jakie felgi do 1.1 zeby nie stracic mocy

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
rahueme
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 13 wrz śr, 2006 2:41 pm

jakie felgi do 1.1 zeby nie stracic mocy

Post autor: rahueme »

siema, kurde chlopaki podpowiedzcie z doswiadczenia jakie fele moge do looka 1.1 wsadzic tak zeby nie stracil mocy... nie ukrywam ze najbardziej kozacko 15" by wygladaly no ale ;/ czuje ze moze sie autko zamulac ?? i w ogole czy podeszly by do tej budy.... teoretycznie jak bym wrzucil sobie 14" i do tego oponki niskoprofilowe to niewiele wieksze by byly od 13" z zwyklymi oponami....aha czym sie kierowac przy kupnie felg ? tzn rostaw ma byc 4x108 a jakies jeszcze inne wymiary ? teraz sezon zimowy to felusie moze by sie jakies udalo po kosztach dorwac :)
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

tematów na ten temat ogrom, a każdy, kto wsadził sobie "kozackie" 15'' powie że straty mocy nie czuć, ale jak tylko zmieni się spowrotem na 13, to samochód dostaje ognia :mrgreen:

ja mam letnie 14, z żadnymi małymi oponami, trakcja lepsza, ale przyspieszenia gorsze.. ot normalka, jak zwykle coś za coś
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

jak nie chcesz tracic mocy to zaloz 135 oponki :-) wyglad za przyspieszenie norma ... ale jak samochod wyglada bajera to jak dla mnie nie musi miec super przyspiechy, wazne by sie drogi dobrze trzymal i te 140 mogl jechac na trasie... a w miescie to i tak zawsze mam 80 :-)
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

U mnie 1,1 60 KM bylo na nim i 13 teraz 14" 175/60 przod 185/55 tyl zdarzylo sie tez 15" z GTI MOC ???


Oczywiscie z kazdym wiekszym rozmiarem coraz słabsze przyśpieszenie 14 sa odczuwalne nawet na niskim profilu przy tym silniczku da sie jezdzic nie jest tragnicznie ale oczywiscie nie jest to samo co 13"

Przy 1,4 ;) juz latwiej sobie pozwolic na 14" lepiej sobie z nimi radzi ;)

Ale i tak juz zostane przy moich 14tkach ;) a no i oczywiscie spalanie wzrasta
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
michubichu
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip wt, 2005 8:26 pm

Post autor: michubichu »

a jak mam w juniorku 1.0 gznik 15" z GTI i szczerze jaki mulowaty byl takie jest... n chyba ze robi komus roznica w przyspeszeniu do setki zamiast 18,8 s do jakis 28 s... prawdziwy pocisk :D w kazdym razie ja mam 15 i jestem zadowolony :) i bynajmniej nie mam zamiaru ich zmieniac :D pozdro
Awatar użytkownika
Damian1p
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Damian1p »

przy wiekszych oponach spalanie wzrasta? a przypadkien nie na odwrot?wieksze opony=mniejsze spalanie. ja mialem w profilu wieksze oponki poprzednio o ile dobrze pamietam 80 i jak zmienilem na 70 to przyznam ze roznica byla zauwazalna, ale z drugiej strony na trasie znowu wygodniej sie jechalo bo wydaje mi sie ze obroty byly mniejsze przy tej samej predkosci....

do 1.1 przypadkiem nie kupuj 155 bo auto na byle skrzyowaniu bedzie tylko kolami buksowac w miejscu chyba najlepiej spisuja sie 165 albo i ciutke szersze...
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

A powiedzci mi moi drodzy, bo jednego nie qmam...jakim cudem ma się pogorszyć przyspiesznie, po założeniu 15" zamiast 13", skoro zamienniki danych rozmiarów mają baaardzo zbliżony obwód?
No jak ktoś zakada takie koła ze pug wygląda jak SUV to nie dziwota ze nie ma odejscia...
Założenie większych felg, zniżajac profil opony, tak by zachować obwód oryginalnych kół, nie ma prawa skutkowac mniejszym przyspieszeniem..
No chyba ze znów spałem na fizyce... :mrgreen: 8)7
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Masa... Jesli nie spales, to pewnie pamietasz, ze trzeba duzo wiekszej sily, zeby wprawic mase w ruch kolowy, niz w ruch po linii prostej. Poza tym obwod nie jest ten sam

Miedzy 195x50x15, a 155x70x13 jest ~4cm roznicy w srednicy, a to jest jakies 8-9% :wink:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

No akurat wybrałeś sobie dobry przykład...ale mozna dobrać koło 15" bardziej zbliżone do 13".
Co do masy...13" stalowa waży pewnie porównywalnie do 15 alu..wiec masa obracana też zbliżona..
Nie mówie ze różnic nie ma..
mówie ze są w praktyce do pominięcia...
a na fizyce spać nie mogłem bośmy mieli taką kose ze szok...
..aa i jeszcze jedno.....ruch obrotowy śpiochu...hehehhe :mrgreen:
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Orfister pisze:No akurat wybrałeś sobie dobry przykład...ale mozna dobrać koło 15" bardziej zbliżone do 13".
no na profilu 30 byloby podobnie :lol:
Co do masy...13" stalowa waży pewnie porównywalnie do 15 alu..wiec masa obracana też zbliżona..
widac, ze nie miales 15 w rekach... :wink:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ani nawet 14 8)
Awatar użytkownika
rahueme
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 13 wrz śr, 2006 2:41 pm

Post autor: rahueme »

no to rozgladam sie za 14 ale do tego oponki na minimum 50 profil albo i mniejsze...w sumie zolwik zolwikiem scigac sie nie bede ;-) po miescie szalec tez nie ma co ;-) choc w kazdym z nas drzemie pirat drogowy hehe ;-) wlasnie jak to z tymi masami, przyznam ze nie trzymalem w reku felg
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

fabryczne alu felgi z puga nie naleza do najlzejszych 14 z 1,6 z opona i napompowana ok 15 kg :twisted:
Ostatnio zmieniony 29 sty pn, 2007 5:18 pm przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aroslaw
Junior
Posty: 439
Rejestracja: 01 cze śr, 2005 5:36 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: aroslaw »

a jezdzil ktos 1.1 na 175/70 13' ??

bo takie bede chyba zakladal na lato
Peugeot 205 Style

http://www.aroslaw.205.pl
Awatar użytkownika
rahueme
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 13 wrz śr, 2006 2:41 pm

Post autor: rahueme »

no ja teraz na takich jezdze aroslaw, nie jest zle ;-) ciezej sie skreca ;-) ale to tez wina moejj magicznej przekladni, a zwykle stalowe felasie ile tak mniej wiecej waza ? jak trafia sie jakies alusie to bede je wazyl =)

Dodano po 2 minutach:

aha tak myslalem ze na te 14" to opony na tyl 175 a na przod 165 zalozyc ?
ODPOWIEDZ