Strona 2 z 5

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 13 wrz sob, 2014 10:39 pm
autor: Manwe
tu rzeczywiście chodzi o kształt rotoru felgi chyba, 13" z et 28 nie jest chyba stalówką montowaną ory w 205 ale jest to felga spotykana w peugeocie nie wiem czy nie partner na takich śmiga np.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 24 wrz śr, 2014 11:10 am
autor: mulec
A czy zaciski od:

Peugeot 206, 307, 406 będą pasowały p&p i poprawią skuteczność hamowania? Bo od tych aut jest pełno zacisków na allegro za grosze a znaleźć zaciski girling od GTI to niezłe wyzwanie...

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 24 wrz śr, 2014 2:27 pm
autor: grzesiek309
Z 206 na pewno, z 307 ponoć pasują, z 406 na bank nie pasują.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 24 wrz śr, 2014 4:15 pm
autor: mulec
grzesiek309 pisze:Z 206 na pewno, z 307 ponoć pasują, z 406 na bank nie pasują.
Z 206 wszystkie zaciski z każdej wersji silnikowej? I czy poprawi to skuteczność podobnie jak zaciski Girling z 205 Gti?

I czy np. zaciski z peugeot 206 Gti będą lepsze od zwykłych z 206?

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 24 wrz śr, 2014 5:05 pm
autor: mlody333
Z 206 wchodzą na 100%. Ja mam takie z 1.1 z początku produkcji Bosch'e wchodzą na litą tarczę 244 mm jak w 205 i hamują przyzwoicie, ale do 1.4 są już za słabe (wg mnie), w odróżnieniu od standardowych nie ma problemu z odpowietrznikami i zacinaniem się prowadnic. Zaletą jest cena ja kupiłem po 15 zł za sztukę + zestawy naprawcze. Takie tarcze wchodzą pod niektóre felgi 13". Podejdą też na wentylowaną tarczę 244 mm, ale wtedy w grę wchodzi tylko felga 14". Na bank wchodzą też z 307 na tarczę wentylowaną 247 mm, ale na jakie felgi tego nie obadałem. Wszystkie opisywane zaciski do Bosche, rozstaw śrub identyczny jak w zwrotnicy 1.1, 1.4. Do montażu potrzebne są krótsze śruby, dostępne w każdym motoryzacyjnym. Przewody założyłem standardowe i jest ok. nie są zbyt długie, anie zbyt krótkie, nie obcierają.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 26 wrz pt, 2014 9:55 am
autor: bhejduk
Zrobiłem trochę ponad 200 km na nowym zestawie hamulcy:
-Serwo z GTI
-Pompa około 21mm tłok
-Nowe przewody twarde i miękkie
-Zaciski Girling-bendix z przodu i wentylowana tarcza 244
-Tył to bębny z GTI (szersze, nowy bęben, szczęki, cylinderek)

Droga hamowania poprawiła się znacznie. Dwa razy przekonałem się że taki zestaw jest naprawdę skuteczny i że potrafi zablokować koła. Myślę że można by tą drogę poprawić stosując lepsze tarcze i klocki, w tej chwili mam tarcze i klocki firmy Roper

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 29 wrz pn, 2014 8:54 am
autor: mulec
Czy ktoś jest w stanie określić czy te zaciski podejdą p&p do XRa? Podobno są z 405, później jeździły w 309 108 KM. Jak oceniacie ich stan?

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 29 wrz pn, 2014 6:54 pm
autor: bhejduk
Jak na moje oko podejdą bez kłopotu.
Sprawdź czy tłoczek się wysuwa i co ważne, prowadnice czy nie są zapieczone.
Kup sobie zestaw do regenerowania, wyczyść i wysmaruj, złóż na nowych gumkach i będzie ok.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 30 wrz wt, 2014 12:41 am
autor: Manwe
podejdą, rozłożyć wyczyścić, oprócz zapieczenia prowadnic sprawdź czy nie maja luzu już, żeby były na długo ładne i ładnie pracowały dobrze by było wypiaskować i pomalować proszkiem albo specjalna farba, polecam też użycie specjalnego smaru do hamulców a bron cie wszelka siła od zwykłej miedzianki :)

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 30 wrz wt, 2014 2:05 pm
autor: mulec
Zestaw do regenerowania do zacisków 205 Gti czy do zwykłej 205 czy do 405 z której podobno pochodzą?

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 30 wrz wt, 2014 2:45 pm
autor: Alimantado
Do zacisków od GTI. Tak przynajmniej mi się wydaje po wyglądzie.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 13 paź pn, 2014 7:26 pm
autor: mulec
Macie jakiś patent na wyciągnięcie/ruszenie tłoczka ze zdemontowanych z samochodu zacisków? Albo jak sprawdzić czy tłoczek jest ok, bez montowania na samochód? Z zewnątrz widać sporo rdzy...

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 13 paź pn, 2014 8:09 pm
autor: grzesiek309
Mój patent to przykręcenia kawałka przewodu elastycznego i dmuchnięcie sprężonym powietrzem. Działa znakomicie. Potrzebna tylko sprężarka i pistolet z cienką końcówką.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 13 paź pn, 2014 9:34 pm
autor: mlody333
A ja wyciągałem obcęgami :mrgreen: wychodzi jeżeli kręci się w prawo i lewo jakbyś odkręcał śrubkę, a i należy wykręcić odpowietrznik i linkę. Bez wyjęcia nie sprawdzisz tłoczka bo dopiero wtedy widać jego powierzchnię i mikro wżery.

Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków

: 13 paź pn, 2014 9:55 pm
autor: mulec
Niestety nie dysponuje kompresorem :(, a przy wyciąganiu obcęgami można zapodać wd40 co by było lżej czy to nie najlepszy pomysł.