Strona 3 z 9

: 24 paź wt, 2006 5:25 pm
autor: Banita
Marin205 pisze: weżcie pod uwagę też to że opony nie kupuje się na jeden sezon - i ta w miarę nowa używka w 2 sezonie będzie już stara, a w trzecim ... szkoda gadać - pozatym każdy lubi czasem dołożyć do pieca - po co ryzykować
Ja kupuje po 50zl na jeden sezon i jestem zadowolony :)

: 24 paź wt, 2006 7:19 pm
autor: Marin205
Banita pisze:
Marin205 pisze:
Neon pisze: weżcie pod uwagę też to że opony nie kupuje się na jeden sezon - i ta w miarę nowa używka w 2 sezonie będzie już stara, a w trzecim ... szkoda gadać - pozatym każdy lubi czasem dołożyć do pieca - po co ryzykować
Ja kupuje po 50zl na jeden sezon i jestem zadowolony :)
jak opona zejdzie poniżej 3 mm to się ją powinno zmienić - przepisy mówią że opona powinna mieć 1,6 mm (czyli starta do wskaźnika TWI na oponce) - tak więc kupując zużytą oponkę trudno liczyć na to by miała więcej niż 3-5mm a to znaczy że upalając po sezonie będą łyse - bez względu na to czy zimówki czy letnie. W sumie opona za 50 zł. Zakładając że na nowych za 150 zł pojeździ się trzy sezony to wychodzi na niby to samo. Skoro to to samo to po co przedpłacać na nowe.

Jedno jest pewne - - przy używanej oponce - nigdy nie wiadomo ile razy ktoś nią przywalił w coś - a nowa daje większy margines bezpieczeństwa bo ma sporo bierznika.

Ale po co wogóle tłumaczyć, że białe jest białe - skoro dla innych białe zawsze będzie czarne.


Wiem, że gdy w końcu znajdę swoją Igiełkę (GTI) - to będa zimówki na 14stkach, letnie do przejaźdzek (15 lub 16) i napewno jakieś MarkGum'y pewnie na blaszanych felgach albo GTIkowych

: 24 paź wt, 2006 8:04 pm
autor: Banita
na te oponki dostaje miesiac gwarancji -jakby cos sie dzialo wymiana na inne za free

Teraz kupilem na lato michelin pilot 195x50x15; 5-6mm bieznika -100zl za 2 z zalozeniem
:wink:

: 24 paź wt, 2006 8:07 pm
autor: Marin205
Banita pisze:na te oponki dostaje miesiac gwarancji -jakby cos sie dzialo wymiana na inne za free

Teraz kupilem na lato michelin pilot 195x50x15; 5-6mm bieznika -100zl za 2 z zalozeniem
:wink:
bardzo tanio - podejrzewam że pewnie sam bym się musiał skusić gdybym miał 15stki - bo płacic po 300 zł za sztukę się raczej nie uśmiecha gdy można po 50 zł - no dylemat pieniężny jak zawsze

: 24 paź wt, 2006 8:26 pm
autor: woocash
hehe.. widze że mimo wszystko się łamiesz :)

: 24 paź wt, 2006 8:42 pm
autor: Marin205
niby tak - bo w sumie 1200 zł za komplet opon (pietnastek) w porównaniu z kompletem opon za 600 zł (trzynastek) jest różnica - więc pewnie dlatego w RG docelowo będą 14stki - ale wiem że gdybym miał GTI - to bym chciał założyć TOYO R888 a to wydatek 370 zł za sztukę i pewnie ściera się równie szybko co GoodYear Eagle F1 - ale cóż - przyjemność kosztuje

" I’m driving in my car
I’m in my car alone
I like to drive it fast
I like to drive it slow
Oh yeah

I never take a train
I never ride a bike
Cos driving in my car
Is what i really like
Oh yeah

Love my car
My car makes me happy
My car makes me smile
Yeah yeah yeah
Love my car
My car gives me pleasure
My car gives me style
Yeah yeah yeah
I love my car
De da de da da da da de da da da da

I never party hard
Or wear designer clothes
Cos driving in my car
Is where my money goes
Oh yeah


It’s got a telephone
It’s got a stereo
It’s got a dvd
It’s my home away from home


I don’t wanna turn this engine off
De da de da da da da de da da da da
I don’t wanna turn this engine off
De da de da da da da de da da da da "

: 25 paź śr, 2006 12:31 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
kolosalna jest różnica pomiędzy nową oponą zimową a jedno- nie wspominając o dwusezonowej

no w sumie nie inaczej jest z letnimi

piszesz o cenach 1200 nowe, używki 600...
konkretniejsze ale jeszcze "drogowe" ;) oponki w tym rozmiarze można spokojnie poniżej 1000 dostać... ale i tak rozpiętość cenowa jest troche większa... bo chociażby jak czasem się skoczy poza granice, nie jest problemem przywieźć sobie 'darmowe' ;) oponki w lepszym stanie niż używki za 6stówek...

: 25 paź śr, 2006 9:26 am
autor: jastom
namieszaliście z tymi oponami, aż miło :D

teraz zamiast kupić te firestony

zastanawiam się jeszcze nad BF GOODRiCH Winter
i
SAVA ESKIMO

: 25 paź śr, 2006 11:10 am
autor: Neon
jastom pisze:namieszaliście z tymi oponami, aż miło :D

teraz zamiast kupić te firestony

zastanawiam się jeszcze nad BF GOODRiCH Winter
i
SAVA ESKIMO
Dobrze, ze namieszane zostalo ;) Taka "burza mozgu" sie przydaje :) Dzieki temu ja juz sie zdecydowalem :) I dzieki wszystkim za opinie, uwagi i spostrzezenia :)

Hvala!

Dodano po 6 minutach:
jastom pisze:namieszaliście z tymi oponami, aż miło :D

teraz zamiast kupić te firestony

zastanawiam się jeszcze nad BF GOODRiCH Winter
i
SAVA ESKIMO
Dobrze, ze namieszane zostalo ;) Taka "burza mozgu" sie przydaje :) Dzieki temu ja juz sie zdecydowalem :) I dzieki wszystkim za opinie, uwagi i spostrzezenia :)

Hvala!

: 25 paź śr, 2006 1:32 pm
autor: Marin205
jastom pisze:namieszaliście z tymi oponami, aż miło :D

teraz zamiast kupić te firestony

zastanawiam się jeszcze nad BF GOODRiCH Winter
i
SAVA ESKIMO
gdybym miał wybierać pomiędzy tymi dwoma - wybrałbym Goodrich Winter. Bieźznik oponki Sava Eskimo wygląda bardziej agresywnie co może sugerować lepszą jazdę po śniegu niż na asfalcie - KOMENTUJE to co widzę - nie znam tych opon - nie jeździłem na nich - ale ta kosteczka na SAVA'ie przypomina mi naszą Dębice Directional - więc jej bym na pewno nie kupił (zaznaczam raz jeszcze że komentuje to co widzę na podstawie mojego skromnego doświadczenia i informacji których wysłuchałem w kilku serwisach oponiarskich)

GoodRich napewno będzie się dobrze trzymał w zakrętach (pewnie lepiej niż mój SNOWWOLF) ale na pewno będzie gorzej odprowadzał wodę.

Kwestia hamowania to w dużym stopniu kwestia kształtu i mieszanki - tak więc ciężko mi to ocenić - bo nie wiem jak kształt opony wpływa na ten czynnik.

: 25 paź śr, 2006 2:58 pm
autor: jastom
dzięki

też kilka razy przyglądałem się tym 3 oponom

sava jednak raczej nie
pozostaje Fireston i BF Goodrich

Gdybym mieszakał na terenach, gdzie raczej ciągle śnieg, to pewnie wziałbym savę

Jednak w miachu zwykle najwięcej jest błota, wody, troche lodu się trafi. Do tego dochodzą wyjazdy w trasę - tam mozna spotkać wszystko.

Więc może zaufam Firestone.

Porównywalne ceny, więc dlatego zastanawiam się.
Może sprzedający coś doradzi, chociaż tu obawa, że wypchnie towar, który leży.

: 25 paź śr, 2006 5:48 pm
autor: b182
A ja kupuje BARGUM zimówki. Na sniegu sa rewelacyjne. Poprostu masakra jak sie na tym chodzi . Jaka przyczepność hamowania i skrecania. Maja nawet miejsca na kolce. Sa to nalewki wzorowane na jakis michelinach. W tegorocznym magurskim koles leciał na takich miechelinach Ładą samarą. tyle ze z kolcem. Cena 78 zł za sztuke i 1 rok gwarancji.

: 26 paź czw, 2006 12:03 pm
autor: Neon
Ciagnac watek....Pytanie skierowane bardziej do uzytkownikow opon Snowwolf2: Co sadzicie o tych oponach http://www.oponysklep.pl/index.php?szcz ... c72c8919cb
Cena praktycznie ta sama a stosunek ceny do jakosci? Prosze o komentarz :)

Serdecznosci!

: 26 paź czw, 2006 1:26 pm
autor: Sebek
Ja właśnie kończe przygotowywać moje zimówki

Barum Polaris kierunkowe M+S z kolcami własnej roboty bo stare były lekko za krótkie i stwierdziłem że na przód chce mieć nowe żeby sobie dobrze poszaleć

Założone je mam na zdobyte z trudem pełne stalówki z saaba które pasują idealnie pod względem ET jak i otworem centrującym do puga 8)

a wyglądają tak
Obrazek
Obrazek

: 26 paź czw, 2006 2:07 pm
autor: Fox
Ja mam u siebie te Goodrich'e. Jezdzi sie super. Zeszlej zimy wyjechalem na slowacji pod oblodzona gore gdzie nikt inny nie wyjechal i nawet przez chwile nie buksowalem. Zakrety tez sie swietnie bierze nawet przy 130-140kmh. Czułem się niezwyciężony mknąc w śniezycy po słowackich drogach aż tu wyprzedził mnie nagle, ni stąd ni z owąd opel kombi...czapki z głów przed gościem bo nie wierzyłem że da się szybciej jechać w tamtych warunkach:)
Minus tych opon taki że są dość drogie. Tzn w sumie wszystkie 15 niskoprofilowe są drogie. Nie pamiętam dokładnie ile mnie to szarpnęło, ale ponad tysiąc za komplet. Nie wiem czy nie pod 1200 nie podchodziło przypadkiem...