Regulacja wysokości na belce

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Vatanenos
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 23 sty ndz, 2011 10:34 am
Posiadany PUG: 205GTI 91' Sorrento Green

Regulacja wysokości na belce

Post autor: Vatanenos »

Witam,

Czy przy zmianie nastawienia tylnej belki (chodzi o zwiększenie prześwitu) jest dużo roboty? Może opisałby któsik na czym ta czynność polega. Z czym mogą być kłopoty i o ile ją przestawić żeby było okey. PZDR>
Awatar użytkownika
zmac
Uzalezniony
Posty: 529
Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: zmac »

borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: borek_wpr »

Może to wystarczy.
W You Tube wpisz -
fani czterech kółek pl.
Wyszukaj Peugeot 205 GTI i masz wszystkie pięć części.
Krok po kroku i do czego jest potrzebny młotek lub anty młot.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: kubas »

Korzystając z tematu zadaw wam zagadkę z którą się borykam już cały dzień...

A więc moja belka jest brand new.

Wahacze z 309gti
Drązki 205gti
Stabilizator 106 s16
Czopy, łożyska, uszczelniacze wszystkie nowe, śruby nowe.
Poduszki belki też nowe itd. No ale do rzeczy ustawiłem sobie porządaną wysokość belki.

I jakież było moje zdziwienie gdy po opuszczeniu samochodu (amortyzatory jeszcze nie założóne) prawa strona jest 0,5cm niżej niż lewa. No dobra mówie sobie w poprzedniej belce było podobnie, ale wine zrzuciłem wtedy na to że z jednej strony odkręciłem torxa i wybiłem a z drugiej strony tą śrubę z gwintem z obu stron.

No więc nauczony tamtą sytuacją pug znowu do góry, i prawa strona o jeden ząbek do góry przy torxie a potem o jeden w dół z drugiej strony. No i nic kurde sie nie zmieniło....

Teraz już z domu wpadłem na to że przykręcająć stabilizator podnosciłem troszkę prawą stronę żeby śrubą trafić. Może by teraz zrobić taki myk że przycisnąć prawy wachacz do dołu naprężająć stablizator ?

Generalnie nie mam po mału pomysłu jak ustawić obie strony na jednej wysokości...

Mam też drugą zagadkę hehe

Z tyłu teraz tarcze, wszystko nowe, klocki, tarcze, zaciski zregenerowane, zestawy mocujące klocki nowe, linki ręcznego nowe, zaciągam ręczny i lewa strona trzyma a prawa się obraca nawet po mocnym naciągnięciu linki aaaaaaaa.... Zmierzyłem sobie suwmiarką ile tłoczek wystaje i z obu stron wystaje tyle samo... Linki na pewno założone na dobre strony... Też już nie mam pomysłu co z tym fantem zrobić...
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: kubas »

Jakby kogoś interesowało to doszedłem już jak to ustawić prawie co do milimetra :)
Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Maniak
Posty: 1517
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
Lokalizacja: waw

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: PrezesBednarz »

kubas pisze:Jakby kogoś interesowało to doszedłem już jak to ustawić prawie co do milimetra :)
pisz pisz. Będę to przerabiał teraz w 309.
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: kubas »

Trzeba wyciągnąć drążek z obu stron. Ustawiamy sobie na lewarku pożądaną wysokość zawiasu i dopasowujemy wielokliny kręcąc drążkiem :) Ot cała filozofia ale trzeba trochę się nakręcić :)
Awatar użytkownika
Vatanenos
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 23 sty ndz, 2011 10:34 am
Posiadany PUG: 205GTI 91' Sorrento Green

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: Vatanenos »

Reasumując:

1 Podnoszę auto tak aby opierało się na budzie, nie belce. Odkręcam koła.
2 Odkręcam plastikowe zaślepki na imbus, ściągaczem demontuję stabilizator w belce wraz z łapami stabilizatora tymi na m8 do wachacza.
Jak demontować drążki skrętne ,z jednej strony są tam nakrętki na m8 to to odkręcam, a z drugiej są na torx. Jak to rozbieram? Wybijam? A wogóle to odkręcam amortyzatory?
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: kubas »

Tak amortyzatory trzeba odkrecić. Odkręć nakrętki z jednej strony drązka, zostaw torxy i walisz w wahacz i wyjdzie razem z drążkiem :)
Awatar użytkownika
Vatanenos
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 23 sty ndz, 2011 10:34 am
Posiadany PUG: 205GTI 91' Sorrento Green

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: Vatanenos »

A jakbym chciał żeby sam drążek wylazł po uderzam od strony nakrętki czy tego Torx-a? Bo chyba żeby wachać się wysunął to trza nieźle przyłu :!: :?: pać
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: kubas »

Nie nie trzeba, tzn zależy w jakim stanie są łożyska i czopy. Jeśli są w dobrym to spokojnie się wysunie :) Jeśli skorodowane i zapieczone to weź większy młotek i też wyjdzie. Walenia w drążek nie polecam.
Awatar użytkownika
Vatanenos
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 23 sty ndz, 2011 10:34 am
Posiadany PUG: 205GTI 91' Sorrento Green

Re: Regulacja wysokości na belce

Post autor: Vatanenos »

Dzięki .


PZDR>
ODPOWIEDZ