Strona 1 z 8

O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1.9 Export walczyły...

: 24 lut czw, 2011 11:16 pm
autor: 2mouse
Pewnego razu moja małżonka Iwona stwierdziła, że idealną realizacją naszego marzenia o samochodzie sportowym, będzie zakup, traktowanego dotąd jako ciekawostka, Peugeota 205. Znaleźliśmy takowy niedaleko W-wy, w pewnej miejscowości niedaleko sporego zbiornika wodnego. Właściciel zachwalał pojazd niezwykle umiejętnie, co doceniliśmy, targując się jedynie trochę. (Jak się okazało później, był to błąd... :roll: ) Peugeot zauroczył nas dźwiękiem, stanem budy (trochę na wyrost, ale tylko troszeczkę) i nawet ohydny (wg ówczesnego zdania Iwony), biały kolor, zauroczenia nie osłabił.

Dokonało się.
Po pierwszych kilometrach (jakże upojnych... :clap: :gti: ) coś zaczęło dzwonić... zaczęło też coś ciec...
Znacie to, co?... :twisted:

Przejechaliśmy jakieś 500 km i stwierdziłem że trzeba sprawdzić olej... Zamiast oleju była jakaś kostka Osełki Górskiej... Forum zasugerowało mi kilka osób mających doświadczenie w walkach z wiatrakami, z których wybrałem Kamkilera, jako ostatnią instancję...
W tym miejscu muszę Mu podziękować za cierpliwość, precyzję, dokładność i upierdliwość w czepianiu się szczegółów, niemal większą niż moja... :twisted:
Ukłony niskie... Innego byśmy powiesili, a on nas zastrzelił _O_ _O_ _O_
W każdym razie dziś jest dzień wielki! Zagadał! Jeszcze nie jeździ, ale już warczy!
He, he, Mateuszu, jesteśmy pierwsi!... :lol:

Do rzeczy.
Galeria ze zdjęciami z remontu:
http://kubatteam.pl/index.php/galerie/

Wymieniono:
linkę gazu
przewód pomiędzy przepustnicą a zbiornikiem wyrównawczym,
przewód z nagrzewnicy do pompy wodnej z odpowietrzeniem,
zawleczkę linki prędkościomierza,
śruby mocowania wahaczy do sworzni,
uszczelniacze półosi,
śruby mocowania zderzaków wszystkie,
linkę sprzęgła,
kolektor wydechowy,
wszystkie tłoki,
wszystkie tuleje,
panewki wału i panewki korbowodowe,
pierścienie uszczelniające do tłoków,
kompletny rozrząd (pasek Conti, pompa wody SKF, rolka napinająca SKF),
wszystkie uszczelki silnikowe,
uszczelniacze do wału, wałka rozrządu, półosi,
uszczelkę miski olejowej,
okładziny tarczy sprzęgła,
termostat i uszczelka termostatu wraz z obudową,
uszczelkę dekla zaworowego,
filtr paliwa,
łożyska kolumn McPhersona,
kompletne zawieszenie z GTI na Koni Sport,
łączniki stabilizatora,
przewód odmy (wlewu oleju),
uszczelki dolotu i wydechu,
pasek alternatora,
tłoczek i sprężynkę oraz łańcuszek pompy oleju,
sondę Lambda
zbiornik wyrównawczy,
regulatory i mocowania reflektorów,
uszczelka pod pokrywę zaworów,
czujniki: ciśnienia oleju od wskaźnika, ciśnienia oleju od kontrolki temperatury oleju, temperatury wody x2,
nakrętki miedziane kolektora wydechowego,
mocowanie kolektora z rurą wydechową,
listwę olejową do głowicy,
zawór powietrza dodatkowego,
uszkodzony i nieprawidłowy komputer silnika na właściwy.

Wykonano:
Planowanie głowicy, sprawdzenie ciśnieniowe i osiowanie, poprzedzone polerowaniem kanałów wylotowych, skróceniem tulei zaworowych, wymianą szklanek i ustawieniem luzów zaworowych,
szlif wału korbowodowego,
szlifowanie koła zamachowego i wyważanie sprzęgła razem z kołem zamachowym,
odrestaurowanie zderzaków i dokładek (szlifowanie, naprawa pęknięć, otarć itp. uszkodzeń, wymiana i dorobienie mocowań, malowanie),
piaskowanie i malowanie proszkowe kompletnych mocowań amortyzatorów, półki na akumulator, zaczepu holowniczego.
naprawę blacharską i malowanie uszkodzonych drzwi pasażera,
naprawę wiązki silnika, wiązek oświetleniowych, lamp tylnych, cofania, przeciwmgłowego,
catch tank i odpowietrzenie odmy.


Jesteśmy teraz biedni i zbieramy na paliwo. 8)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 11:57 am
autor: kubas
Bardzo mi się podoba projekt i wasze podejście! Stronka też fajna i fajne opisy przy zdjęciach! No i niewątpliwie fajny egzemplarz 205! Powodzenia w dalszych pracach i startach!

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 12:01 pm
autor: Orfister
A mnie cieszy, że mogłem skromnie acz wnikliwie wspomóc projekt niezbędnymi częściami zapasowymi, bez których nie było by brumbrrrumm :mrgreen:

Ciesze się, ze już macie bliżej jak dalej.. ja jeszcze jestem w polu w porównaniu do Was...
czekam niecierpliwe na pierwsze oznaki równej pracy Rallyaka ;-)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 12:38 pm
autor: Marin205
naprawdę pięknie :)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 1:33 pm
autor: Michal gti
Bardzo fajny projekt :D
Jak dobrze pamiętam, rallye było w całkiem dobrym stanie blacharskim, ale to 2 właścicieli wstecz :wink:

Jakie tłoki, wałek - ory?

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 2:42 pm
autor: Para
Świetna robota, dużo pracy i czasu włożone w remont silnika i nawet płeć piękna wspomagała :D

Macie jakieś zdjęcia jak się autko prezentuje w ruchu ? Na wszystkich zdjęciach widać silnik, trochę mi brakuje widoku z oddali pięciu kroków 8)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 2:54 pm
autor: Czak
Super to wygląda chciałbym zobaczyć to rallye na żywo ;).

Co do takiego remontu chciałbym przeżyć coś takiego na własnych rękach dużo to kosztuje, ale satysfakcja musi być ogromna :).

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 3:56 pm
autor: Kamkiler
Michal gti pisze:Bardzo fajny projekt :D
Jak dobrze pamiętam, rallye było w całkiem dobrym stanie blacharskim, ale to 2 właścicieli wstecz :wink:

Jakie tłoki, wałek - ory?
Silnik składany na serie, tłoki ,wałek seryjne od xu9J1
Poprzednie tłoki nie wytrzymały stopnia sprężania ponad 11:1
Główne panewki poobracały się a sworznie tłokowe nadawały się tylko do kosza
Włożona Głowica z mojego Cti, została splanowana 0,2 mm
Wałek trzyma parametry w 100% ,poprzedni na jednym cylindrze był zjechany ponad 1,5mm.

Czeka nas jeszcze strojenie , mechanicznie pracuje ładnie , widać różnicę w pracy na różnych przepływkach.

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 5:11 pm
autor: 2mouse
Para pisze:Świetna robota, dużo pracy i czasu włożone w remont silnika i nawet płeć piękna wspomagała :D
Było nie było to Jej samochód... 8)
Para pisze:Macie jakieś zdjęcia jak się autko prezentuje w ruchu ? Na wszystkich zdjęciach widać silnik, trochę mi brakuje widoku z oddali pięciu kroków 8)
Wiesz, u Kamila w garażu trochę nie ma miejsca, samochód jest nadal na klockach i pewno będzie tak do następnego tygodnia.
Zdjęcia całości sprzed remontu są u mnie w profilu. A po remoncie pojawią się jak tylko błota solnego będzie mniej wszędzie.
No i czekamy na maskę i błotniki od Martinopa, bo to co na samochodzie nadaje się do natychmiastowego malowania, co będzie robione, ale w drugiej lub nawet trzeciej kolejności...

A co do zdjęć w ruchu... :P odgrażałem się w innym wątku, że zdjęcia będą, to i będą :D ale nic na łapu capu 8)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 5:12 pm
autor: 2mouse
Orfister pisze:A mnie cieszy, że mogłem skromnie acz wnikliwie wspomóc projekt niezbędnymi częściami zapasowymi, bez których nie było by brumbrrrumm :mrgreen:
_O_ _O_ _O_

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 5:20 pm
autor: 2mouse
Michal gti pisze:Bardzo fajny projekt :D
:mrgreen:
Michal gti pisze:Jak dobrze pamiętam, rallye było w całkiem dobrym stanie blacharskim, ale to 2 właścicieli wstecz :wink:
Nadkola z przodu gniją i pas tylny za dokładką. Ale po zabezpieczeniu tyle o ile, mam nadzieję że do jesieni wytrzyma, bowiem wtedy planujemy gruntowną odbudowę budy z piaskowaniem całości i porządnym lakierowaniem tak ze cztery razy. Wówczas nie będzie się Rallye niczym od Ferrari różniło O-)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 25 lut pt, 2011 5:36 pm
autor: 2mouse
Czak pisze:Super to wygląda chciałbym zobaczyć to rallye na żywo ;).
Jak się wszystko uda to będzie można nas zobaczyć 6 i 7 maja, podczas Rajdu Magurskiego Classic Auto w Gorlicach i okolicach. >:) Z Krakowa to rzut kamieniem?...
Czak pisze:Co do takiego remontu chciałbym przeżyć coś takiego na własnych rękach dużo to kosztuje, ale satysfakcja musi być ogromna :).
Istotnie, ogromna... ale przemyśl to proszę jeszcze raz :)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 08 mar wt, 2011 10:05 pm
autor: 2mouse
Więc dziś Rallye trochę pojeździło 8) Zmontowaliśmy w zasadzie wszystko. Iwona walczyła dzielnie z różnej maści zaciekami, Kamil ogarnął deskę, ja walczyłem z montażem zderzaka, atrapy i dokładki.
Niech się w końcu cieplej zrobi, bo trzeba się estetyką zająć i przynajmniej zaprawki porobić... Po myciu po prostu jakiś horror się objawił... :cry:
Nastąpił symboliczny update galerii, do której link w pierwszym poście.

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 08 mar wt, 2011 10:16 pm
autor: mateon
To jeszcze pare dni i bedzie jezdziło pewnie :)

Re: O tym, jak 2mouse z 205 rallye 1,9 Export walczyły...

: 19 mar sob, 2011 10:50 pm
autor: 2mouse
mateon pisze:To jeszcze pare dni i bedzie jezdziło pewnie :)
Otóż jeździ! :twisted: Docieramy silnik i w ramach emeryckiej wycieczki, wybraliśmy się na działkę, co zaowocowało krótkim klipem i paroma fotkami:
http://kubatteam.pl/index.php/galerie/

A poza tym ciągła praca nad drobiazgami... Np. odkręciła się nakrętka kabla na czujniku temperatury oleju... Potrzebuję pomysłu jak ją zabezpieczyć przed dalszymi przygodami tego typu... Klej do gwintów będzie izolacją, cyjanoakryl odpadnie... :?: