stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
Zabieram się za swoje lwiątko w końcu i ja.
I przy okazji chciałm poruszyć kilka tematów, które juz były, ale przedstawie je ze swojej strony.
Dotyczy 1,6GTI z 94 roku.
1. Strumienica. - Kat sie rozsypał, wiec postanowiłem zastapić go strumienica. Po wymianie nie czuć żadnej różnicy, (końcowy maiałem przelotówke Remusa).
2. Tylny - Wymieniłem Remusa na Mugena i odczucie jest pozytywne. Nie ma jakiegoś poteżnego przyrostu mocy, ale autko jest elastyczniejsze. Może to tez dlatego że Remus był już stary, i też nie wiem do końca co w nim było, a Mugen jest nowy i do tego japoński, (nie WM Sport). Co ciekawe - dla tych którzy chcę wiekszy układ wydechowy nić 2,5cala - po wyciągnięciu silencera auto jest odczuwalnie słabsze. I to sporo. Wiec za duże rozprężenie na dobre mu nie wychodzi.
Przy okazji chciałem dopytać czy wymiana kolektora na barana coś da? bo na stronce http://www.gti.peugeot205.pl znalazłem:
" Peugeoty maja układy wydechowe z dużego przekroju rur co umożliwia dobry przepływ spalin i super zaprojektowany kolektor wylotowy dzięki czemu nie potrzeba inwestować w "tuningowe" systemy wydechowe bo i tak nie otrzymamy więcej mocy niż z seryjnego układu."
Pewnie coś zawsze, chociażby dlatego że ten kolektor, który mam teraz w aucie ma troche lat, i gładki w środku nie jest, ale pewnie różnica bez hamowni byłaby nieodczuwalna. Niemniej jednak co o tym myślicie??
3.Stożek. - Po zamontowaniu najtańszego stożka (bez wariacji - wytargałem puche z filtra i w jej miejsce wrzuciłem stożek) przesunęła mi sie odcinka z ok 6100 na 6700. Za to dźwięk pozostał taki sam.
Kombinacje ze stożkiem nie zostały jeszcze zakończone, kolega własnie testował na nissanie 100nx 2.0 i wyszło mu że im dłuższy dolot tym lepsza elastyczność w dolnym zakresie obrotów, góra się pogarsza lub zostaje bez zmian, natomiast im krótszy dolot tym lepsza góra, dół pozostaje taki sam lub sie pogarsza, - trzeba testować - bede informował o wynikach.
Zaciekawiło mnie to bo widze że właśnie wiekszość stożków w autach klubowiczów jest w okolicach aku, wiec dolot jest skrócony.
A co do innych planów na przyszłość to nowe sprzęgło, odelżony zamach, i malowanie całego lwiątka - (do wymiany dwa blotniki przednie i akryl złazi z dachu...)
Jak wystarczy czasu i funduszy to może też od razu się za głowice zabiore.
I jeszcze kolejne pytanie odnośnie wałków od świątka - (dla nadgorliwych przeglądałem forum, używałem "szukaj")
Czy ktoś może o nich coś dobrego powiedzieć? z użytkowników. Jaki jest odczuwalny przyrost mocy?
Bo i na tym forum i na innych widze że nie są klienci zadowoleni - krótka wytrzynałość - no i cena - ok 850 zł+ nastawne koło+ strojenie tego wszystkiego, no i dojazd - spory koszt. Tak wiec prosze jakiegoś zadowolonego użytkownika o opinie.
narazie wszystko...
I przy okazji chciałm poruszyć kilka tematów, które juz były, ale przedstawie je ze swojej strony.
Dotyczy 1,6GTI z 94 roku.
1. Strumienica. - Kat sie rozsypał, wiec postanowiłem zastapić go strumienica. Po wymianie nie czuć żadnej różnicy, (końcowy maiałem przelotówke Remusa).
2. Tylny - Wymieniłem Remusa na Mugena i odczucie jest pozytywne. Nie ma jakiegoś poteżnego przyrostu mocy, ale autko jest elastyczniejsze. Może to tez dlatego że Remus był już stary, i też nie wiem do końca co w nim było, a Mugen jest nowy i do tego japoński, (nie WM Sport). Co ciekawe - dla tych którzy chcę wiekszy układ wydechowy nić 2,5cala - po wyciągnięciu silencera auto jest odczuwalnie słabsze. I to sporo. Wiec za duże rozprężenie na dobre mu nie wychodzi.
Przy okazji chciałem dopytać czy wymiana kolektora na barana coś da? bo na stronce http://www.gti.peugeot205.pl znalazłem:
" Peugeoty maja układy wydechowe z dużego przekroju rur co umożliwia dobry przepływ spalin i super zaprojektowany kolektor wylotowy dzięki czemu nie potrzeba inwestować w "tuningowe" systemy wydechowe bo i tak nie otrzymamy więcej mocy niż z seryjnego układu."
Pewnie coś zawsze, chociażby dlatego że ten kolektor, który mam teraz w aucie ma troche lat, i gładki w środku nie jest, ale pewnie różnica bez hamowni byłaby nieodczuwalna. Niemniej jednak co o tym myślicie??
3.Stożek. - Po zamontowaniu najtańszego stożka (bez wariacji - wytargałem puche z filtra i w jej miejsce wrzuciłem stożek) przesunęła mi sie odcinka z ok 6100 na 6700. Za to dźwięk pozostał taki sam.
Kombinacje ze stożkiem nie zostały jeszcze zakończone, kolega własnie testował na nissanie 100nx 2.0 i wyszło mu że im dłuższy dolot tym lepsza elastyczność w dolnym zakresie obrotów, góra się pogarsza lub zostaje bez zmian, natomiast im krótszy dolot tym lepsza góra, dół pozostaje taki sam lub sie pogarsza, - trzeba testować - bede informował o wynikach.
Zaciekawiło mnie to bo widze że właśnie wiekszość stożków w autach klubowiczów jest w okolicach aku, wiec dolot jest skrócony.
A co do innych planów na przyszłość to nowe sprzęgło, odelżony zamach, i malowanie całego lwiątka - (do wymiany dwa blotniki przednie i akryl złazi z dachu...)
Jak wystarczy czasu i funduszy to może też od razu się za głowice zabiore.
I jeszcze kolejne pytanie odnośnie wałków od świątka - (dla nadgorliwych przeglądałem forum, używałem "szukaj")
Czy ktoś może o nich coś dobrego powiedzieć? z użytkowników. Jaki jest odczuwalny przyrost mocy?
Bo i na tym forum i na innych widze że nie są klienci zadowoleni - krótka wytrzynałość - no i cena - ok 850 zł+ nastawne koło+ strojenie tego wszystkiego, no i dojazd - spory koszt. Tak wiec prosze jakiegoś zadowolonego użytkownika o opinie.
narazie wszystko...
Ostatnio zmieniony 20 sie śr, 2008 10:46 pm przez Kwiecien, łącznie zmieniany 1 raz.
- xtrack
- Uzalezniony
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
"EXHAUST SYSTEMS
This can be a nice short section. The standard Peugeot systems are excellent and on a standard or road tuned engine you'll be wasting your money fitting anything else. Only on rally or race engines with long duration cams might it pay to fit a tubular 4-2-1 type manifold and larger bore system but that's outside the scope of this road oriented tuning guide. Also beware of non Peugeot standard replacement systems. You might save a few pounds but also lose a goodly chunk of bhp into the bargain. I had one experience some years ago where a non standard system lost over 50 bhp on a tuned 1.9. Yes I did say 50 bhp. With a big valve head and rally cam the engine only made 70 bhp at the wheels until the small bore fast fit exhaust system was spotted under the car. With this replaced with a decent system power went up to 120 at the wheels."
http://www.pumaracing.co.uk/PUG2058V.htm
wszystko co jest potrzebne znajdziesz na tej skromnej stronce
This can be a nice short section. The standard Peugeot systems are excellent and on a standard or road tuned engine you'll be wasting your money fitting anything else. Only on rally or race engines with long duration cams might it pay to fit a tubular 4-2-1 type manifold and larger bore system but that's outside the scope of this road oriented tuning guide. Also beware of non Peugeot standard replacement systems. You might save a few pounds but also lose a goodly chunk of bhp into the bargain. I had one experience some years ago where a non standard system lost over 50 bhp on a tuned 1.9. Yes I did say 50 bhp. With a big valve head and rally cam the engine only made 70 bhp at the wheels until the small bore fast fit exhaust system was spotted under the car. With this replaced with a decent system power went up to 120 at the wheels."
http://www.pumaracing.co.uk/PUG2058V.htm
wszystko co jest potrzebne znajdziesz na tej skromnej stronce
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
ja bym zrobił tak:
filtr - założył kit: KN i57 albo JR Direct Air Induction Kit (K1 205GTI)
wydech obie puchy: devil albo piper tornado
wałek: piper BP270
do tego regulator ciśnienia paliwa i obróbka głowicy
do wyboru masz jeszcze wałki świątka, gutmann'a , Kent'a (PT36K), i Crane'a ale ten ostatni jest za extremalny od 5500 dopiero podnosi moc - więcej niż konkurencja ale poniżej jest gorszy niż to co fabryka dała
i masz moc wreszcie 120 koników - mierzoną na kołach
z mocą wyjściową jest różnie spotkałem się z opinią że jest 96 koników przy 6500 jak i również że jest ich tylko 85
ciekawe czy ktoś z klubu mierzył standart?
filtr - założył kit: KN i57 albo JR Direct Air Induction Kit (K1 205GTI)
wydech obie puchy: devil albo piper tornado
wałek: piper BP270
do tego regulator ciśnienia paliwa i obróbka głowicy
do wyboru masz jeszcze wałki świątka, gutmann'a , Kent'a (PT36K), i Crane'a ale ten ostatni jest za extremalny od 5500 dopiero podnosi moc - więcej niż konkurencja ale poniżej jest gorszy niż to co fabryka dała
i masz moc wreszcie 120 koników - mierzoną na kołach
z mocą wyjściową jest różnie spotkałem się z opinią że jest 96 koników przy 6500 jak i również że jest ich tylko 85
ciekawe czy ktoś z klubu mierzył standart?
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
Stwierdziłem że zanim zabiorę się za silnik to pasuje coś zrobić żebym nie skonczył jak ostatnio - w rowie po trzech dachach...
Więc na początek żeby nie bujało:
i żeby się zatrzymać:
żeby sie to w całości trzymało:
i o trakcje pasuje zadbać (przód, z tyłu jeszcze masakruje yokohamy):
a że nigdy nic nie wiadomo to komplecik dla mnie i pasażera:
A na koniec stwierdziłem że po co ma mi ktoś tam włazić i klamki poszły w kosz....
Z innych inności będą progi dedykowane pod ten model, nowe lampki do przodu no i największa zmiana - lakier. Już się maluje, ale o tym następnym razem.
Mugen i stożek wspomniałem wcześniej, wiec teraz pominę...
Więc na początek żeby nie bujało:
i żeby się zatrzymać:
żeby sie to w całości trzymało:
i o trakcje pasuje zadbać (przód, z tyłu jeszcze masakruje yokohamy):
a że nigdy nic nie wiadomo to komplecik dla mnie i pasażera:
A na koniec stwierdziłem że po co ma mi ktoś tam włazić i klamki poszły w kosz....
Z innych inności będą progi dedykowane pod ten model, nowe lampki do przodu no i największa zmiana - lakier. Już się maluje, ale o tym następnym razem.
Mugen i stożek wspomniałem wcześniej, wiec teraz pominę...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
Mam nadzieje ze blacharz Ci cos zrobi z tymi opadajacymi drzwiami:(Ale slusznie zrobiles ze zainwestowales w bespieczenstwo twoje i innych uzytkownikow drogi.
Kazda morda pasuje do Forda!
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
Mam nadzieje, ze do tych springow masz jakies amorki, bo bedziesz widowiskowo bounceowal
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
kayaba do tego bedzie, ale to bede szukał jak znów do polski zawitam.
A drzwi nie opadają:)
A drzwi nie opadają:)
- Haku
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 02 cze czw, 2005 1:36 am
- Posiadany PUG: 205 Forever GTI-6
- Numer Gadu-gadu: 5369054
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
Jak wrazenia z jazdy na tych oponkach?? - bo przymierzam sie,a nie wiem czy warto
Peugeot 205 Forever GTI-6 / 170,5KM 198,9Nm
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
co do oponek to zrobiłem na nich kolo 200 km tylko i auto poszło do lakiernika.
Co widziałem to w deszczu pierwsza klasa. Kumpel je ma i dość szybko sie drą - ale jak Ci nie szkoda kasy to polecam - jeździ sie lepiej niż dobrze.
Ja je kupiłem bo w dobrej cenie były - 300/2szt.
Co widziałem to w deszczu pierwsza klasa. Kumpel je ma i dość szybko sie drą - ale jak Ci nie szkoda kasy to polecam - jeździ sie lepiej niż dobrze.
Ja je kupiłem bo w dobrej cenie były - 300/2szt.
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4907
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
problem ten jest tylko w speedline '14
-
- Junior
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis pn, 2005 1:09 am
- Posiadany PUG: JUNIOR 1,1l i Gentry i 1,9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1301373
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
Jak juz OT wiec problem z wywazaniem dotyczy tych co nie wiedza w jakim zakladzie maja adapter do wywazarki na felgi bez otworu centrujacego.
Samo wywazenie nie stanowi problemu.
Samo wywazenie nie stanowi problemu.
- kubas
- Maniak
- Posty: 1183
- Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
- Posiadany PUG: rallye
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
a jaki bedzie kolor ????? bo ten niebieski to moj ulubiony z 205 !! miami blue metallic
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
pomarańcz mpgk:) z holograficznym brokatem i czarny z fioletowa perłą (listwy i wokół szyb, i pasy na masce).
Ten niebieski już mi się znudził, a pozatym mam tu w mieście 4 w niebieskim kolorze tylko nie GTI. A tak to sie bedzie wyróżniał.
A o malowanie sie już prosił bo utukłem go (oba błotniki, zderzak, i z dachu złaził akryl) A pozatym blacharka też była robiona (przetłoczenia nad tylnymi szybami, przy progach i ogólnie naciągany był bo mi na koniec jeszcze ibiza przyłożyła w tył i mi sie lwiątko skróciło o jakieś 2-3cm).
Ten niebieski już mi się znudził, a pozatym mam tu w mieście 4 w niebieskim kolorze tylko nie GTI. A tak to sie bedzie wyróżniał.
A o malowanie sie już prosił bo utukłem go (oba błotniki, zderzak, i z dachu złaził akryl) A pozatym blacharka też była robiona (przetłoczenia nad tylnymi szybami, przy progach i ogólnie naciągany był bo mi na koniec jeszcze ibiza przyłożyła w tył i mi sie lwiątko skróciło o jakieś 2-3cm).
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: stozek, strumienica - ogólnie wiecej mocy!!!
ten niebieski to jest śliczny kolorek, mój ulubiony w 205
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl