Strona 1 z 1

Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana oleju.

: 01 wrz czw, 2016 8:41 am
autor: Łodzianin
Witam.

Już po oficjalnym przywitaniu zasięgnę rady bardziej doświadczonych.
Podczas wkładania tłoka w tuleje złamałem pierścień zgarniający, wychodzi na to, że będę musiał kupić nowe. Nie będzie przeszkadzać silnikowi, jak zmienić tylko na 1 tłoku? Dodam, że pierścień pierwszy od góry ma luz na zamku 0.5mm u tuleje nie mają żadnego progu.
I jak zakładać pierścienie? Co jaki kąt ustawiać przerwy?

Sprawa druga- nie mogę rozdzielić skrzyni biegów. Po rozkręceniu wszystkichu śrub po obwodzie skrzynia rozchodzi się na centymetr, potem coś jakby ją blokowało. Padł mi pewnie synchronizator i chciałbym zobaczyć jak to wygląda od środka :)

Iii sprawa ostatnia. Po wyczyszczeniu silnika (okazało się, że jest w lepszej kondycji niż myślałem) chcę zalać syntetykiem. Wcześniej jeździł na półsyntetyku Castrola, i w silniku był nagar. Ile mogłem, wyczyściłem, ale boję się, że po zalaniu od razu syntetykiem nagar może się wypłukać i zapchać kanały olejowe.

Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam!

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

: 01 wrz czw, 2016 9:02 am
autor: DJPreZes
Specjalista ze mnie żaden, ale co do nr. 3 - no to zalej na początek najtańszym syntetykiem + płukankę do oleju (Miller, Liqui Molly, czy coś koło tego). Poza tym bez przesady - sam zmieniałem w kilku samochodach z pół na pełny a w jednym z minerala na pełny i nic nie zapchało, a jak już czyściłeś, to tym bardziej powinno być ok.

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

: 01 wrz czw, 2016 10:55 am
autor: krzyska
Nowe pierscienie olejowe np. Gotze do tu1m sa trzyczęściowe. "Zamki" ustawiasz co 120 stopni. Oringi pod tulejami wymieniales?

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

: 01 wrz czw, 2016 2:09 pm
autor: Łodzianin
Oringi leżą i czekają na dalszy ciąg wydarzeń :)
Czyli jak kupię zamiennik, to pierścień zgarniający będzie wyglądał inaczej? Zrobi to różnice? I czy mogę wymienić tylko na jednym cyklu, czy wszystkie trzeba?

Re: Pęknięty pierścień, uparta skrzynia biegów i zmiana olej

: 11 wrz ndz, 2016 9:39 pm
autor: FrogsterPL
Co do kwestii ostatniej - w moim gaźnikowym TU1 po zakupie olej był wymieniany z "niewiadomoczego" (zapewne z podłego mineralnego, biorąc pod uwagę stan auta) na półsyntetyk, a ostatnio na syntetyk + płukanka (jedno i drugie Valvoline). Nie zauważyłem żadnych problemów z tym związanych. Mam co prawda drobny wyciek, ale on już był na poprzednim oleju.