Strona 1 z 3

205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 02 mar ndz, 2008 4:30 pm
autor: rallye
Jak większość wie moje GTi już nie jest N/A a że 90% fotek z uturbiania poszła się jeb... wraz z uszkodzoną kartą pamięci to wrzucam to co udało się odzyskać ;)


Pacjent to :

205 1.9 GTi Export 88r. silnik XU9J1 - 102KM (75KW) - sprężanie seryjnie ok 8,5:1 więc nie trzeba było odprężać.
Kolektor zrobiliśmy z tego co było pod ręką - 4 kolanka i pół metrowy profil. Turbina to KKK14 z silnika 1.9TD PSA.


Najpierw trzeba było jednak go wyciągnąć z pod maski :) i wyczyścić bo trochę się pocił :P
Obrazek
widać gdzie będzie powrót oleju z turbiny
Obrazek

po wyczyszczeniu tego syfu przymierzyłem kolek z turbinką :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 04 mar wt, 2008 9:40 pm
autor: Munne
Witam kolege klubowicza:)

"ten silnik podobno lubi mieć ubogo i jest bardzo wytrzymały ( kute korby i wał ) nie można go przegrzać" Twoja wypowiedz na streetracingu mnie wyrwala z butow razem ze skarpetami!!!!!Pozdr

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 12:33 pm
autor: rallye
to że ten silnik XU9J1 lepiej znosi ubogą mieszankę niż bogatą dowiedziałem się od kogoś kto się na tym zna lepiej niż szwedzi :)

MichałGTi coś o tym wie

a co do kutych korb i wału - nie jestem tego pewien ale potwierdziło mi to kilka osób

Banita ?

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 1:02 pm
autor: Para
Rallye zalogowales sie juz u mnie w galerii ?

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 3:03 pm
autor: Munne
rallye pisze:to że ten silnik XU9J1 lepiej znosi ubogą mieszankę niż bogatą dowiedziałem się od kogoś kto się na tym zna lepiej niż szwedzi :)

MichałGTi coś o tym wie

a co do kutych korb i wału - nie jestem tego pewien ale potwierdziło mi to kilka osób

Banita ?
"to że ten silnik XU9J1 lepiej znosi ubogą mieszankę niż bogatą dowiedziałem się od kogoś kto się na tym zna lepiej niż szwedzi

MichałGTi coś o tym wie" Swietny argument 8)7

Zabawne to co piszesz!Powodzenia zycze LOL

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 3:05 pm
autor: gres
ale jezdzi ta suszarka czy nie jezdzi:D

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 5:24 pm
autor: stef
rallye pisze: a co do kutych korb i wału - nie jestem tego pewien ale potwierdziło mi to kilka osób
Brednie!

Ale projekt fajny ... pokaz jakies filmiki jak to jezdzi?
Jaka moca moze dysponowac?

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 5:52 pm
autor: Banita
Tak naprawde nigdzie nie jest napisane, czy te elementy sa kute, czy odlewane i tak naprawde nie ma to az takiego wielkiego znaczenia. Zawsze zylem w przeswiadczeniu, ze sa kute, ale zszedlem teraz do garazu z lupa i to jest odlew.

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 6:04 pm
autor: stef
Oczywiscie, ze nie sa ... ponoc tylko wal z T16 jest kuty!

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 6:04 pm
autor: krzycho-g
kute nie kute ale gdzie są filmiki i wykresy ? 8)7

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 6:24 pm
autor: Banita
XU10J4TE, xu11D tez sa kute.

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 10:38 pm
autor: JASIEK1
Hmmmmm, przecież zdecydowana wiekszość wałów korbowych oraz korbowodów w pojazdach jest wykonywana z odkówek - czyli smiało możemy je nazwać kutymi. Odlewane korbowody miały raczej archaiczne pojazdy z małymi mocami - np. motor WSK. Tak samo np. w Matizie (bez obrazy dla posiadaczy) jak i w firmie Carrillo korbowody są z odkówek. Tyle, że Carrillo stosuje o niebo lepsze materiały i przekroje, które wytrzymują dużo. Jęśli chodzi o kute tłoki - tutaj jest zupełnie co innego.

PS: również jestem ciekaw jak to jeździ

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 10:42 pm
autor: Munne
Moi drodzy w tym silniku nic nie jest kute juz dajcie spokój!

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 10:46 pm
autor: Orfister
Co do matiza...niezależnie od tego czy są tam kute czy odlewane czesci , te silniki potrafią przejeździc grubo ponad 300 tys...wiec nie wiem gdzie tu ironia...( to samo ttyczy się Tico ).
to takie małe OT

Re: 205 1.9 GTi Export Home_Made Turbo Projekt :)

: 05 mar śr, 2008 11:38 pm
autor: TO-MI
no ale jeździ to w końcu czy jeszcze w sferze marzeń tzn. budowy :wink:
kute czy nie łotewer :mrgreen: