Aktualizując temat w końcu uporałem się z wydechem. Jest zmodyfikowany kolektor z BXa 16S oraz skrócony i przeprofilowany downpipe z tego samego modelu - jest dużo grubsza rura (fi wewn. ok. 57mm) niż w 205/405 i bardzo długa przegroda rozdzielająca strumień spalin. Dalej zbliżonej średnicy rura z kwasówki fi56/60mm i złącze elastyczne, redukcja do kwasówki fi48,3/52mm i duży przelotowy Remus z mojego „starego” wydechu. A jak będzie trzeba, to po zmianie na A-grupową głowicę, cały układ będzie na grubszej rurce. Oczywiście wszystko zostało tak spasowane, pospawane i obrobione, aby zlikwidować ewentualne progi zaburzające przepływ spalin.
Pewnie będzie głośno, ale z filtrem Pipercross zapewni niepowtarzalne brzmienie
A teraz zagadka dla detektywów – może na coś wpadniecie z ta elektryką, bo mi ręce opadły. Poniżej podpowiedzi:
Na początek wydzielony fragment wiązki z GTI
1) Pompa paliwa chodzi, paliwo podaje, wtryski też jak dałem sygnał na krótko. Pompa załącza się po przekręceniu kluczyka, niezależnie czy komp i wiązka są podpięte, przekaźnik ze schowka poleciał razem z ory wiązką (on chyba jest do pompy, więc trochę mnie to zastanawia...).
2) Przy kostkach ze schowka łączących wiązkę z komory na zegary są 2 kabelki, były chyba do tego przekaźnika ze schowka. Wg moich testów łącza się pobliską z 9-pinowa kostką:
a) jeden kabel na 9-ty pin (kabel nr 2, czyli „+”, opisany na kostce jako AMP)
b) drugi na pin 3.(kabel 47, płyn chłodniczy-lampka), 6. (30, ciśnienie oleju-wskaźnik), miernik coś wskazuje tez na 5. (7A, alternator)
3) Kolejne "wolne" kable są już w komorze silnika, są to (wg schematu połączenia wiązki 405-205):
a) biały kabel 76 pompa paliwa
b) kabel 74 k-light
4) Wolne pozostają też 2 czarne 2-pinowe kostki, przy jednej ucięty i zaizolowany kabel idący do kompa:
a) wtyczka diagnostyczna
b) druga to chyba od zaworka przy filtrze par paliwa (może zostać niepodłączona?)
5) Pozostają jeszcze 3 kable idące do cewki w GTI:
a) czerwony to chyba „+” idący z 9. pinu 9-pinowej kostki ze schowka, czyli wychodzi, że sygnał zapłonu ze stacyjki
b) żółty kabel nie mam pojęcia do czego...
c) cieniutki kabelek to pewnie sygnał na obrotomierz
6) Ja mam ory z Mi16 z 4-pinowym wejściem, czyli + 4/3/2/1 –
4 – krótki wolny kabel, 3 – 4. pin w module, 2 – 1. pin w module, 1 – obrotomierz?
I teraz najciekawsze – w BXie dawcy wiązki D6C była przeróbka na cewkę 2-pinową. Piny „- RUP”/„+BAT” (ale jak patrzę miernikiem sygnał przechodzi pomiędzy odpowiadającymi im złączami wiązki z Bxa!?).
Jak to k**** połączyć...
Dalej wiązka D6C z BXa, czyli 2-rzędowy Motronic bez lambdy, niestety też bez czujnika spalania stukowego.
7) Przy złączu do kompa jest żółty gruby kabel, do pompy paliwa?
8 ) Gruby niebieski to pewnie „+” na kompa
9) 3-pinowa biała męska kostka, sądząc po kolorach kabli do 3-pinowej białej żeńskiej
10) Do czego jest kabel wychodzący z 2. pinu kostki modułu?
11) Do czego jest biała 2-pinowa kostka męska, masa czy filtr par paliwa?
12) Zapewne o tym przekaźniku mówisz buniooo. Wszystkie styki i kostki wiązki były czyszczone i konserwowane wysokoprzewodzącym smarem miedziowym, naruszone łączenia przewodów lutowane i izolowane koszulkami. Tam jest chyba jakieś obejście, pewnie gaziarz? Ale to cenny trop, jeszcze raz sprawdzę styki i podmienię przekaźnik
13) Nie bez powodu pod tym numerem
Oczywiście to fragment do LPG. Czy odłączenie instalacji może być powodem moich problemów (jest zdemontowana i na razie raczej nie będę zakładał)?
14) Cholercia już nawet o słabej masie myślałem, ale poprawiłem łączenia przy klemach, gruby kabel na skrzynię, kolejny na budę (lewą kolumnę), powinno wystarczyć.
15) W akcie desperacji sprawdzałem też ze schematem i programem diagnostycznym przejścia sygnału z poszczególnych pinów na wtyczce kompa.
a) Masę i „+” dostaje prawidłowo, poza niżej wymienionymi jest ok.
b) Pin 2. i 3. idzie na przepustnicę (TPS), drugi na 2. pin w TPS, 3. na 3. – wg schematów powinno być odwrotnie?!
c) Pin 12. na złącze diagnostyczne brak sygnału, pin 17. złącze diagnostyczne (na zegary?) ok.
d) Pin 14. sygnału na wtryski brak
e) Pin 35. to dla mnie zagadka, ale chyba jakaś masa, albo coś związane z którymś przekaźnikiem
16) Próbowałem też na wiązce z 405 mi16 DFW 3-rzędowy Motronic. Wydaje mi się, że podłączałem się do właściwych pinów, ale też pudło. I oczywiście tam gaziarz też łapki wsadził do kabli od wtrysków :/
Po wielu dniach walki z kabelkami mam wreszcie porządek w ogólnej elektryce, wydaje się, że działa bez zarzutu (poza wentylatorem wnętrza). Mam sygnał z czujników na zegary, co wydawało mi się najtrudniejsze. Ale z wiązką silnika poniosłem sromotną porażkę. Nie mam pomysłu jak to połączyć coby zagrało
Nie ufam elektrykom, bo często to zdziercy i partacze, którzy wolą zrobić obejście, zamiast zrobić porządek by rozwiązać problem. Ale raczej nie mam wyboru. Trzymajcie kciuki!
PS. Ku przestrodze - do swapu nigdy nie decydujcie się na wiązkę z BXa, jest znacznie za długa i trzeba ciągnąć sygnał z czujników na zegary. Ory Motronic z GTI + dodatkowe kable, albo kompaktowa wiązka z 405Mi16 + przelotka na kostki z 205 (można wykonać we własnym zakresie, albo dać schemat elektrykowi)