Brembo z 406 do 205?

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

kubas pisze:
No i 266mm to optimum bo:
- nie waży dużo
- wchodzi pod 14 felgę
- ma większą odporność na przegrzanie od 247mm
- będzie lepsze czucie hamulca

Przy tej wadze samochodu naprawdę nie warto robić nic więcej...

dokładnie do takich wniosków ludzie w UK dochodzą

do tego dochodzi kwestia wielkości serwa, która ma wpływ głównie na reaktywność - duże serwo wcześniej bierze
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: cejot »

Marin205 pisze:do tego dochodzi kwestia wielkości serwa, która ma wpływ głównie na reaktywność - duże serwo wcześniej bierze
Zawsze myślałem, że duże serwo to po prostu konieczność przyłożenia mniejszej siły, a kwestia wcześniej-później. Nie spotkałem się jeszcze z przedstawioną teorią, ale chętnie bym poczytał coś więcej. Mógłbyś jakieś źródła podać?


Dorzucę może informację, że w 205 występowały dwa rodzaje korektorów siły hamowania. Jeden 2/20 (dla ABS), drugi 3/15.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

cejot pisze:Zawsze myślałem, że duże serwo to po prostu konieczność przyłożenia mniejszej siły, a kwestia wcześniej-później. Nie spotkałem się jeszcze z przedstawioną teorią, ale chętnie bym poczytał coś więcej. Mógłbyś jakieś źródła podać?........
różnice znam z opowieści osób które takie serwa wymieniały i efekt płynący z obserwacji był taki że serwo z GTI dawało poczucie szybszej reakcji w trakcie hamowania




cejot pisze:Zawsze myślałem, że duże serwo to po prostu konieczność przyłożenia mniejszej siły, a kwestia wcześniej-później. Nie spotkałem się jeszcze z przedstawioną teorią, ale chętnie bym poczytał coś więcej. Mógłbyś jakieś źródła podać?
.

za siłę hamowania jest odpowiedzialna wielkość tłoczka w pompie hamulcowej (+ długość dźwigni jaka na nią działa czysta fizyka)


np: w rajdowym pucharze peugeota 206 tarcze 266 wymieniano na 283 z 306-s16 i dawano mniejszą pompę z modelu 206 1.1/1.4 aby zapobiec szybszemu blokowaniu kół (wniosek więc taki że rozmiar 283 to trochę sporo na 205tkę)

cejot pisze: Dorzucę może informację, że w 205 występowały dwa rodzaje korektorów siły hamowania. Jeden 2/20 (dla ABS), drugi 3/15.
szukałem w Gentry korektorów .... i nie znalazłem - poszukam jeszcze u Rafała z tego co wiem korektor wbudowany jest w ABS

to co mnie dziwi to to że przeglądając oferty części na stronie to też są pokazane korektory do 205 z ABS'em

dałbyś link do strony gdzie są skatalogowane te korektory?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: DJPreZes »

266mm to z jakiego samochodu są hamulce?
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

DJPreZes pisze:266mm to z jakiego samochodu są hamulce?
Peugeot 306 - ci ciekawe, zarówno najsłabsza wersja 1.4 jak i S16 miały właśnie 266x20,5 dopiero później pojawiło się 283x22 zarówno w S16 150 KM jak i wersji GTI-6 167 KM

dużo osób decyduje się na zaciski z 307 HDI bo tarcza jest o 4 mm grubsza czyli 283*26
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: kubas »

Chodzi też o średnice tłoczka, i dostępne klocki do danego zacisku. Najlepsze zaciski pod 266mm to Bosch 54mm. Co do grubości tarczy to w 266 też były dwie opcje: 20,5 oraz 22
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

kubas pisze:....... Co do grubości tarczy to w 266 też były dwie opcje: 20,5 oraz 22
są dwie grubości tarcz

20,5 stosowane w 306
i 22 stosowane w 307
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Lord Devil »

Na 266 nie mialem przyjemnosci smigac, natomiast kilka razy upalelm na torze Munira miga na 283 EBC i moim zdaniem byly super, co prawda nie mozna bylo wykorzystac potencjalu ze wzgledu na plastikowe opony
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: cejot »

Marin205 pisze:różnice znam z opowieści osób które takie serwa wymieniały i efekt płynący z obserwacji był taki że serwo z GTI dawało poczucie szybszej reakcji w trakcie hamowania
Mało konkretne tłumaczenie. Wolałbym coś naukowego albo poparte konkretnym, zaufanym źródłem, bo opowieści bywają różne...
Marin205 pisze:za siłę hamowania jest odpowiedzialna wielkość tłoczka w pompie hamulcowej (+ długość dźwigni jaka na nią działa czysta fizyka)
Siła hamowania jest zależna od wielu czynników, między innymi od współczynnika tarcia oraz siły nacisku tłoczka w zacisku hamulcowym. Siła nacisku zależna jest od siły wywieranej na tłoczek pompy hamulcowej oraz stosunku powierzchni tłoczka w zacisku do powierzchni tłoczka w pompie hamulcowej. Siła wywierana na tłoczek pompy hamulcowej jest sumą sił wynikających z działania popychacza (poruszonego dźwignią, czyli pedałem hamulca) oraz działania urządzenia pneumatycznego jakim jest serwo hamulcowe.
Ta "szybsza reakcja" większego serwa wynika chyba po prostu z konieczności przyłożenia mniejszej siły do pedału hamulca.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Para »

Może by się ktoś wypowiedział kto jeździ na takim setupie ? Jest z nami ktoś taki ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

cejot pisze:..........Siła hamowania jest zależna od wielu czynników, między innymi od współczynnika tarcia oraz siły nacisku tłoczka w zacisku hamulcowym. Siła nacisku zależna jest od siły wywieranej na tłoczek pompy hamulcowej oraz stosunku powierzchni tłoczka w zacisku do powierzchni tłoczka w pompie hamulcowej. Siła wywierana na tłoczek pompy hamulcowej jest sumą sił wynikających z działania popychacza (poruszonego dźwignią, czyli pedałem hamulca) oraz działania urządzenia pneumatycznego jakim jest serwo hamulcowe.
Ta "szybsza reakcja" większego serwa wynika chyba po prostu z konieczności przyłożenia mniejszej siły do pedału hamulca.
się rozdrobniłeś.....naukowo, skoro taki mądry.... to niech mądry to policzy

nie zapomnij o wpływie temperatury zewnętrznej, ciśnieniu powietrza, procesie starzenia się gumy osłaniającej tłoczki i o tym czy ktoś ma w gaciach ze strachu bo mu coś wyjechało
Para pisze:Może by się ktoś wypowiedział kto jeździ na takim setupie ? Jest z nami ktoś taki ?
Józek ma Mi16 i Raf w CTI i bardzo sobie chwalą (ale nie wiem czy to nie za mało dla Cejota, więc poproszę ich by opublikowali jakiś doktoraty na ten temat, by było bardziej naukowo)

wiadomo że hamowanie na 283 jest super, ale warto dopytać użytkowników jak tam z blokowaniem koła - w tej kategorii 266 na pewno jest lepsze - i może sie okazać że to jest optymalne rozwiązanie - bo wiadomo że za dużo nie zawsze najlepiej
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Lord Devil »

U Munira nawet przy plastikowych kolach, nie bylo z tym klopotu, nie mowie o przelotach miejskich to oczywiste, ale na torze przy roznych zakretach tez bylo ok, oczywiscie zblokowac kola mozna i na ory heblech, chodzi o to, ze auto nie bylo nieprzewidywalne w kwestii zwalniania
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: kubas »

Ja na moich seryjnych z gti i rozgrzanej r888 też mogę zablokować koła :)
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: Marin205 »

Lord Devil pisze:..... chodzi o to, ze auto nie bylo nieprzewidywalne w kwestii zwalniania

pisząc "jak tam z blokowaniem koła" właśnie to miałem na myśli :)

by się koło nie blokowało na byle ziarenku piasku,

zestaw brembo fajna rzecz, ale nie wiadomo jak się tym po ulicy będzie jeździć, jako drugi ? czemu nie - jadę na tor i zakładam :)
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brembo z 406 do 205?

Post autor: cejot »

Marin205 pisze:się rozdrobniłeś.....naukowo, skoro taki mądry.... to niech mądry to policzy
To co przedstawiłem to podstawy, a nie rozdrabnianie się. Można by to policzyć, czemu nie. :)
Skoro sam mówisz o fizyce to nie oburzaj się jak podejmuję temat.
Marin205 pisze:to co mnie dziwi to to że przeglądając oferty części na stronie to też są pokazane korektory do 205 z ABS'em

dałbyś link do strony gdzie są skatalogowane te korektory?
Co do korektorów siły hamowania, kierując się katalogiem ATE i Serviceboxem, doczytałem się, że jednak nie chodzi o różnicę ABS/bez ABSu, a zmianę w pewnym momencie produkcji. Ciekawe czemu w takim razie w sklepach piszą, że jedne są do aut z ABS, a drugie do aut bez ABSu.
kubas pisze:No i 266mm to optimum bo:
- nie waży dużo
- wchodzi pod 14 felgę
- ma większą odporność na przegrzanie od 247mm
- będzie lepsze czucie hamulca
Mówisz o 14 stalowych czy alu? Mi się wydaje, że z ory alu 14 to chyba tylko te z Winnera wejdą.
Lepsze czucie hamulca przy pompie z jaką średnicą tłoczka?
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
ODPOWIEDZ