kierownica się telepie

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Jak przekraczam III prędkość kosmiczną (ok. 90 km/h) to kierownica zaczyna latać na boki. Wyważałem koła ale nic nie pomogło. Wiem że fura była kiedyś walnięta w przedni róg - może to od tej kolizji. Co trzeba wymienić żeby tak się nie rzucała?

Dodano po 2 minutach:

I jeszcze mi się przypomniało że ta kierownica jest przekrzywiona - jak ustawiam ją prosto to fura zaczyna dość mocno skręcać. Tak że jak jadę na wprost to przekrzywiam cały czas kierownicę. Jak wyeliminować ten skręt?
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
rahueme
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 13 wrz śr, 2006 2:41 pm

Post autor: rahueme »

a jak puscissz kierownice to prosto autko jedzie czy skreca lekko ? moze przekladnia walnieta ? ja tak wlasnie mam, tylko ze u mnie to na kazdym niemal biegu przy wyzszych obrotach...
Awatar użytkownika
wasia
Junior
Posty: 263
Rejestracja: 13 gru wt, 2005 1:06 pm
Posiadany PUG: green
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: wasia »

Jak puszczę kierownicę to lekko skręca - nie za mocno ale jednak (w prawo).
1988 1.4 = 60 leżących ;) koni

http://www.wasia.205.pl
Awatar użytkownika
Damian1p
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Damian1p »

przekrzywienie rowniez mialem ale z czasem samo sie wyeliminowal :roll:
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Masz gdzies jakies luzy -tyle ci powiem
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

no ja tez mam taka przekrzywiona kierownice :( zeby jechac prosto musi byc lekko przekrzywiona ale jak ja puscze to jade w miare prosto nie sciaga slyszalem ze trzeba geometrie ustawic zeby to wyeliminowac ale nie wiem czy to cos da :( :W
zbinxxx
Junior
Posty: 110
Rejestracja: 09 wrz sob, 2006 1:42 pm

Post autor: zbinxxx »

Chyba sie powtarzam ale też to mam :D Wesoły pug z mojego dieselka :D Czasami powyzej 100km/h trzeba sobie lekko "kontrować" :lol: Extremalna jazda a niby wersja nie sportowa:D
1.9 D -przawie jak TD, prawie robi...
Awatar użytkownika
rafxx
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 18 lip ndz, 2004 4:18 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: rafxx »

w 205 nie ustawia sie geometrii tylko zbieznosc mozna
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

no wlasnie pewnie o to mi chodzilo 8)7 tylko czy to cos pomoze :?: jak ustawie ta zbierznosc to kierownica wroci do normalnego polozenia :?:
BARON-DEMON

Post autor: BARON-DEMON »

moim zdaniem to przekładnia kierownicza, jedz zrób geometrie kół i tam Ci ewentualnie powiedza co jest nie tak, mial tak w Fordzie courier, kiera napieprzala po lapach i miała duze luzy
wilkinson
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: wilkinson »

"fachowcy" zrobią geometrię w każdym aucie metodą zmiany-przesunięcia górnych mocowań kolumny mcphersona, potrzebny tylko sprzęt pomiarowy
polecam również zacząć od ustawienia zbieżności kół i sprawa winna się wyjaśnić...
...a luzy na kole kierowniczym, jeżeli są, to często luzy na dolnym krzyżaku kolumny kierowniczej
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

Witam. Do wymiany krzyżak przy maglownicy.Jego luz powoduje prowadzenie auta trzymając kierownicę obróconą o kilka stopni.
Proponuję sprawdzić czy nie masz wybitych silentbloków na stabilizatorze.
Wystarczy pociągnąć za koło wlewo a następnie w prawo. To sprawdzenie wykonuje się na skręconych kołach, widać gołym okiem czy ta rurka ma luz w wahaczu.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ