Moj PROJECT 205 GTi16
: 20 gru śr, 2006 9:33 pm
Witam wszystkich!
Chcialbym sie podzielic z Wami moim projektem 205 GTi16.
Wszysko zaczelo sie rzecz jasna od BX GTi 16v, ktorego kupilismy z ojcem jakies 4lata temu. Auto swietne i dosc rzadkie, wiec po pewnym czasie stwierdzilem, ze dobrze byloby kupic drugiego na czesci zamienne jak nadazy sie jakas okazja - bo przeciez jak cos nawali to bedziemy musiali placic duze pieniadze. Tak tez sie stalo i kupilismy drugiego za male pieniadze. Samochod zostal rozebrany i mniej istotne dla nas czesci zostaly sprzedane.
Jak sie pozniej okazalo BX sprawowal sie dosc dobrze i jezeli trzeba bylo cos naprawiac to radzilismy sobie we wlasnym zakresie!
W internecie szukajac informacji na temat BX i jego silnika natknalem sie na 205 z takimi silnikami. I wtedy wpasnie pomyslalem sobie ze P205 to najlepsze miejsce dla takiego silnika. Pomysl byl swietny jednak z jego realizacja bylo gorzej. Po pewnym czasie pomyslalem hmm... naped mam wiec kupie tylko jakas 205 i bedzie gotowe:) Jak sie pozniej okazalo wcale nie jest tak prosto. Silnik po rozebraniu okazal sie juz dosc znacznie wysluzony (to bylo jakies 2 lata temu) i to wlasnie wtedy postanowilem sobie, ze jak sie w cos bawic to nalezy zrobic to porzadnie.
Wiec zaczelo sie odkadanie pieniedzy i szukanie niezbednych czesci no i rzecz jasna kupno 205 GTi.
Tyle wstepu:)
SAMOCHOD:
Peugeot 205 1.9 GTi z 1991 roku. Przebieg 215kkm.
SILNIK:
XU9J4 z BX 19 GTi 16Valve rozlozony na czesci pierwsze! Wyczyszczony i pomalowany. Glowica - splanowana 1mm. Porting, polerka, obrabiane zawory i gniazda na 3katy.Spasowane i obrobione kolektory.Kolo odchudzone 1kg. Wszystko wywazone dynamicznie. Elektronika przerobiona z kompem od j4 i mocnym chipem.
Kute tloki doprezajace (11,0:1) JE o srednicy 83,5mm, cylindry po szlifie i honowaniu. Korby wywazone. Nowiutki komplet sprzegla VALEO. Rozrusznik i alternator po regeneracji. Swiece NGK. Przewody MAGNECOR Competition KV85. Nowy aparat zaplonowy. Przerobiona miska olejowa z grodzia. Filtr odmy olejowej. Kolo walka rozrzadu zaw. ssacych od D6C. Wielki stozek OMP
W tej chwili czekam juz tylko na kute tloki (ponad 2 tyg spoznienia) i bedzie mozna skladac silnik na nowych czesciach!
WYDECH:
Przerobiony kolektor wydechowy, aby zmiescil sie w przedziale, brak kata, reszta z GTi spasowana zeby to mialo rece i nogi na podzespolach BOSAL.
SKRZYNIA:
Skrzynia z 1.9GTi + przelozenie glowne 4.187 oraz 5tka 0.757 (z BX 1.6 gaznik)
ZAWIESZENIE:
Na razie dobra seria + sprezyny SPAX -25mm, obnizony na tylnej belce. Na przodzie zaciski z 306 GTi-6 i frezowane tarcze 283mm BLACK DIAMOND. Przewody hamulcowe OMP w oplocie. Rozporka przednich kielichow SPARCO
KOLA: 2 komplety SPEEDLINE 15", opony KUMHO Tyres 185/55/15
INNE:
- Kubel OMP Grip
- szelki 4pkt SABELT
- zegary wbudowane zamiast nawiewow (podcisnienia w kolektorze, cisnienia paliwa oraz napiecia)
- 3cie swiatlo stop VALEO
- zapinki SPARCO
- akumulator wewnatrz
Na dole troche zdjec!
Chcialbym sie podzielic z Wami moim projektem 205 GTi16.
Wszysko zaczelo sie rzecz jasna od BX GTi 16v, ktorego kupilismy z ojcem jakies 4lata temu. Auto swietne i dosc rzadkie, wiec po pewnym czasie stwierdzilem, ze dobrze byloby kupic drugiego na czesci zamienne jak nadazy sie jakas okazja - bo przeciez jak cos nawali to bedziemy musiali placic duze pieniadze. Tak tez sie stalo i kupilismy drugiego za male pieniadze. Samochod zostal rozebrany i mniej istotne dla nas czesci zostaly sprzedane.
Jak sie pozniej okazalo BX sprawowal sie dosc dobrze i jezeli trzeba bylo cos naprawiac to radzilismy sobie we wlasnym zakresie!
W internecie szukajac informacji na temat BX i jego silnika natknalem sie na 205 z takimi silnikami. I wtedy wpasnie pomyslalem sobie ze P205 to najlepsze miejsce dla takiego silnika. Pomysl byl swietny jednak z jego realizacja bylo gorzej. Po pewnym czasie pomyslalem hmm... naped mam wiec kupie tylko jakas 205 i bedzie gotowe:) Jak sie pozniej okazalo wcale nie jest tak prosto. Silnik po rozebraniu okazal sie juz dosc znacznie wysluzony (to bylo jakies 2 lata temu) i to wlasnie wtedy postanowilem sobie, ze jak sie w cos bawic to nalezy zrobic to porzadnie.
Wiec zaczelo sie odkadanie pieniedzy i szukanie niezbednych czesci no i rzecz jasna kupno 205 GTi.
Tyle wstepu:)
SAMOCHOD:
Peugeot 205 1.9 GTi z 1991 roku. Przebieg 215kkm.
SILNIK:
XU9J4 z BX 19 GTi 16Valve rozlozony na czesci pierwsze! Wyczyszczony i pomalowany. Glowica - splanowana 1mm. Porting, polerka, obrabiane zawory i gniazda na 3katy.Spasowane i obrobione kolektory.Kolo odchudzone 1kg. Wszystko wywazone dynamicznie. Elektronika przerobiona z kompem od j4 i mocnym chipem.
Kute tloki doprezajace (11,0:1) JE o srednicy 83,5mm, cylindry po szlifie i honowaniu. Korby wywazone. Nowiutki komplet sprzegla VALEO. Rozrusznik i alternator po regeneracji. Swiece NGK. Przewody MAGNECOR Competition KV85. Nowy aparat zaplonowy. Przerobiona miska olejowa z grodzia. Filtr odmy olejowej. Kolo walka rozrzadu zaw. ssacych od D6C. Wielki stozek OMP
W tej chwili czekam juz tylko na kute tloki (ponad 2 tyg spoznienia) i bedzie mozna skladac silnik na nowych czesciach!
WYDECH:
Przerobiony kolektor wydechowy, aby zmiescil sie w przedziale, brak kata, reszta z GTi spasowana zeby to mialo rece i nogi na podzespolach BOSAL.
SKRZYNIA:
Skrzynia z 1.9GTi + przelozenie glowne 4.187 oraz 5tka 0.757 (z BX 1.6 gaznik)
ZAWIESZENIE:
Na razie dobra seria + sprezyny SPAX -25mm, obnizony na tylnej belce. Na przodzie zaciski z 306 GTi-6 i frezowane tarcze 283mm BLACK DIAMOND. Przewody hamulcowe OMP w oplocie. Rozporka przednich kielichow SPARCO
KOLA: 2 komplety SPEEDLINE 15", opony KUMHO Tyres 185/55/15
INNE:
- Kubel OMP Grip
- szelki 4pkt SABELT
- zegary wbudowane zamiast nawiewow (podcisnienia w kolektorze, cisnienia paliwa oraz napiecia)
- 3cie swiatlo stop VALEO
- zapinki SPARCO
- akumulator wewnatrz
Na dole troche zdjec!