TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Post autor: bhejduk »

Witajcie,
przy okazji remontu zawieszenia, jego wymiany na wersję z Gti, dołożyłem do auta wspomaganie z 306 odkupione od mateona, po zamontowaniu pompy z przodu silnika, w miejscu altka, powstal klopot. Co prawda dostałem uchwyt do alternatora na tyl silnika, ale ni jak nie mogę go tam umiejscowić, w efekcie nie mogę zainstalować alternatora. Czy któryś z was mialby zdjęcie jak wygląda takie mocowanie, moze zdjęcie od tylu silnika. Co żeby mi pomóc. Pozdrawiam
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Post autor: BzyQ »

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia od Wi205 z forum mam nadzieję że się nie obrazi :wink:
2.9 V6 ot co !
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Post autor: bhejduk »

Zapomniałem o jego temacie, cholerka. Bzyq dziękuję Ci za pomoc. Czy blacha przykręcona z boku bloku silnika, trzymająca altek to ta sama co była z przodu, czy jednak inna?
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Post autor: bhejduk »

Czy ktoś z was jest mi wstanie pomóc z umiejscowieniem zbiorniczka od wspomagania, na razie umocowałem go na trytytki tóż nad pompą, ale to się nie sprawdza, jest za blisko pasków wieloklinowych i wąż czasem dotyka kółka od pompy...
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Post autor: mlody333 »

W oryginale zbiorniczek od wspomagania był pomiędzy akumulatorem a chłodnicą nad skrzynią biegów, tak widziałem w automacie Vroobla w Katowicach. Najlepiej, żeby zrobił fotkę i wstawił w wątek, dla potomnych.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Post autor: grzesiek309 »

Od czego masz zbiorniczek? Ory z 205 czy inny?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3M montaż wspomagania, zmiana położenia alternatora.

Post autor: bhejduk »

Właśnie zbiorniczka oryginalnego nie mogłem dostać nigdzie, dlatego zastosowałem taki od bmw e 39, tani i w miarę uniwersalny.

Pogrzebałem, pogrzebałem i znalazłem zdjęcia tego automatica. Faktycznie jest tam ten zbiorniczek. Pytanie tylko czy przy zastosowaniu pompy z 306, która jest umiejscowiona wysoko na silniku TU3M, czy nie będzie kłopotu z poziomami zbiorniczek/ pompa, czy ułozenie w poziomie nie ma wpływu na działanie układu?

Jeśli chodzi o montaż wspomagania i przekładanie alternatora.
Alternator jest inny w przypadku montażu go z tyłu silnika. Górne mocowanie jest przykręcane do łapy silnika idącej do poduszki. Dolne podparcie napinacza przykręcane jest do dolnej łapy silnika/ podpory półosi.
Bartek jestem.
ODPOWIEDZ