Płyn chłodniczy

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

Witam mam pytanie co do płynu chłodniczego bo ostatnio jak wymeniałem czujnik temp.cieczy chłodzącej to nic nie wyleciało z miejsca tego czujnika ani kropelka i to jest dziwne bo powinien on być zanurzony w cieczy ma ktos jakies pomysły
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: borek_wpr »

Szczelny układ chłodzenia tak ma. Wytworzone podciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym nie pozwala na wypływ cieczy.
Zasada jak przy wekowaniu słoików z przetworami.
Termometr jest umieszczony w obudowie termostatu- typ NTR.
Odkręć korek zbiorniczka i wkręt odpowietrzający termostat.
Jak się zacznie wylewać płyn - zakręć wkręt i korek. Układ w tej części silnika masz odpowietrzony.
Chyba że wymieniłeś czujnik temperatury bloku - wtyczka z przewodem jednożyłowym z boku silnika i załącza sygnalizację przekroczenia temperatury.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

Dokładnie chodzi mi o ten czujnik w bloku silnika ktory jest na jedno złącze i jest z boku pod aparatem zaplonowym w sumie :)
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: mlody333 »

sienki5 pisze:Dokładnie chodzi mi o ten czujnik w bloku silnika ktory jest na jedno złącze i jest z boku pod aparatem zaplonowym w sumie :)
No nie wiem z tamtego miejsca gdzie piszesz w moim pugu zawsze leciał płyn.
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

No właśie sam byłem zdziwiony bo mi nawet z tego co jest kolo termostatu troche sie lało a ten jest z boku to tym bardziej powinno i zglupiałem bo auto ma normalna temperature nie przegrzewa sie ani nic
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

I jeszcze mam jeden problem taki ze mi ns zimnym wchodzi na 2 tysiace obrotow ale najpierw wchodzi na 1500 potem jak mu dam gazu i puszcze to zostaje na 2000 tys i tak ciagle wymienilem wezyki od podcisnienia czujnik temp.silnika i cieczy ustawiony tps i nic
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

I jeszcze mam jeden problem taki ze mi ns zimnym wchodzi na 2 tysiace obrotow ale najpierw wchodzi na 1500 potem jak mu dam gazu i puszcze to zostaje na 2000 tys i tak ciagle wymienilem wezyki od podcisnienia czujnik temp.silnika i cieczy ustawiony tps i nic
Andriu19922
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 11 mar śr, 2015 9:20 pm
Posiadany PUG: 205-tki -brak
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: Andriu19922 »

Może krokowy daje popalić :?
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

krokowy podstawiałem i jest to samo dodam ze dół monowtrysku mam od 1.4 a gore od 1.1 mowili mi ze to to samo wiec wykluczyłem monowtrysk
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

Nno i tez mi strasznie obroty faluja na zimnym i na cieplym od 900 do 1000 a jak na cieplym odlaczylem czujnik tem. Cieczy to bez roznicy bylo czy on jest czy go nie ma
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: borek_wpr »

Patrząc na silnik od przodu->
czujnik w prawym boku silnika pod termostatem i nieco w głąb-to sygnalizator przekroczenia temperatury bloku. Włącza/wyłącza lampkę Temp. Max. na desce. W moim TU 9 ten czujnik nie ma bezpośredniego styku z cieczą chłodzącą i pewnie jest tak we wszystkich silnikach serii T. Wystarczy odkręcić czujnik i włożyć np. drut celem spr. czy głębiej jest tam jakiś otwór/kanał ?
Sprawdź czujnik temperatury który faktycznie bierze udział w sterowaniu pracą silnika. Opis w Etzoldzie.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

Jesli chodzi o ten przy termostacie co sie od gory przykreca to tez go wymienialem
sienki5
Junior
Posty: 182
Rejestracja: 06 paź ndz, 2013 2:15 pm
Posiadany PUG: Color Line
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bolesławiec Dolnyślask

Re: Płyn chłodniczy

Post autor: sienki5 »

szukałem i czytałem i nie znalazłem gdzie ma być jeszcze inny czujnik od cieczy ktos moze dac zdjecie gdzie on sie znaduje albo opisac ? :)
ODPOWIEDZ