stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Kwiecien »

Zabieram się za swoje lwiątko w końcu i ja.
I przy okazji chciałm poruszyć kilka tematów, które juz były, ale przedstawie je ze swojej strony.
Dotyczy 1,6GTI z 94 roku.

1. Strumienica. - Kat sie rozsypał, wiec postanowiłem zastapić go strumienica. Po wymianie nie czuć żadnej różnicy, (końcowy maiałem przelotówke Remusa).

2. Tylny - Wymieniłem Remusa na Mugena i odczucie jest pozytywne. Nie ma jakiegoś poteżnego przyrostu mocy, ale autko jest elastyczniejsze. Może to tez dlatego że Remus był już stary, i też nie wiem do końca co w nim było, a Mugen jest nowy i do tego japoński, (nie WM Sport). Co ciekawe - dla tych którzy chcę wiekszy układ wydechowy nić 2,5cala - po wyciągnięciu silencera auto jest odczuwalnie słabsze. I to sporo. Wiec za duże rozprężenie na dobre mu nie wychodzi.

Przy okazji chciałem dopytać czy wymiana kolektora na barana coś da? bo na stronce http://www.gti.peugeot205.pl znalazłem:
" Peugeoty maja układy wydechowe z dużego przekroju rur co umożliwia dobry przepływ spalin i super zaprojektowany kolektor wylotowy dzięki czemu nie potrzeba inwestować w "tuningowe" systemy wydechowe bo i tak nie otrzymamy więcej mocy niż z seryjnego układu."
Pewnie coś zawsze, chociażby dlatego że ten kolektor, który mam teraz w aucie ma troche lat, i gładki w środku nie jest, ale pewnie różnica bez hamowni byłaby nieodczuwalna. Niemniej jednak co o tym myślicie??

3.Stożek. - Po zamontowaniu najtańszego stożka (bez wariacji - wytargałem puche z filtra i w jej miejsce wrzuciłem stożek) przesunęła mi sie odcinka z ok 6100 na 6700. Za to dźwięk pozostał taki sam.
Kombinacje ze stożkiem nie zostały jeszcze zakończone, kolega własnie testował na nissanie 100nx 2.0 i wyszło mu że im dłuższy dolot tym lepsza elastyczność w dolnym zakresie obrotów, góra się pogarsza lub zostaje bez zmian, natomiast im krótszy dolot tym lepsza góra, dół pozostaje taki sam lub sie pogarsza, - trzeba testować - bede informował o wynikach.
Zaciekawiło mnie to bo widze że właśnie wiekszość stożków w autach klubowiczów jest w okolicach aku, wiec dolot jest skrócony.

A co do innych planów na przyszłość to nowe sprzęgło, odelżony zamach, i malowanie całego lwiątka - (do wymiany dwa blotniki przednie i akryl złazi z dachu...)
Jak wystarczy czasu i funduszy to może też od razu się za głowice zabiore.

I jeszcze kolejne pytanie odnośnie wałków od świątka - (dla nadgorliwych przeglądałem forum, używałem "szukaj")
Czy ktoś może o nich coś dobrego powiedzieć? z użytkowników. Jaki jest odczuwalny przyrost mocy?
Bo i na tym forum i na innych widze że nie są klienci zadowoleni - krótka wytrzynałość - no i cena - ok 850 zł+ nastawne koło+ strojenie tego wszystkiego, no i dojazd - spory koszt. Tak wiec prosze jakiegoś zadowolonego użytkownika o opinie.

narazie wszystko...
Ostatnio zmieniony 20 sie śr, 2008 10:46 pm przez Kwiecien, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: xtrack »

"EXHAUST SYSTEMS

This can be a nice short section. The standard Peugeot systems are excellent and on a standard or road tuned engine you'll be wasting your money fitting anything else. Only on rally or race engines with long duration cams might it pay to fit a tubular 4-2-1 type manifold and larger bore system but that's outside the scope of this road oriented tuning guide. Also beware of non Peugeot standard replacement systems. You might save a few pounds but also lose a goodly chunk of bhp into the bargain. I had one experience some years ago where a non standard system lost over 50 bhp on a tuned 1.9. Yes I did say 50 bhp. With a big valve head and rally cam the engine only made 70 bhp at the wheels until the small bore fast fit exhaust system was spotted under the car. With this replaced with a decent system power went up to 120 at the wheels."



http://www.pumaracing.co.uk/PUG2058V.htm

wszystko co jest potrzebne znajdziesz na tej skromnej stronce
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Marin205 »

ja bym zrobił tak:
filtr - założył kit: KN i57 albo JR Direct Air Induction Kit (K1 205GTI)
wydech obie puchy: devil albo piper tornado
wałek: piper BP270
do tego regulator ciśnienia paliwa i obróbka głowicy

do wyboru masz jeszcze wałki świątka, gutmann'a , Kent'a (PT36K), i Crane'a ale ten ostatni jest za extremalny od 5500 dopiero podnosi moc - więcej niż konkurencja ale poniżej jest gorszy niż to co fabryka dała

i masz moc wreszcie 120 koników - mierzoną na kołach

z mocą wyjściową jest różnie spotkałem się z opinią że jest 96 koników przy 6500 jak i również że jest ich tylko 85

ciekawe czy ktoś z klubu mierzył standart?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Kwiecien »

Stwierdziłem że zanim zabiorę się za silnik to pasuje coś zrobić żebym nie skonczył jak ostatnio - w rowie po trzech dachach...

Więc na początek żeby nie bujało:
Obrazek
Obrazek
i żeby się zatrzymać:
Obrazek
Obrazek
żeby sie to w całości trzymało:
Obrazek
Obrazek
i o trakcje pasuje zadbać (przód, z tyłu jeszcze masakruje yokohamy):
Obrazek
Obrazek
a że nigdy nic nie wiadomo to komplecik dla mnie i pasażera:
Obrazek
Obrazek

A na koniec stwierdziłem że po co ma mi ktoś tam włazić i klamki poszły w kosz....
Obrazek
Obrazek

Z innych inności będą progi dedykowane pod ten model, nowe lampki do przodu no i największa zmiana - lakier. Już się maluje, ale o tym następnym razem.
Mugen i stożek wspomniałem wcześniej, wiec teraz pominę...
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Munne »

Mam nadzieje ze blacharz Ci cos zrobi z tymi opadajacymi drzwiami:(Ale slusznie zrobiles ze zainwestowales w bespieczenstwo twoje i innych uzytkownikow drogi.
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Banita »

Mam nadzieje, ze do tych springow masz jakies amorki, bo bedziesz widowiskowo bounceowal ;)
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Kwiecien »

kayaba do tego bedzie, ale to bede szukał jak znów do polski zawitam.
A drzwi nie opadają:)
Awatar użytkownika
Haku
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
Numer Gadu-gadu: 5369054
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Haku »

Jak wrazenia z jazdy na tych oponkach?? - bo przymierzam sie,a nie wiem czy warto
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Kwiecien »

co do oponek to zrobiłem na nich kolo 200 km tylko i auto poszło do lakiernika.
Co widziałem to w deszczu pierwsza klasa. Kumpel je ma i dość szybko sie drą - ale jak Ci nie szkoda kasy to polecam - jeździ sie lepiej niż dobrze.
Ja je kupiłem bo w dobrej cenie były - 300/2szt.
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Kwiecien »

Przed malowaniem - ostatnia fotka w niebieskim kolorze....

Obrazek
Obrazek

I małe ot - ktoś wspominał że problemy z wywazaniem felg są bo nie mają dziury centralnej (speedliny '15)- ja mam zwykłe dekielki:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4907
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: moralez »

problem ten jest tylko w speedline '14
zlotycbr
Junior
Posty: 288
Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1301373
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: zlotycbr »

Jak juz OT wiec problem z wywazaniem dotyczy tych co nie wiedza w jakim zakladzie maja adapter do wywazarki na felgi bez otworu centrujacego.
Samo wywazenie nie stanowi problemu. :W
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: kubas »

a jaki bedzie kolor ????? bo ten niebieski to moj ulubiony z 205 !! miami blue metallic :)
Awatar użytkownika
Kwiecien
Junior
Posty: 127
Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
Numer Gadu-gadu: 982322
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Kwiecien »

pomarańcz mpgk:) z holograficznym brokatem i czarny z fioletowa perłą (listwy i wokół szyb, i pasy na masce).
Ten niebieski już mi się znudził, a pozatym mam tu w mieście 4 w niebieskim kolorze tylko nie GTI. A tak to sie bedzie wyróżniał.
A o malowanie sie już prosił bo utukłem go (oba błotniki, zderzak, i z dachu złaził akryl) A pozatym blacharka też była robiona (przetłoczenia nad tylnymi szybami, przy progach i ogólnie naciągany był bo mi na koniec jeszcze ibiza przyłożyła w tył i mi sie lwiątko skróciło o jakieś 2-3cm).
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!

Post autor: Sebek »

ten niebieski to jest śliczny kolorek, mój ulubiony w 205 :)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ