amortyzatory KYB i standard sprężyna

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: grzechuuu205 »

witam!

W nastepnych dniach bede zmienial zawieszenie na przodzie na oryginalna wysokosc (oryginalne sprezeyny 2 zolte kropki).
Chwilowo mam zalozone Eibachy -30mm i standardowy amortyzator. - jak dla mnie troche za twardo.

Na przegladzie mowia, ze amortyzatory so jeszcze OK, lecz nie moga gwarantowac jak beda sie zachowywac gdy zalozy sie wyzsza sprezyne - prawda? - Dlatego tez zastanawiam sie nad kupnem nowych.

W gre wchodza KYB lub monroe (jedyne dostepne przynajmniej w sklepach Online.

KYB ma rowniez rozne typy
1. PREMIUM (olejowy)
2. Exel - G (gaz)
3. Ultra SR (??)

macie moze jakies doswiadczenia z jazdy, cos polecacie? - przypominam ze zalozona bedzie oryginalna sprezyna.

za wszystkie sugestie z gory dziekuje!

pozdrawiam!
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: RafGentry »

Ja uwielbiam fabryczną specyfikację zawieszenia w GTI. To jest to, co wypracowali inżynierowie Peugeota projektując to auto 33 lata temu i dlatego zawsze będę fanem oryginalnej sprężyny i amortyzatorów olejowych. Jest sztywno i sprężyście zarazem.

W jednym GTI zamieniłem oryginalne amory (z braku laku) na gazowe TRW i co prawda auto trzymało się w zakrętach świetnie, to na torowiskach, dziurach, nierównościach poprzecznych wstrząsy odbierały mi smak życia. I jazdy oczywiście też ;)

Dlatego, jeśli mam wybór, to do seryjnego GTI zawsze będę szukał olejowych amortyzatorów.

Nic nie sugeruję, ale wrzucam taki kamyczek do ogródka z Twoim GTI ;)
13937781_837805633017729_1650221775733260832_o.jpg
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: grzechuuu205 »

No właśnie, dlatego zadałem to pytanie co wybrać. Kupiłem auto z poprzestawianym zawieszeniem gdzie tył do przodu wogole nie pasował. Ktoś chciał przód obniżyć lecz użył złych sprężyn i auto stało +30mm, więc kupiłem eibachy -30mm bo tył już tak nisko stał.

Po jakimś czasie stwierdziłem że jednak tył (który tak kupiłem) jest za nisko i ustawiłem serię. Lecz przód został -30 i chyba na oryginalnych amorach.

Ta specyfikacja wogole mi nie pasuje -.za twardo (fakt fajnie się trzyma) ale chcę mieć oryginalne ustawienie, dlatego też kupiłem oryginalne sprężyny (dwie żółte kropki) i chce włożyć amor, który będzie tak jak mówisz sztywno lecz sprężyscie zarazem.

Jakieś olejówki polecasz?
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: grzechuuu205 »

a jaka roznica w jednorurowym a dwururowym ?
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bartek4
Junior
Posty: 184
Rejestracja: 30 cze wt, 2015 8:13 am
Posiadany PUG: 205 Green, ex.205 RG
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Frankfurt / Sosnowiec

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: Bartek4 »

temat z ktorym sie aktualnie tez mierze... z doswiadczenia w innym aucie Ci moge napisac:

Volvo 480 - jeden na B4 wiec zawieszenie prawie jak orginal a drugi na KAW (to jest inaczej KYB na glebie -30) i zakochalem sie w tym zestawie. Na tym B4 mam oczucie - "za wygodnie" ale to tez kwestia innego typu auta - V480 - Gran Turismo

takze dziwie sie ze chcesz zeby bylo "wygodniej" ;)
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: grzechuuu205 »

Albo mam coś z tymi amortyzatorami, albo nie lubię desek.. jak jadę po osiedlowej drodze, która jest nierówna (łata na łacie, nierówności i progi zwalniające) to jak dla mnie jest tragedia.

Byłem ostatnio jeszcze sprawdzić amortyzatory i mówią że są ok niby...
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Archer
Junior
Posty: 300
Rejestracja: 14 cze śr, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 TU3M, 205 Mutato (automato-manualo-berlingo-306-405tka)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: rawa vs wawa

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: Archer »

Grzechy a sprezyny od GTI to miałeś czy coś zakupowałeś ? Szukam sprezyn standard bo moje Eibachy za nisko sa z silnikiem TU5 ( nie alu )
cookie monster -- 205 XS , 205 1,6 hybryda ( automato-berlingo-405tko)
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Re: amortyzatory KYB i standard sprężyna

Post autor: grzechuuu205 »

Miałem eibachy do GTI. Stał wtedy trochę niżej (ładnie to wyglądało, około -30mm)
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
ODPOWIEDZ