Strona 23 z 25

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 14 cze wt, 2016 3:48 pm
autor: kubas
Smycz w niczym nie przeszkadza, mam do niej sentyment :P
Ponad 8km próba. Nie wiem jaka temp oleju, raczej nie duża.
I co lepsze pomimo kilku dużych hamowań hamulce 247 mm dają radę :)

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 14 cze wt, 2016 5:06 pm
autor: pilot-84
Czym nagrywasz wideo i jak umocowałeś kamerkę? Czy tylko mi się wydaje że na zakrętach delikatnie skręcała?

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 14 cze wt, 2016 6:31 pm
autor: 2mouse
kubas pisze:Smycz w niczym nie przeszkadza, mam do niej sentyment :P
Do czasu. Wiem z doświadczenia. :P Zawiąż ją przynajmniej.
kubas pisze:I co lepsze pomimo kilku dużych hamowań hamulce 247 mm dają radę :)
Kompletnie mnie to nie dziwi... :D Bendixy, czy Lucas/inne?

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 14 cze wt, 2016 8:58 pm
autor: moralez
Kiedys taka smyczka, po wkreceniu jej skasowalem obudowe kierownicy w pajero 8)7

Co do on boardu to jedna rzecz mi sie skojarzyła

http://i547.photobucket.com/albums/hh46 ... G_5343.jpg

Jak ty ogarniasz te biegi bez praktyki 20 letniej w Ikarusie to nie wiem :mrgreen:

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 14 cze wt, 2016 10:10 pm
autor: mlody333
Niestety skrzynie MA, nie są zbyt wytrzymałe i w sporcie szybko pasają. Na forum 106 piszą, że w jakiejś cytrynie jest BE w obudowie od MA i jest o wiele wytrzymalsza. Super masz tą 205-tkę. Strasznie zazdroszczę. Po swapie jednak pomęczę swojego Puga w Superoesach 8)

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 14 cze wt, 2016 11:07 pm
autor: fila1223
http://forum.205gtidrivers.com/index.ph ... pic=152317
coś takiego znalazłem, tylko trzeba po angielskiemu rozumieć :)

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 14 cze wt, 2016 11:12 pm
autor: moralez
W berlingo/partner jest skrzynia BE pasujaca do silnikow TU

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 15 cze śr, 2016 7:37 am
autor: 2mouse
moralez pisze:W berlingo/partner jest skrzynia BE pasujaca do silnikow TU
Jesteś tego pewien? Jakieś symbole? To, zdaje się, Święty Graal upalających 106/Saxo... :lol:

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 15 cze śr, 2016 8:46 am
autor: fila1223
2mouse pisze:
moralez pisze:W berlingo/partner jest skrzynia BE pasujaca do silnikow TU
Jesteś tego pewien? Jakieś symbole? To, zdaje się, Święty Graal upalających 106/Saxo... :lol:
W tym linku co podesłałem wychodzi na to że w nich może być skrzynia be4

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 15 cze śr, 2016 9:07 am
autor: grzesiek309
Od dawna kilka 106/saxo z be jeździ w PL. Z resztą sam ostatnio wyciągnąłem 1.6 z xsary, ktora miala skrzynię be4. W zasadzie to chyba wszystkie większe pugi i cytryny z 1.6 16v 109km mialy be4.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 15 cze śr, 2016 10:34 am
autor: kubas
Oj panowie sie uczepiliście tej skrzyni. To jest skrzynia kupiona za 50zł 2 lata temu, wytrzymała już dużo upalania. Po prostu się skończyła... Wszystkie wodziki u mnie są na uniballu więc na nich nie ma praktycznie żadnego luzu, jedyny luz jest w skrzyni, a że drążek długi to wygląda jakby latało o kilka cm. Przy wyjęciu długiego drążka i zostawieniu krótkiego jest tak niewielki skok że masakra... Skrzynia BE mi nie potrzebna, muszę kupić po prostu dobrze zrobioną skrzynię z przełożeniem 13x61.

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 15 cze śr, 2016 11:11 am
autor: Filipczak
W Krakowie jezdzi 205 Rallye na skrzyni BE

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 18 cze sob, 2016 8:43 am
autor: Archer
Skrzynia i skrzynia nawet w moim XSie jest skrzynia BE4 i to właśnie spięta z tu5jp4.
Fajnie to jedzie aż by sie chciało sprawdzić swojego :)

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 31 gru ndz, 2017 2:13 pm
autor: kubas
Chwilę mnie nie było tutaj, co nie znaczy że z 205 nic się nie działo.
Od czerwca pojechałem jeszcze 4 rundy Bendar, z różnym skutkiem.
W końcu chyba odnalazłem radość z jeżdżenia po mokrym.
Trochę zdjęć poniżej:
20690143_1482450381798237_310014734720536871_o.jpg
20988241_1482450345131574_6430752220391529966_o.jpg
20988258_1482450275131581_8314531648448253380_o.jpg
20988348_1482450331798242_1330233717868071836_o.jpg
21013935_1482450295131579_350465418805390577_o.jpg
21016126_1482450291798246_6892813412377091776_o.jpg
Po październikowej rundzie przyszedł czas na przygotowania do następnego sezonu zmieniło się dość dużo.
23004541_1543222255721049_4811306942071445589_o.jpg
W 205 siedzi już skrzynia BE4 z przełożeniem 15x67 co daje v-max obecnie około 175-180km/h.
Przy zmianie skrzyni trzeba było wymienić również półosie na takie z 309gti. Zostawiłem oryginalne łożyska ale stoczyłem piasty dedykowane do GTI tak, żeby pasowały do łożyska ze zwykłych wersji. Trzeba również wymienić podporę półosi i do niej musiałem dorobić nową poduszkę z poliuretanu. Przy okazji prac przy skrzyni wypiaskowane zostały sanki i pomalowane proszkowo, stabilizator dostał nowe tuleje Powerflex z serii Black Racing. Zmiana dynamiki samochodu po montażu samej skrzyni jest kosmiczna, to zupełnie inne auto dużo szybsze!
24254932_1569152606461347_4934547570207996973_o.jpg
Przed ostatnią rundą bednar wymieniłem również sprężyny w gwincie na nowe Eibachy o twardości 70Nm około 300lbs. Z tyłu w belce cały czas są seryjne drążki z GTI - 19mm dlatego na Mikołajki przyjechały drążki z UK o grubości 25mm co powinno odpowiadać sprężynie 300lbs, teraz balans między przodem a tyłem powinien być zachowany.
26236327_1990262634323886_49059440_o.jpg
Pojawił się również 4ty komplet felg do 205, tym razem OZ Superturismo GT Black 6,5x15 et18. Będzie to komplet "daily" na dojazdy na zawody, przerzucę na nie Toyo R1R.
Na dwóch kompletach ATS-ów DTC cały czas mam slicki, a Speedline Marmora Rally dostanie nowe opony deszczowe Extreme VR3.
26024665_1604570976270906_351697797_o.jpg
Ostatnia ważna zmiana w tym roku to montaż klatki bezpieczeństwa. W firmie Forge Racing z Poznania.
Wybrałem moim zdaniem wersję będącą kompromisem między niską wagą a maksymalnym bezpieczeństwem. Klatka oprócz standardu ma dodatkowo krzyż w drzwiach, rozpórkę poziomą w pałąku głównym. Z tyłu jest przyspawana do mocowania belki tak jak w homologowanych klatach do 205.
Samochód od razu stał się wyczuwalnie sztywniejszy. Przy okazji usunąłem również szyberdach, który w najbliższym czasie zostanie zastąpiony poliwęglanem.
205.jpg
22904600_1540416516001623_1672492031972422222_o.jpg
26198322_1597421476967793_1680983504006357496_o.jpg
26238667_1989526387730844_33138157_o.jpg
Przy okazji demontażu wnętrza oczywiście coś popsułem... Podłączyłem kostkę która jest wpinana w tył deski rozdzielczej (jakiś zbiorczy punkt masy?) do podobnego miejsca przy stacyjce w sumie nie wiem co to. Po przekręceniu zapłonu zaczęło się dymić z zza zegarów. Potem podłączyłem to prawidłowo ale nie działa teraz obrotomierz i podświetlenie zegarów. Myślicie że mogłem spalić obrotomierz? Można jakoś sprawdzić czy zegary są w porządku czy mam szukać nowych?

Zapraszam również na mój fanpage na facebooku na który wrzucam najwięcej informacji na bieżąco: https://www.facebook.com/LaBoratorium-1263706953672582/
Już niedługo pojawi się kompletny poradnik jak włożyć skrzynię BE4 od silnika z rodziny TU.

Plany na 2018:
- montaż drążków 25mm grubości do tylnej belki
- wymiana tylnych piast
- flokowanie deski
- malowanie klatki i wnętrza
- szpera
- opony deszczowe Extreme VR3 195/50/15

No i przede wszystkim startować startować i jeszcze raz startować :)

Re: Peugeot 205 1.6 Rallye

: 31 gru ndz, 2017 2:53 pm
autor: Martinoo
Twój samochodzik wyglada mega zajebiście, az zastanawiam czy poszerzen nie dac na czarno

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka