Duże spalanie itd.

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
rzymek

Duże spalanie itd.

Post autor: rzymek »

Witam! Mam na imię Rafał. Peugeota posiadam już około trzech lat.

Posiadam Puga z silnikiem 1.1 (60KM)
Przebieg 194 000 Km.
Rok produkcji 1992.

Problem następujący.
Duże spalanie (ok. 10L/100 km).
Kopcenie na zimnym silniu.
Lekkie szarpanie na czwartym biegu.
Przy dodawaniu gwałtowanie gazu po zmianie biegu zaczyna się dławić.
Wysokie obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku.

Obstawiałem na wtrysk i przepustnicę. Dziś zdołałem załatwić drugi egzemplarz, po zmianie silnik zaczął lepiej pracować, mniej dymić, natomiast wysokie obroty pozostały oraz lekkie szarpanie.
Powróciłem do starego egzemplarzu i stary jednak stwierdzam że trochę gorszy.
Hmm.. I tu pozostaje pytanie do Was, drodzy forumowicze. Podłączyć ten drugi (nowy) model i zainwestować jeszcze np. w świece i przewody oraz sprawdzić sondę ?



P.s.
Widziałem już kilka podobnych tematów, ale rozwiązania nie znalazłem.
Jeżeli trzeba to przerzućcie temat to innej grupy.

Dziękuje i pozdrawiam!
Rzymek
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: Filipczak »

Wysokie obroty i "przelewanie" silnika moze swiadczyc o uszkodzeniu silniczka krokowego, jezeli jest caly czas "wypchniety" to silnik bedzie miec zbyt bogata mieszanke. Swiece, kable, kopulke i palec (o ile je masz) zawsze warto wymienic :)
rzymek

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: rzymek »

Chciałem dziś wyregulować silniczek właśnie za pomocą śrubki z tyłu, ale żadnych reakcji nie było, czy to było maksymalnie wkręcona, czy wykręcona, bez żadnej różnicy.

Koszt świec i przewodów to jeszcze nie taka tragedia, natomiast wtrysk z przepustnicą to już trochę drożej.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: mulec »

Odczytywałeś kody błędów z komputera?
rzymek

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: rzymek »

Jeszcze nie, ale jutro sprawdzę. Obstawiam na błędy przepustnicy itp.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: grzesiek309 »

Filipczak pisze:Wysokie obroty i "przelewanie" silnika moze swiadczyc o uszkodzeniu silniczka krokowego, jezeli jest caly czas "wypchniety" to silnik bedzie miec zbyt bogata mieszanke. Swiece, kable, kopulke i palec (o ile je masz) zawsze warto wymienic :)
Że niby jak? Jak gazu dodajesz, to też ma za bogatą mieszankę? Komp steruje dawką i obrotami na podstawie TPS. Większość problemów z obrotami jest związana z TPS i dlatego spalanie często wariuje. Wymieniajcie sobie dalej te silniczki i zastawiajcie się dlaczego to nic nie daje 8)7
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: Filipczak »

W moim TU3M cos to jednak dalo, po pierwsze wolne obroty sie uspokoily, a po drugie spalanie spadlo z 11, na 10l/100km 8)7 Ale w sumie masz racje, on steruje raczej przeplywem powietrza, a nie dawka paliwa, wiec bezposrednia przyczyna wysokiego spalania na pewno nie jest.
Palnalem glupote, przyznaje sie bez bicia :(
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: grzesiek309 »

Spalanie akurat mogło spaść. Skoro obroty były wyższe to tym samym i paliwa więcej spalał. To tak, jak byś podtrzymywał lekko wciśnięty gaz na postoju.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
rzymek

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: rzymek »

Ale podczas jazdy silniczek nie jest praktycznie używany, bo reguluje on tylko obroty na biegu jałowym. Chyba że się mylę, więc spalanie od razu tak nie spadnie
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: mulec »

Poczytaj sobie wątek (http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 4&start=15), w którym walczyłem z podobnym problemem u siebie. Na falujące obroty i dławienie pomogła wymiana i regulacja TPS, spalanie w sumie się nie zmieniło przy jeździe po Krakowie w zimie 15km do pracy w jedną stronę wychodzi 9-10l, na trasie udało mi się do 8 zejść... ten pug tak ma 8)7
rzymek

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: rzymek »

Już kiedyś wymieniłem przepustnice wraz z czujnikiem, bo wtedy to już w ogóle nie dało się jeździć tak szarpal, aczkolwiek spalanie nie było takie duże. Odnośnie samego czujnika to czytałem na forum że strasznie go ciężko ustawić. Może jeszcze przyczyna lezy po stronie zaplonu.
Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: Indjana »

mulec pisze:Poczytaj sobie wątek (http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 4&start=15), w którym walczyłem z podobnym problemem u siebie. Na falujące obroty i dławienie pomogła wymiana i regulacja TPS, spalanie w sumie się nie zmieniło przy jeździe po Krakowie w zimie 15km do pracy w jedną stronę wychodzi 9-10l, na trasie udało mi się do 8 zejść... ten pug tak ma 8)7
Nie wiem, jak miałem 1.1 to palił mi w mieście 6.
A CJ jest chyba cięższy trochę od zamkniętej budy.
Awatar użytkownika
mulec
Junior
Posty: 241
Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: mulec »

rzymek regulacja tylko wygląda na trudną też się tego bałem a udało się ogarnąć, wystarczy najtańszy multimetr :)

Indjana to co może jeszcze mieć wpływ na tak tragiczne spalanie?
Indjana
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
Posiadany PUG: CJ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: Indjana »

mulec pisze:rzymek regulacja tylko wygląda na trudną też się tego bałem a udało się ogarnąć, wystarczy najtańszy multimetr :)

Indjana to co może jeszcze mieć wpływ na tak tragiczne spalanie?
Nie mam zielonego pojęcia :D
rzymek

Re: Duże spalanie itd.

Post autor: rzymek »

mulec pisze:rzymek regulacja tylko wygląda na trudną też się tego bałem a udało się ogarnąć, wystarczy najtańszy multimetr :)

Indjana to co może jeszcze mieć wpływ na tak tragiczne spalanie?

mulec możesz mi podać instrukcję jak ustawić tą przepustnicę ?
ODPOWIEDZ