ŁOŻYSKA W ALTERNATORZE - HELP !!!

Dyskusje na temat wszelkiego rodzaju czesci, APEX, Bilstein, Bosh, OMEX, Emerald, oraz dyskusje na temat ukladow elektrycznych oraz spraw zwiazanych z komputerem.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

ŁOŻYSKA W ALTERNATORZE - HELP !!!

Post autor: Orfister »

Czy ktoś wie jaki typ łożysk powinien iśc do alternatora? Alter oryginalny Bosch...wiem na 100% że mam luzy na łożyskach bo sprawdzałem..tylko nie chce unieruchaniać samochodu by wymontować alternator...sprawdzić łożyska , zakupić nowe i zamontować...nie mam an to czasu zbytnio, poza tym szybko sie robi ciemno a grażu u mnie niet...
Zatem dla zaoszczędzenia czasu jakbym znał symbol łożysk, to tylko zostaje wymontować i wymienić na zakupione już łożyska...
Będę wdzięczny za pomoc..
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Niekoniecznie- ostatnio u moraleza byl luz w gniezdzie lozyska i bez tokarki sie nie obeszlo :wink:
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

No właśnie...puki co sprawdziłem targajac za koło pasowe...jak rozbiorę będę widział co jest grane..ale wolałbym by to łożyska padły...
z resztą i tak worto wymienić łozyska ..koszt mały a jedna robota... :D
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

.Demontaż alternatora to kilka minut, rozebranie go na części-kilkanaście.Przygotuj się na przecięcie szpilek lub rozwiercenie im łbów .Łożyska przy pomocy ściągacza. Przy okazji zobacz jaka jest dł. szczotek. U mnie są szczotki razem z regulatorem napięcia.Jeśli dł. mniejsza niż 5 mm wymień.Koszt oryginału ok. 220zł,zastępczy układ ok. 40zł lecz trzeba pokombinować jak zasłonić szparę bo stara osłonka nie pasuje.Jak by nie patrzyć sobotę masz z głowy.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

numery lozysk:
duze 6203
a male to albo 6200 albo 6201

co do unieruchamiania samochodu to 1 dzien pojezdzisz bez ladowania jesli masz zdrowy akumulator 8)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Suuper chłopaki...dziękuje za porady...tylko to zawalenie soboty mnie denerwuje hehe ale co tam..jedna sobota i potem full jazdy...
A swoją drogą aku mam okejowego, więc chyba się pokuszę o 1 dzień bez altera....
dziękuję za symbole łozysk..dla pewnosci kupie te 3 rodzaje i oddam ten który zostanie...
jeszzce raz dziękuje...
a swoją drogą...co do szczotek to moze uda sie je przelutować? po kiego grzyba wydawać chocby te 40 zeta na zamiennik ..??
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ja przelutowywalem, ale niestety musialem kupic regulator za 44( fakt ze do innego rodzaj(niz bosch) alternatora tj. lucas[naklejka]+valeo[obudowa]+paris-rhone[kapselek z tylu]i ch... wie co jeszcze w srodku)
numery lozysk udalo sie dopasowac wlasnie od boscha i tam chyba bylo male 6201 a ja mialem 6200
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Ni martw się różnorodnoscią....ja zdemontowałem swój i co się okazało ??? Że mam piękną naklejkę Peugeot etc.....obok dumnie widnieje napis BOSCH a czarna plastikowa obudowa to przecudny wyrób VALEO...hehhee..nie ma jak globalizacja...
ja planuje kupić same szczotki i je przelutować...da sie..robiłem tak w innym aucie...ale mozę tu trudniej..rozpatrzę ..rozważę...dziekuje za info...
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

Ze szczotkami da sie, ale generalnie nie zabardzo te regulatory nie są przystosowane do wymiany szczotek. Trza go ostro potraktowac. a co do łożysk, u mnie tak tłuką ze myślałem swojego czasu że to panewka. ja poluzowałem do minimum pasek i piepsze dziada, za dużo już wyssał z mojej skarbonki. generalnie zainteresuj sie kosztem zregenerowanego alternatora. Bo tak, reg. valeo ok 50 zł <bosch jakieś 20 zł> a taki alternator, no nie chce bajek pisać ale wydaje mi sie że gdzies widziałem za ok 60 zł.<ale nie jestem pewnien więc nie ukręcajcie głowy>
Obrazek
Wojtek_nurek
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 26 lip śr, 2006 6:36 pm
Posiadany PUG: Junior
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wojtek_nurek »

Przy wymianie szczotek i łożysk warto przetoczyć pierścienie po których slizgają sie szczotki.
Zawsze tam są więkrze lub mniejsze wyrobienia.
Szczotki scybciej sie dotrą.
Pozdrawiam
Wojtek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

macie racje....czuje ze mnie czeka troche roboty...
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Witam ponownie....
Wymieniłem te łozyska...no i doopa...
ładnie wszystko pieknie, pierscieni nie toczyłem bo na jednym pierścieniu zero rowka było, a na drugim z pół mm..wymieniłem tez regulator napiecia ze szczotkami..
ale nie to najciekawsze.
po złozeniu wszytskiego do kupy, ładnie sie lekko kręci bez zacięć i cicho...
a po wlożeniu do samochodu, ja przekroczeniu 2000 obr wyje...
przy 4000 jest naprawde głośno
i niby złozyłem wszytsko prawidłowo, ale chyba jednak gdzies popełniłem bład...
Co sugerujecie /?\
mieliscie juz taki przypadek? :(
Awatar użytkownika
neon forever
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 1,9 D forever
Numer Gadu-gadu: 7986249
Lokalizacja: poznan / swarzedz

Post autor: neon forever »

zobacz czy nie naciagles za mocno paska.... a jesli to nie to, to trzeba by to osluchac i czy to napewno alternator... w robocie nie raz stawialismy na alternator a okazywalo sie ze to nie on.....a jeszcze jedno lma dobre ladowanie?????
nie ważne jaki masz samochód.... ważne jak nim jeździsz....
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

moze rolka napinacza paska rozrzadu lub pompa wody?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
neon forever
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 1,9 D forever
Numer Gadu-gadu: 7986249
Lokalizacja: poznan / swarzedz

Post autor: neon forever »

b182 pisze:moze rolka napinacza paska rozrzadu lub pompa wody?
tez moze byc...........
nie ważne jaki masz samochód.... ważne jak nim jeździsz....
ODPOWIEDZ