DANE REGULACYJNE Peugeot 205 GR/SR/GT 1,4 (1982-1988)

Tutaj trafiaja wszystkie dobre posty ktore moga byc przydatne na pozniej.
Awatar użytkownika
Rudzio
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip wt, 2006 8:26 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubliniec

DANE REGULACYJNE Peugeot 205 GR/SR/GT 1,4 (1982-1988)

Post autor: Rudzio »

Peugeot 205 GR/SR/GT 1,4 (1982-1988)


SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika
- modele 205 GR/SR / XY7 (150 D)
- model 205 GT / XY8 (150 B)
Silnik XY7 (150 D)
Średnica cylindra 75 mm
Skok tłoka 77 mm
Pojemność skokowa 1360 cm3
Stopień sprężania 9,7
Ciśnienie sprężania 1,1 MPa
Moc maksymalna 44 kW (60 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5000 obr/min
Moment maksymalny 107 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min
Silnik XY8 (150 B)
Średnica cylindra 75 mm
Skok tłoka 77 mm
Pojemność skokowa 1360 cm3
Stopień sprężania 9,7
Ciśnienie sprężania 1,1 MPa
Moc maksymalna 59 kW (80 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5800 obr/min
Moment maksymalny 110 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany łacuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha samoczynny (sprężyna i ciśnienie układu smarowania)
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,7 mm
Fazy rozrządu
Silnik XY7
- otwarcie zaworu ssącego 2° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 23° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 36° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 11° przed ZZ
Silnik XY8
- otwarcie zaworu ssącego 9°30¢ przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 44°10¢ po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 40°50¢ przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 11° po ZZ
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,10 mm
- zawór wydechowy 0,25 mm

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat / Calorstat V 5348
- temperatura początku otwarcia 79...82°C
- temperatura pełnego otwarcia 93°C
- skok zaworu 7,5 mm
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
- typ / Kleber Venuflex AV 10.900/910

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wału korbowego za pomocą kół zębatych, umieszczona na zewnątrz kadłuba
Ciśnienie oleju / w temperaturze 90°C
- przy 1000 obr/min silnika 0,06...0,1 MPa
- przy 2500 obr/min silnika 0,21...0,25 MPa
- przy 4000 obr/min silnika 0,26...0,3 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 498 lub SIF VH 163

Układ zasilania / gaźnikowy
Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu
Typ / Guiot, Sofabex lub SEV Marchal
Ciśnienie zasilania (przy 3000 obr/min) 0,025 MPa
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, AP AC AT 2001
Gaźnik
- silnik XY7 / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie
- silnik XY8 / dwa gaźniki opadowe, jednoprzelotowe, sprzężone, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie
Typ
- silnik XY7 / Solex 34 PBISA 12 PEU 350
- silnik XY8 / Solex 35 BISA 8 346 i Solex 35 BISA 8 347, później Weber 35 IBSH 20 i Weber 35 IBSH 21
Gaźnik Solex 34 PBISA 12 PEU 350
Średnica gardzieli 26 mm
Dysze
- główna paliwa 130 ± 25
- główna powietrza 160 ± 20
- paliwa biegu jałowego 45 ± 5
Masa pływaka 5,7 g
Poziom paliwa / nieregulowany
Prędkość obrotowa biegu jałowego 650 ± 50 obr/min
Zawartość CO 1,5 ± 0,5%
Gaźniki Solex 35 BISA 8 346 i Solex 35 BISA 8 347
Średnica gardzieli 28 mm
Dysze
- główna paliwa 145 ± 10
- główna powietrza 175 ± 10
- paliwa biegu jałowego 47 ± 5
Masa pływaka 5,7 g
Poziom paliwa / nieregulowany
Prędkość obrotowa biegu jałowego
- do X 1983 (do numeru pojazdu 5 043 525) 950 ± 50 obr/min
- od X 1983 (od numeru pojazdu 5 043 526) 850 ± 50 obr/min
Zawartość CO 2 ± 0,5%
Gaźniki Weber 35 IBSH 20 i Weber 35 IBSH 21
Średnica gardzieli 26 mm
Dysze
- główna paliwa 130
- główna powietrza 165
- paliwa biegu jałowego 45
- pompki przyspieszenia 45
Rurka emulsyjna F104
Masa pływaka 11 g
Poziom paliwa 9 mm
(odległość górnej krawędzi pływaka od płaszczyzny pokrywy bez uszczelki w pozycji pionowej)
Prędkość obrotowa biegu jałowego 850 ± 50 obr/min
Zawartość CO 2 ± 0,5%

Układ zapłonowy / akumulatorowy, tranzystorowy rozdzielaczowy
Aparat zapłonowy / z bezstykowym generatorem impulsów
- silnik XY7 / Ducellier M 154 E (525 398) lub Bosch 0237 009 017
- silnik XY8
- do X 1983 (do numeru pojazdu 5 043 525) / Ducellier M 152 E lub Bosch 0237 009 016
- od X 1983 (od numeru pojazdu 5 043 526) / Ducellier M 159 E lub Bosch 0237 009 044
Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony koła
zamachowego) 1-3-4-2
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy odłączonym przewodzie podciśnienia)
- silnik XY7
- etylina 98 (przy 650 obr/min) 8° przed ZZ
- benzyna bezołowiowa LO 95 (przy 650 obr/min) 5° przed ZZ
Uwaga: silnik XY7 do modeli 1985 nie był przystosowany do spalania benzyny
bezołowiowej; od modeli 1986 silnik przystosowano do spalania benzyny
bezołowiowej o LO co najmniej 95.
- silnik XY8
- do X 1983 (do numeru pojazdu 5 043 525
- przy 950 obr/min) 0° przed ZZ
- od X 1983 (od numeru pojazdu 5 043 526
- przy 850 obr/min) 8° przed ZZ
Uwaga: silnik XY8 nie był przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej.
Cewka zapłonowa / Ducellier 520 015 lub Bosch 0221 122 317
Moduł wzmocnienia zapłonu / Ducellier 521 007 lub Bosch 0227 100 111
Świece zapłonowe / z uszczelnieniem stożkowym (bez uszczelki)
- silnik XY7 / Bosch H6 D0, Bosch H 7 DC, AC C 42 LTS lub Champion BN 9 Y
- silnik XY8 / Bosch H5 D0, Bosch H 6 DC, AC C 42 LTS lub Champion BN 9 Y
Odstęp elektrod 0,6 mm

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Luk T 180 lub Verto 180 DBR 335
Średnica zewnętrzna tarczy 180 mm
Okładziny cierne / Ferodo A 3 S
Wymiary okładzin 181,5 × 127 × 3...3,2 mm
Skok jałowy pedału / zerowy
Skok całkowity pedału 135...145 mm

Przeniesienie napędu ze sprzęgła / za pomocą koła zębatego osadzonego na wałku sprzęgłowym, poprzez koło zębate pośrednie osadzone na wałku pośrednim, na koło zębate wałka wejściowego skrzynki przekładniowej
Przełożenie skrzynka przekładniowa/sprzęgło (silnik) 1,26 (34/27)

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ / BH3/5
Przełożenia
- I bieg 3,08 (37/12)
- II bieg 1,82 (31/17)
- III bieg 1,19 (31/26)
- IV bieg 0,89 (25/28)
- V bieg 0,72 (28/39)
- bieg wsteczny 2,83 (34/12)
- przekładnia główna
- wersje z silnikiem XY7 3,35 (57/17)
- wersje z silnikiem XY8 3,87 (58/15)

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół

Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa
Przełożenie 22,1
Liczba obrotów koła kierownicy ok. 3,3
Promień skrętu 5,25 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego 31°02¢
- wewnętrznego 37°45¢

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 3,5 ± 1 mm (0°35¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) 0°30¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°45¢ ± 30¢
- pochylenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 8°45¢ ± 40¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / niezależne, na podłużnych wahaczach wleczonych, połączonych rurowym wspornikiem poprzecznym, z drążkiem stabilizatora i poprzecznymi drążkami skrętnymi, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- zbieżność (nieregulowana) 0,6 ± 1 mm (0°06¢ ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30¢ ± 30¢
- pochylenie tyłu nadwozia (mierzone odległością od ziemi
do górnego punktu mocowania amortyzatora tylnego
- regulowane) 427 ± 7 mm
Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, DBA IV
Średnica zewnętrzna tarczy 247 mm
Grubość tarczy
- nominalna 10 mm
- minimalna dopuszczalna 7 mm
Nakładki cierne / Ferodo F 592 lub Textar T 249
Wymiary nakładek 92 ´ 43,95 mm
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk
Średnica robocza bębna
- nominalna 180 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,5 mm
Okładziny cierne / Ferodo 617, Don 242 lub Abex Pagid 383
Średnica cylinderków 19 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, DBA Bendix lub ATE
Średnica tłoków 20,6 mm
Skok tłoków 30 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, Isovac, DBA Bendix lub ATE
Średnica tłoka 178 mm

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie
Obręcze
- model 205 GR / 4 1/2 B 13
- modele 205 SR/GT / 5 B 13
Ogumienie / bezdętkowe 145 SR 13 lub 175/70 SR 13
Marka i typ
- model 205 GR / Michelin MX lub Uniroyal R 280
- modele 205 SR/GT / Michelin MXL lub Uniroyal R 280
Ciśnienie w ogumieniu
Model 205 GR
- Michelin MX
- przód 0,19 MPa
- tył 0,21 MPa
- Uniroyal R 280
- przód 0,20 MPa
- tył 0,22 MPa
Modele 205 SR/GT
- Michelin MXL
- przód 0,17 MPa
- tył 0,19 MPa
- Uniroyal R 280
- przód 0,17 MPa
- tył 0,19 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 150 A/25 A×h lub 12 V 175 A/29 A×h, minus na masie

Alternator / Bosch 0120 489 193, Ducellier 516 039 A (12 V, 50 A) lub Paris Rhone A 13 N 38 (12 V, 47 A)
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
- typ / Kleber Venuflex AV 10.900/910

Rozrusznik / Bosch 0001208 228 (12 V, 0,85 kW), Ducellier 6220 C, Paris Rhone D 8 E 117 (12 V, 0,8 kW) lub Paris Rhone D 9 E 64 (12 V, 1,05 kW)

Bezpieczniki / 2 ´ (12 V, 5 A), 3 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 20 A), 4 ´ (12 V, 25 A)

Żarówki
- świateł mijania i drogowych 40/45 W lub H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 50 N×m
- 2. etap 78 N×m
- 3. etap (po rozgrzaniu silnika przez 12 min
i ochłodzeniu przez 2 h) odkręcić o 90°
- 4. etap 78 N×m
- świec zapłonowych 18 N×m
- pokryw łożysk głównych 50...55 N×m
- pokryw łożysk korbowych 35...40 N×m
- koła zamachowego 60...68 N×m
- nakrętki koła pasowego 140 N×m
- nakrętek piast kół przednich 265 N×m
- nakrętek piast kół tylnych 215 N×m
- nakrętek kół 80...85 N×m

Masy
Model 205 GR
- własna 785 kg
- całkowita 1240 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 390 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 900 kg
Model 205 SR
- własna 800 kg
- całkowita 1240 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 900 kg
Model 205 GT
- własna 810 kg
- całkowita 1225 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 405 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 900 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 50 dm3
- układ smarowania i skrzynka przekładniowa 5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 6 dm3
- układ hamulcowy 0,36 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / etylina LO 98
Uwaga: silnik XY7 do modeli 1985 nie był przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej; od modeli 1986 silnik przystosowano do spalania benzyny bezołowiowej o LO co najmniej 95; silnik XY8 nie był przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej.
Olej w silniku i skrzynce przekładniowej / Esso Uniflo SAE 10W 40 lub Shell Super 200 10W 40, wymiana co 7500 km (filtr co 15 000 km)
Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Peugeot 9730.70, wymiana co 2 lata
Płyn hamulcowy / Peugeot, Lockheed 55, Nafic FN 3 lub Stop HD 88, SAE J 1703, wymiana co 45 000 km lub co 2 lata

Zużycie paliwa
Modele 205 GR/SR (silnik XY7)
- przy 90 km/h 4,6 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 6,9 dm3/100 km
Model 205 GT (silnik XY8)
- przy 90 km/h 5,2 dm3/100 km
- przy 120 km/h 7,0 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 9,2 dm3/100 km

Prędkość maksymalna
- modele 205 GR/SR (silnik XY7) 155 km/h
- model 205 GT (silnik XY8) 170 km/h
http://www.rudzio.205.pl
peugeot 205 1,8 D :)
najważniejsze po upadku jest podniesienie się !!!
ODPOWIEDZ