GTI - troszkę szczegółów...
GTI - troszkę szczegółów...
Mam do Was prośbę - prosiłbym o odpowiedzi na kilka pytanek:
GTi 1,6 i 1,9 - czy to są silniki na wtrysku, czy były również gaźniki? Od którego roku jest wtrysk?
1,6 czy 1,9 - który ma większy zapas mocy, wytrzymałości? (chodzi o podkręcanie, zaturbienie)
W związku z powyższym - który jest bardziej awaryjny, jak jest z dostępnością części?
W jakich innych modelach były silniki 1,6 i 1,9? Czy czymś się różniły?
Samochód chcę wyszykować na KJS'y, może coś więcej... który byłby lepszy?
PS. Pomijam fakt, ze bardziej kreci mnie 1,9....
GTi 1,6 i 1,9 - czy to są silniki na wtrysku, czy były również gaźniki? Od którego roku jest wtrysk?
1,6 czy 1,9 - który ma większy zapas mocy, wytrzymałości? (chodzi o podkręcanie, zaturbienie)
W związku z powyższym - który jest bardziej awaryjny, jak jest z dostępnością części?
W jakich innych modelach były silniki 1,6 i 1,9? Czy czymś się różniły?
Samochód chcę wyszykować na KJS'y, może coś więcej... który byłby lepszy?
PS. Pomijam fakt, ze bardziej kreci mnie 1,9....
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Witam!
Byly zaworno na 2 gaznikach webera - pierwsze modele i pozniej juz chyba od 86 roku? na pelnym wtrysku. 1.6 na Le2 Jetronicu, a 1.9 tez na Le2 Jetronicu i pozniej na Motronicu.
Mocy wiecej ma 1.9 bo 130KM ale sa takze 1.9 co maja 120km (te na Motronicu) czyli te nowsze.
1.6 ma 115KM, ale tez jest zwawy bardzo!
Jezeli chodzi o zapas mocy to wiekszy zapas ma 1.9 poniewaz ma znacznie mniejszy stopien sprezania niz 1.6, tak wiec w 1.9 mozesz ten stopien wiecej podniesc niz w 1.6.
Jezeli chcesz wsadzic turbo to latwiej bedzie ci to zrobic w 1.9 poniewaz tak jak pisalem 1.9 ma mniejszy stopien kompresji, a przy wkladaniu Turbo na pewno bedziesz musial odprezyc silnik, czyli zmniejszyc stopien sprezania do okolo 7,5:1 lub 8,0:1
Jezeli chcesz w KJS'ach jezdzic, to zoorientuj sie jaki jest u was podzial na klasy, bo jezeli u was klasa 3 jest od 1,4 do 1,6 to bral bym 1.6 GTI - dlaczego? Znajdz mi inny samochod 1,6 ktory ma az tyle koni (za takie pieniadze oczywiscie) - wiem wiem sa Hondy Civic co maja 160km - ale uwierz mi taka Honda na KJS'ie nie ma szans, tak samo nie ma szans na dystansie np. 100 metrow - bo ona moze i ma tyle mocy ale te moc ma za wysoko.
Jak wybierzesz 1.9 i bedziesz w klasie np. od 1,6 do 3,0 to troche slaba furke bedziesz mial jak na te klase, bo wyskocza ci kadety GSI, astry GSi, golfy 2.0 GTI, Nissany GTI - czyli fury ktore ponizej 145km nie schodza.
Musisz tez zrobic dobre rozpoznanie, bo ja bym wolal 1,6 115KM niz np. nowe 1.9 i 120km - tym bardziej ze 1.9 GTI ma dluzsza skrzynie, i 1,6 moze nawet lepiej przyspieszac - choc tu troche teoria zajedza, a teoria nie zawsze sie sprawdza.
Byly zaworno na 2 gaznikach webera - pierwsze modele i pozniej juz chyba od 86 roku? na pelnym wtrysku. 1.6 na Le2 Jetronicu, a 1.9 tez na Le2 Jetronicu i pozniej na Motronicu.
Mocy wiecej ma 1.9 bo 130KM ale sa takze 1.9 co maja 120km (te na Motronicu) czyli te nowsze.
1.6 ma 115KM, ale tez jest zwawy bardzo!
Jezeli chodzi o zapas mocy to wiekszy zapas ma 1.9 poniewaz ma znacznie mniejszy stopien sprezania niz 1.6, tak wiec w 1.9 mozesz ten stopien wiecej podniesc niz w 1.6.
Jezeli chcesz wsadzic turbo to latwiej bedzie ci to zrobic w 1.9 poniewaz tak jak pisalem 1.9 ma mniejszy stopien kompresji, a przy wkladaniu Turbo na pewno bedziesz musial odprezyc silnik, czyli zmniejszyc stopien sprezania do okolo 7,5:1 lub 8,0:1
Jezeli chcesz w KJS'ach jezdzic, to zoorientuj sie jaki jest u was podzial na klasy, bo jezeli u was klasa 3 jest od 1,4 do 1,6 to bral bym 1.6 GTI - dlaczego? Znajdz mi inny samochod 1,6 ktory ma az tyle koni (za takie pieniadze oczywiscie) - wiem wiem sa Hondy Civic co maja 160km - ale uwierz mi taka Honda na KJS'ie nie ma szans, tak samo nie ma szans na dystansie np. 100 metrow - bo ona moze i ma tyle mocy ale te moc ma za wysoko.
Jak wybierzesz 1.9 i bedziesz w klasie np. od 1,6 do 3,0 to troche slaba furke bedziesz mial jak na te klase, bo wyskocza ci kadety GSI, astry GSi, golfy 2.0 GTI, Nissany GTI - czyli fury ktore ponizej 145km nie schodza.
Musisz tez zrobic dobre rozpoznanie, bo ja bym wolal 1,6 115KM niz np. nowe 1.9 i 120km - tym bardziej ze 1.9 GTI ma dluzsza skrzynie, i 1,6 moze nawet lepiej przyspieszac - choc tu troche teoria zajedza, a teoria nie zawsze sie sprawdza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora