309 TCT czyli "zrób to sam"
: 29 gru śr, 2010 3:10 pm
Postanowiłem przedstawić Wam bliżej mojego puga.
Wersja VITAL to najuboższa wersja 309 więc musiała przejść kilka modyfikacji aby była zdatna do użytku
Trochę historii: puga kupiłem zimą ok lutego 2010. Długo szukałem 3d z gazem i głównie zależało mi na dobrym nadwoziu. Takiego właśnie puga znalazłem. Traf chciał że 1.4, które było pod maską nie grzeszyło stanem więc zacząłem zbierać graty na swap-a. Miałem akurat w garażu XU51C, które wymagało wymiany uszczelki pod głowicą, ale poza tym było ok. Zrobiłem głowicę, rozrząd i inne duperelki i wsadziłem do puga. Przy okazji zrobiłem cały remont zawieszenia: wahacze, końcówki, śruby łożyska i gumy amortyzatorów, tarcze, klocki itd...
Modów nie uniknęły też buda i wnętrze. Wnętrze wybebeszyłem do gołej blachy. Wymieniłem dechę, bo stara była połamana, wyczyściłem i zabezpieczyłem wszystkie ogniska korozji. Na szczęście nie było ich wiele. Cała podłoga została wyklejona matami i wysmarowana pastą głuszącą. Po tym zabiegu przyszedł czas na składanie wszystkiego do kupy. Tu pojawiło się najwięcej zmian bo zastosowałem większość wyposażenia z bogatszych wersji. Wpadła kiera i konsola od SX-a, czarny gruby dywan z GTi, licznik z obrotkiem, który obecnie ma cyferblaty z AX-a i najciekawsze czyli sprzęt audio firmy BOSE wprost z opla omegi. O wnętrzu na razie tyle bo zaraz miejsca zabraknie
Buda została rozebrana i zakonserwowana. Rdza pojawiała się tylko w komorze silnika, którą wyczyściłem i pomalowałem. Na puga trafiły listwy z zderzak z GTi z czarnymi listewkami, lusterka z kadetta i lampy z ph1 z pomalowanymi na czarno wkładami. Miał też się pojawić grill bez znaczka, ale na razie nie mam czasu na jego ukończenie. W ramach zastępstwa wpadł grill z green-a.
Na razie to by było na tyle bo już i tak się za mocno rozpisałem
Kilka fotek z serii before/after: Kilka fot w trakcie prac: Więcej aktualnych zdjęć wrzucę jak się pogoda poprawi bo na razie sypie
Wersja VITAL to najuboższa wersja 309 więc musiała przejść kilka modyfikacji aby była zdatna do użytku
Trochę historii: puga kupiłem zimą ok lutego 2010. Długo szukałem 3d z gazem i głównie zależało mi na dobrym nadwoziu. Takiego właśnie puga znalazłem. Traf chciał że 1.4, które było pod maską nie grzeszyło stanem więc zacząłem zbierać graty na swap-a. Miałem akurat w garażu XU51C, które wymagało wymiany uszczelki pod głowicą, ale poza tym było ok. Zrobiłem głowicę, rozrząd i inne duperelki i wsadziłem do puga. Przy okazji zrobiłem cały remont zawieszenia: wahacze, końcówki, śruby łożyska i gumy amortyzatorów, tarcze, klocki itd...
Modów nie uniknęły też buda i wnętrze. Wnętrze wybebeszyłem do gołej blachy. Wymieniłem dechę, bo stara była połamana, wyczyściłem i zabezpieczyłem wszystkie ogniska korozji. Na szczęście nie było ich wiele. Cała podłoga została wyklejona matami i wysmarowana pastą głuszącą. Po tym zabiegu przyszedł czas na składanie wszystkiego do kupy. Tu pojawiło się najwięcej zmian bo zastosowałem większość wyposażenia z bogatszych wersji. Wpadła kiera i konsola od SX-a, czarny gruby dywan z GTi, licznik z obrotkiem, który obecnie ma cyferblaty z AX-a i najciekawsze czyli sprzęt audio firmy BOSE wprost z opla omegi. O wnętrzu na razie tyle bo zaraz miejsca zabraknie
Buda została rozebrana i zakonserwowana. Rdza pojawiała się tylko w komorze silnika, którą wyczyściłem i pomalowałem. Na puga trafiły listwy z zderzak z GTi z czarnymi listewkami, lusterka z kadetta i lampy z ph1 z pomalowanymi na czarno wkładami. Miał też się pojawić grill bez znaczka, ale na razie nie mam czasu na jego ukończenie. W ramach zastępstwa wpadł grill z green-a.
Na razie to by było na tyle bo już i tak się za mocno rozpisałem
Kilka fotek z serii before/after: Kilka fot w trakcie prac: Więcej aktualnych zdjęć wrzucę jak się pogoda poprawi bo na razie sypie