tak (przypominam, że mam wersję gaźnikową, 67KM bodajże). Możliwe, żeby inne kolektory były w 1.1 a inne w 1.4? Ja na 100% jestem pewien, że to nie jest TU1 (zbyt duże przyspieszenie nawet przy długiej skrzyni). Do tego stwierdził, że mam w nim czujnik obrotów wału z tym, że nie podpięty (i stąd wysnuł hipotezę, że silnik pochodzi z innego samochodu).
Ogólnie widzę, że mam się od niego jak najdalej trzymać bo gada od rzeczy (wczoraj przyznał się nawet, że urwał przez przypadek w jakimś samochodzie pasek rozrządu podczas montażu bo coś nieumiejętnie zrobił). Natomiast tym co powiedział strasznie namieszał mi w głowie.
Rozumie ktoś coś z tego?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jaki to silnik?
Czujnik ten nie jest podpięty i koniec
W zamysłach inżynierów "Perzota" ten czujnik miał pomagać w warsztatach, gdzie mechanik miał się wpiąć w tą kostkę i niby w ten sposób ustawić zapłon - w rzeczywistości zapewne chodziło o minimalizację kosztów i wszędzie to ładowali zamiast zaślepek na skrzyni
Co do kolektorów to tak - 1.4 miały inne niż 1.1. Inne miały też np. TU3M i TU3A mimo, że oba są 1.4.
W zamysłach inżynierów "Perzota" ten czujnik miał pomagać w warsztatach, gdzie mechanik miał się wpiąć w tą kostkę i niby w ten sposób ustawić zapłon - w rzeczywistości zapewne chodziło o minimalizację kosztów i wszędzie to ładowali zamiast zaślepek na skrzyni
Co do kolektorów to tak - 1.4 miały inne niż 1.1. Inne miały też np. TU3M i TU3A mimo, że oba są 1.4.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki to silnik?
DJPreZes pisze:Czujnik ten nie jest podpięty i koniec
W zamysłach inżynierów "Perzota" ten czujnik miał pomagać w warsztatach, gdzie mechanik miał się wpiąć w tą kostkę i niby w ten sposób ustawić zapłon - w rzeczywistości zapewne chodziło o minimalizację kosztów i wszędzie to ładowali zamiast zaślepek na skrzyni
Co do kolektorów to tak - 1.4 miały inne niż 1.1. Inne miały też np. TU3M i TU3A mimo, że oba są 1.4.
Czyli innymi słowy mechanik nakręcił mi niepotrzebnie w głowie?
A co do kolektorów dolotowych/wydechowych to możliwe, żeby w 1.4 były takie z 1.1 ?
Ew w czym się bierze różnica między poszczególnymi mocami wszystkich TU z 1.4 na pokładzie? Może ten mój właśnie dzięki temu był fabrycznie zdławiony czy coś?
Jutro idzie XRek na montaż LPG i nie chciałbym mieć żadnych wątpliwości przed założeniem instalacji...
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jaki to silnik?
Mało możliwe, żeby 1.1 i 1.4 miały identyczne. Tj. na 110% nie są identyczne, a co do uszczelek to jest minimalna szansa. Taka tabelka z Serviceboxa:
0342 75
KOLEKTOR SSĄCY
- TU3M
0342 96
- TU3MC
0342 97
- TU9M
0342 80
- TU1M DO SERIA 24902800
WTRYSK BOSCH
0342 95
- TU1M OD SERIA 24902801
WTRYSK MAGNETTI MARELLI
0342 56
KOLEKTOR SSĄCY
- TU1
0342 59
- TU3S
- TU3-2
0342 57
- TU9
0342 62
- TU3A
Tak przy okazji to jedyny sens tego czujnika to 1.1 z wtryskiem Magneti Marelli i niektóre późniejsze 1.4 z Mono-Motronikiem Boscha (albo i Jetronikiem - mam sklerozę) - przy tych silnikach jest on niezbędny - bez tego silnik nie odpali
0342 75
KOLEKTOR SSĄCY
- TU3M
0342 96
- TU3MC
0342 97
- TU9M
0342 80
- TU1M DO SERIA 24902800
WTRYSK BOSCH
0342 95
- TU1M OD SERIA 24902801
WTRYSK MAGNETTI MARELLI
0342 56
KOLEKTOR SSĄCY
- TU1
0342 59
- TU3S
- TU3-2
0342 57
- TU9
0342 62
- TU3A
Tak przy okazji to jedyny sens tego czujnika to 1.1 z wtryskiem Magneti Marelli i niektóre późniejsze 1.4 z Mono-Motronikiem Boscha (albo i Jetronikiem - mam sklerozę) - przy tych silnikach jest on niezbędny - bez tego silnik nie odpali
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki to silnik?
Na silniku mam 2 tabliczki przynitowane na bloku, jedna obok drugiej.
Na jednej jest napisane:
1FS10
289232
na drugiej zaś:
PTC type regl. K1G
Z francuskich for wynika iż K1G oznacza silnik TU3A, 50kw czyli 67KM.
"moteur TU3K,type K1G,bloc Alu, 1360cc, 70ch, année 88/93, moteur à carbu."
Potwierdźcie proszę
Na jednej jest napisane:
1FS10
289232
na drugiej zaś:
PTC type regl. K1G
Z francuskich for wynika iż K1G oznacza silnik TU3A, 50kw czyli 67KM.
"moteur TU3K,type K1G,bloc Alu, 1360cc, 70ch, année 88/93, moteur à carbu."
Potwierdźcie proszę
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"