Strona 1 z 27

Moj PROJECT 205 GTi16

: 20 gru śr, 2006 9:33 pm
autor: stef
Witam wszystkich!

Chcialbym sie podzielic z Wami moim projektem 205 GTi16.

Wszysko zaczelo sie rzecz jasna od BX GTi 16v, ktorego kupilismy z ojcem jakies 4lata temu. Auto swietne i dosc rzadkie, wiec po pewnym czasie stwierdzilem, ze dobrze byloby kupic drugiego na czesci zamienne jak nadazy sie jakas okazja - bo przeciez jak cos nawali to bedziemy musiali placic duze pieniadze. Tak tez sie stalo i kupilismy drugiego za male pieniadze. Samochod zostal rozebrany i mniej istotne dla nas czesci zostaly sprzedane.
Jak sie pozniej okazalo BX sprawowal sie dosc dobrze i jezeli trzeba bylo cos naprawiac to radzilismy sobie we wlasnym zakresie!

W internecie szukajac informacji na temat BX i jego silnika natknalem sie na 205 z takimi silnikami. I wtedy wpasnie pomyslalem sobie ze P205 to najlepsze miejsce dla takiego silnika. Pomysl byl swietny jednak z jego realizacja bylo gorzej. Po pewnym czasie pomyslalem hmm... naped mam wiec kupie tylko jakas 205 i bedzie gotowe:) Jak sie pozniej okazalo wcale nie jest tak prosto. Silnik po rozebraniu okazal sie juz dosc znacznie wysluzony (to bylo jakies 2 lata temu) i to wlasnie wtedy postanowilem sobie, ze jak sie w cos bawic to nalezy zrobic to porzadnie.

Wiec zaczelo sie odkadanie pieniedzy i szukanie niezbednych czesci no i rzecz jasna kupno 205 GTi.

Tyle wstepu:)

SAMOCHOD:
Peugeot 205 1.9 GTi z 1991 roku. Przebieg 215kkm.

SILNIK:
XU9J4 z BX 19 GTi 16Valve rozlozony na czesci pierwsze! Wyczyszczony i pomalowany. Glowica - splanowana 1mm. Porting, polerka, obrabiane zawory i gniazda na 3katy.Spasowane i obrobione kolektory.Kolo odchudzone 1kg. Wszystko wywazone dynamicznie. Elektronika przerobiona z kompem od j4 i mocnym chipem.

Kute tloki doprezajace (11,0:1) JE o srednicy 83,5mm, cylindry po szlifie i honowaniu. Korby wywazone. Nowiutki komplet sprzegla VALEO. Rozrusznik i alternator po regeneracji. Swiece NGK. Przewody MAGNECOR Competition KV85. Nowy aparat zaplonowy. Przerobiona miska olejowa z grodzia. Filtr odmy olejowej. Kolo walka rozrzadu zaw. ssacych od D6C. Wielki stozek OMP

W tej chwili czekam juz tylko na kute tloki (ponad 2 tyg spoznienia) i bedzie mozna skladac silnik na nowych czesciach!

WYDECH:
Przerobiony kolektor wydechowy, aby zmiescil sie w przedziale, brak kata, reszta z GTi spasowana zeby to mialo rece i nogi na podzespolach BOSAL.

SKRZYNIA:
Skrzynia z 1.9GTi + przelozenie glowne 4.187 oraz 5tka 0.757 (z BX 1.6 gaznik)

ZAWIESZENIE:
Na razie dobra seria + sprezyny SPAX -25mm, obnizony na tylnej belce. Na przodzie zaciski z 306 GTi-6 i frezowane tarcze 283mm BLACK DIAMOND. Przewody hamulcowe OMP w oplocie. Rozporka przednich kielichow SPARCO

KOLA: 2 komplety SPEEDLINE 15", opony KUMHO Tyres 185/55/15

INNE:
- Kubel OMP Grip
- szelki 4pkt SABELT
- zegary wbudowane zamiast nawiewow (podcisnienia w kolektorze, cisnienia paliwa oraz napiecia)
- 3cie swiatlo stop VALEO
- zapinki SPARCO
- akumulator wewnatrz

Na dole troche zdjec!

: 20 gru śr, 2006 10:18 pm
autor: Banita
zapowiada sie super

kto robil glowice?

: 20 gru śr, 2006 10:23 pm
autor: stef
Kanaly obrabialem ja! Zawory, gniazda i szlif zaklad na podstawie ksiazki: Modern Engine Tuning!

: 20 gru śr, 2006 11:58 pm
autor: smug
NO elegancko to wyglada :shock: .
Az mnie skreca ze nie nie mam GTI i warunkow na takie zabawy :cry: 8)7
Powodzenia w dalszych pracach. :)
Pozdro :W

: 21 gru czw, 2006 12:03 am
autor: Para
No i pięknie :) niedługo ani jednej GTI z oryginalnym silnikiem nie znajdziemy :)

: 21 gru czw, 2006 12:11 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
_O_

Dodano po 1 minutach:

spoko spoko, u mnie jest świezo zrobiony XU9JAZ i nie mam zamiaru zmieniać... :)

: 21 gru czw, 2006 12:11 am
autor: 205MI16
Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?

: 21 gru czw, 2006 1:05 am
autor: stef
205MI16 pisze:Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?
Dzieki!

Czemu, poniewaz mialem seryjny kolektor i uznalem, ze nie ma sensu wydawac dodatkowej kasy na ten od 306GTi skoro w dalszych planach bede mial i tak kolektor z kwasowki!
Na angielskiej stronie podejrzalem, ze taka przerobka nie jest skomplikowana i sie sprawdza!

: 21 gru czw, 2006 2:04 am
autor: HDi
no no wygląda wypasik - zapowiada się szybkie mi16 jedno z pierwszych

ja pozostaje przy 8V

: 21 gru czw, 2006 10:15 am
autor: Orfister
No no no ....łącze się Tobą w trudach i przeciwnosciach takowego przedsięwziecia...z niecierpliwoscią czekam na efekt końcowy..

: 21 gru czw, 2006 11:03 am
autor: Marin205
stef pisze:
205MI16 pisze:Brawa za profesjonalne podejście.
Czemu zdecydowałeś się na przerabianie kolektora zamiast założenia od 306Gti?
Dzieki!

Czemu, poniewaz mialem seryjny kolektor i uznalem, ze nie ma sensu wydawac dodatkowej kasy na ten od 306GTi skoro w dalszych planach bede mial i tak kolektor z kwasowki!
Na angielskiej stronie podejrzalem, ze taka przerobka nie jest skomplikowana i sie sprawdza!
wstawisz link do tej strony??

: 21 gru czw, 2006 1:10 pm
autor: stef
To jest na stronce http://www.205gtidrivers.com > engine conversions > mi16 1.9 conversion (c_w). Kolektor skraca sie przy jego koncu i odpowiednio pochyla. Wrzuce zdjecia jak bede mial to za soba, ale to dopiero po tym jak silnik trafi do komory:) - bedzie mozna odpowiednio przymierzyc, przyciac i zespawac!

: 22 gru pt, 2006 6:59 pm
autor: stef
Hahah wreszcie mam upragnione kute tloki JE:)

Wiecej zdjec moich poczynan na http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef

: 22 gru pt, 2006 9:55 pm
autor: Para
Wypasione te tłoki..ile taka przyjemnosc kosztuje ?

: 22 gru pt, 2006 10:06 pm
autor: Banita
oficjalna sklepowa cena waha sie w okolichach 2,5k z pierscieniami

PS -Ladna pozowana fotka :D