Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: dexen »

Z czym wiązałaby się zamontowanie do XSa wahaczy trójramiennych, takich jak w GTI?

- wymiana sanek,
- wymina wahaczy,
- czy zwrotnice od XSa pasują?
- co jeszcze?
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: grzesiek309 »

W przypadku sanek trzeba przespawać mocowanie "L" od zmiany biegów.
Amortyzatory trzeba wymienić na takie z mocowaniem łącznika stabilizatora, lub dorobić jakieś customowe mocowanie.
Zwrotnice i cała reszta zostają.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: dzikson »

Taaa, jasne...
I drobiazg, o którym nikt nie pisze: konieczna jest zmiana miejsca mocowania przewodów hamulcowych do budy i samych przewodów hamulcowych.

Rzecz w tym, że w GTi płaskownik mocujący przewody, a dokładnie łączenie przewód sztywny/ przewód gumowy jest wspawany w budę w innym miejscu. Przy zwykłych wersjach zawieszenia to mocowanie jest wyżej i wchodzi w kolizję z uchwytem na łącznik stabilizatora w amortyzatorze typu GTi.

W gitach przewód giętki jest inaczej poprowadzony i aby można było go opleść wokół kolumny, wykorzystując uchwyt na niej zamontowany, musi być dłuższy.

W praktyce, w trakcie niedawnej przekładki zawiasu, udało nam się z bratem przespawać mocowanie i tak poprowadzić krótsze przewody, że nie trzeba było ich wymieniać. Ale to już jest taka autorska rzeźba...

Do zwykłych amortyzatorów udaje się przyspawać ucho pod łącznik stabilizatora (ucięte z ceownika), ale trzeba spawać z wyczuciem, żeby nie przegrzać blachy i nie rozszczelnić tulejek w środku amora. My spawaliśmy migomatem, gdy cały element był chłodzony w wodzie.

Zwrotnice rzeczywiście zostają. Ze zwykłego zawiasu przekłada się też dolną łapę poduszki silnika, bo ta z gita jest dłuższa. Podporę "elki" wodzików najlepiej wyciąć ze starych sanek i przespawać w nowe miejsce.

Po całej zabawie wypadałoby ustawić zbieżność.

Mam jeszcze obrazki z ostatniej imprezy:
Załączniki
Różnica w kształcie i lokalizacji podpory elki.
Różnica w kształcie i lokalizacji podpory elki.
Widać zmienione miejsce mocowania przewodów i przerobiony amortyzator.
Widać zmienione miejsce mocowania przewodów i przerobiony amortyzator.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: grzesiek309 »

Biję się w pierś :oops: O mocowaniu zapomniałem :oops:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: dzikson »

A widzisz! :mrgreen:
Tyle czasu przymierzałem się to tego swapu, tyle osób wtedy swapowało i chwaliło się wynikami i popatrz kur..ka nikt nie przypucował się o hamulcach.
Mi wydawało się, że wszystko w tym temacie przeczytałem już na forum po wielokroć, tym większa była więc moja irytacja, gdy przyszło do przymiarek i nie dało się skręcić więcej niż pół obrotu kierownicy :P
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: grzesiek309 »

W 309 miałem ten sam problem. Ojciec i wytknął, że łącznik obciera o mocowanie przewodu, a ja twierdziłem nieświadomy, że tak ma być 8)7
Osobiście nowe mocowania dorobiłem z tylnych mocowań przy amortyzatorach belki i przynitowałem do budy :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: dzikson »

Ja doceniam każde rozwiązanie, które nie ingeruje w blacharkę budy, stąd ucięte mocowania przyspawaliśmy do nowych poduszek sanki-buda, z dodatkiem kawałka kątownika.
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: dexen »

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Czy możnaby zamontować do XSa amortyzatory z GTI (aby unkinąć spawania mocowań łączników stabilizatora), czy są jakieś różnice w wymiarach?
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: jozek »

dexen pisze:Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Czy możnaby zamontować do XSa amortyzatory z GTI (aby unkinąć spawania mocowań łączników stabilizatora), czy są jakieś różnice w wymiarach?
To oczywiście jest lepsze rozwiązanie. Pasuje p&p. Spawanie czegokolwiek do amortyzatora to śliska sprawa.
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: Manwe »

a u mnie dla odmiany jest zawias gti, i krótkie przewody na zaciskach z gti, buda nie przerabiana i pełny zakres kiery pozostał, choć przewody są na granicy bezpieczeństwa w skrajnym położeniu kół (są napięte), może to dlatego że wczesne budy nie maja jeszcze poduszek w górnych mocowaniach sanek (:D),a i skoro bawimy się w szczegóły to mostek gti jest trochę pod innym kątem i trzeba zmienić albo przestawić krzyżak kierowniczy na wieloklinach, chyba że to wynika ze wspomnianego wyżej braku poduszek
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: bhejduk »

Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: krzyska »

bhejduk pisze:Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: Manwe »

bhejduk pisze:Panowie, dwa pytania, gdzie trzeba przespawać to mocowanie aby uzyskać jak najlepszy efekt? Druga sprawa skąd wziąć tulejki do tych wahaczy, przednie mają 28mm, ale tylne 30,5 i tych nigdzie nie mogę dostać.
jak chodzi ci o mocowanie elki/sierżanta czyli elementu mechanizmu zmiany biegów, to musisz wyciąć go ze standardowego mostka i przespawać w to samo miejsce na mostku gti, oczywiście wcześniej wycinając z niego element pod wybieraki z gti
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: bhejduk »

Kwestia biegów to pikuś, dawno to zrobiłem.
Gdzie mam dospawać mocowania przewodów hamulcowych.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przebudowa XS na wahacze trójramienne?

Post autor: dzikson »

Kilka postów wyżej ta modyfikacja jest na zdjęciu, dobrze widać.
Z doświadczenia polecam zająć się tym już po montażu calej kolumny. Będzie wtedy pewność, że przewód układa się prawidłowo i nigdzie nie ma kolizji.
ODPOWIEDZ