Obrotomierz szaleje

Forum dla spraw zwiazanych z problemami/dyskusjami na temat nadwozia, wnetrza oraz modyfikacja wewnatrz samochodu
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Obrotomierz szaleje

Post autor: KuKiTa »

Zrobiłem przekładke licznika XS/RG do mojego 1.1. Wszystko pięknie i super tylko obrotomierz szaleje w przedziale od 1000 do 2000. Odpalam zimne auto to wskazówka wacha się ok. 1700, potem troszkę spadnie. Włączam kierunkowskaz to wskazówka na przemian chodzi na dół i do góry o jakieś 200 rpm. tak samo jak sobie światłami mrugam to wskazówka sie rusza :/. Wyłacze silnik, odpalam to wskazówka jest na 800 rpm, dodaje gazu do 2000, puszczam do spada do 800 ale jak dodam do około 4000 to spada tylko do 1700 i tak zostaje :(. Jeszcze jedna ciekawostka. Gdy przekręce raz kluczyk to mam od razu 2500 :shock:, drugi raz to spada do 0.
Elektryk założył mi opornik i było super w dolnych granicach tylko odcinke miałem przy 4500 :shock: więc tak nie mogło być.

dodam że każdy spadek prądu np. włącze radio, wentylator, nacisne hamulec, włącze wycieraczki to wskazówka opada no ale jak wyłącze to idzie do góry
Awatar użytkownika
grzechuuu205
Maniak
Posty: 1415
Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 2800082
Lokalizacja: Bad Vöslau (Austria), LUBIN (dolny śląsk)

Post autor: grzechuuu205 »

hm... ja zakładałem sobie od obrotek od Forda i tez miałem problemy na początku.. np przy wyłączonym silniku włączyłem światła to nagle obrtoek skakał.. niewiem co to było.. wziełem raz rozebrałem licznik i docisnełem lekko wskazówke (nieraz mi obrotek sie wyłączał w czasie jazdy) i teraz jest juz ok... cos mi poprostu nie stykało...
Największa radość z jazdy GTI - gdy stal pare miesiecy w garazu :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

hmm, nie sądze żeby to wskazówką było
czekam na następny porady :cry:
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

no chyba mi Iveras sprzedał niesprawny bo jak podepne pod aku to od razu mam 4 tyś :|
Depne na gaz przy wyłączonym silniku to spada do 0 :shock:
Awatar użytkownika
iveras
Maniak
Posty: 1068
Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 1660813
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk

Post autor: iveras »

iveras sprzedał w pełni sprawny licznik bo miał go w RG sprowadzając auto z nad morza i jeżdżąć jakiś czas u siebie. Wszystko wskazywało idealnie, dlatego error musiał wystąpić z Twojej strony przy podłączaniu, lub masz coś nie tak z elektryką. Jedyne co mogę zrobić to zapewnić, że chodził należycie. Gdyby nie to, że miałem licznik GTi z poprzedniego puga to bym nie wymieniał po prostu.
Niektóre objawy, które wymieniasz są przecież normalne. Na ssaniu ma wyższe obroty. Mój jak się dogrzeje też wskazuje trochę poniżej 1000. W podłączanie oporników do licznika bym się nie bawił

Dodano po 18 minutach:
MistrzuGT pisze:moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...
:shock: wtedy raczej na 100% okaże się zepsuty. No chyba, że wydaje mi się, że się conieco przepali :roll:
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

skad brales + i - ? jesli za bardzo sie nie nameczyles i wziales z licznika to skoki beda. ja mam minimalne - jak wlaczam swiatla na przyklad - to lubi sobie podskoczyc o 50rpm =] ale poza tym nie swiruje. w benzynie jest troche wiecej czynnikow ktore moga ci zaklocac jego dzialanie...

Dodano po 2 minutach:

wez licznik pod maske podlacz zasilanie z aku, tylko nie zapomnij o jakims bezpieczniku na plusie =] i podlacz pod cewke ale tym razem jakims ekranowanym kablem. odpal i zobacz wtedy. chyba ze juz go sfajczyles...
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

nie nie, ciągle go mam i dalej tak samo działa czyli beznadziejnie. Jak sie auto rozgrzeje to obroty spadają :|.
Podpinałem pod samą cewke i aku i dalej to samo.
Najlepesze jest to że jak przekręce raz stacyjke to mam od razu to 2500 tyś, nacisne gaz to spada prawie do 0, a drugi raz jak przekrece to spada do 0.
Nie wiem, nie mam pojęcia co z tym może być, elektrycy również :(
Awatar użytkownika
MistrzuGT
Junior
Posty: 460
Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Walbrzych City

Post autor: MistrzuGT »

MistrzuGT pisze:moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...
:shock: wtedy raczej na 100% okaże się zepsuty. No chyba, że wydaje mi się, że się conieco przepali :roll:[/quote]


...dlaczego?? :)
Ja u siebie sprawdzalem dokladnie tak i to w dodatku metoda prob i bledow,bo mialem obrotek z poldolota bez opisu gdzie co jest.
Nic sie nie dzialo i nic sie nie sfajczylo :)
... no chyba ze fso sie postaralo i chcociaz porzadne zegary zrobilo nie do zatyrania :wink:

Dodano po 1 minutach:

MistrzuGT pisze:moze podlacz bezposrenio pod aku i cewke... wtedy bedziesz wiedzial napewno,czy obrotek sprawny...
iveras pisze: :shock: wtedy raczej na 100% okaże się zepsuty. No chyba, że wydaje mi się, że się conieco przepali :roll:

...dlaczego?? :)
Ja u siebie sprawdzalem dokladnie tak i to w dodatku metoda prob i bledow,bo mialem obrotek z poldolota bez opisu gdzie co jest.
Nic sie nie dzialo i nic sie nie sfajczylo :)
... no chyba ze fso sie postaralo i chcociaz porzadne zegary zrobilo nie do zatyrania :wink:
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

mysle ze cheatoss ma racje ze sie nienameczyles trzeba wziac pod uwage ze obrotek to bardzo czujne urzadzenie i nawet tak glupia rzecz jak masa moze spowodowac ze bedzie glupial nie mowie ze tak jest ale spotkalem sie z podobnym zjawiskiem w polskich wyrobach samochodopodobnych przez glupia mase obrotek latal od lewej do prawej (faktem jest ze trudno spalic polonezowski obrotek) poszukalbym wlasnie w tych rejonach ale jezeli juz to zrobiles to tylko pomylka w polaczeniach jeszcze chyba wchodzi w gre
pozdro
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

obrotomierz (przynajmniej moj od td) jest fizycznie zabezpieczony przed podpieciem masy zamiast plusa i plusa zamiast masy... sprawdzone na plytce, bo jak nie moglem swojego pobudzic do zycia to tez zastanawialem sie czy nie jest czasem uwalony. stad wizyta u wujka elektronika...

co nie znaczy ze przyjmie na siebie kazdy prad, pamietaj o bezpieczniku przy dalszych zmaganiach =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

A u mnie od wczoraj po przekroczeniu 4tys obrotomierz lata na wszystkie strony. Poniżej 4tys jest wszystko nornalnie.Na początku przeskakiwał z 4 na 5tys.Teraz już jest freestyler - z 4 na 7 i potem na 6 itd... Jakiś czujnik się spitolił? Gdzie zacząć szukać usterki?
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

ja zauważyłem nowy objaw:
przekręca raz kluczyk to mam 1000 obr. wrzuce mu wsteczny to leci na 6 tyś :lol:
ODPOWIEDZ