Strona 1 z 3

205 Turbo

: 06 mar ndz, 2011 11:43 pm
autor: hubas_busko
PEUGEOT 205 1.6 8V TURBO

Witam jak w temacie założyłem turbo do mojego puga i chce się podzielić z wami doświadczeniami zacznę od początku:

Tylna belka od 1.6 GTI
Przednie sanki i wahacze od 1.1 standard amorki od GTI sprężyny obcięte (bardzo nisko i twardo)

Hamulce od GTI 1.9 wyczyszczone, zregenerowane i omalowane, tarcze Bremo nacinane, wentylowane, nowe przewody, pompa zregenerowana, klocki TEXSTAR
Felgi 15”/7,5” i na to naciągnięte oponki 175/55/15

Układ wydechowy 2,5 calowy cały z nierdzewki, tłumik końcowy WM-sport przelotowy,kolektor owinięty bandażem termoodpornym do zmniejszenia temp pod maską

Układ ssący stal nierdzewna wypolerowana 2” intercooler od BMW 525TDS , zawór upustowy DV robiony przez firmę PROPERFECT, filtr stożkowy, wszystkie łączenia dolotu gumowe z poczwórnym oplotem

Sprzęgło spiek 5-cio łopatkowy wzmacniany docisk komplet zrobiony do 300KM przez pana RADZIKOWSKIEGO z warszawy, półosie, przeguby i skrzynia standard

Układ paliwowy, pompa paliwa Walbro gss340 od forda mustanga, dwa dodatkowe wtryski paliwa od Calibry turbo, reszta wtrysków standardowa, wtryski dodatkowe włanczają się przez czujnik ciśnieniowy po uzyskaniu doładowania, filtr paliwa przeniesiony w miejsce lewarka, przewody paliwowe w oplocie stalowym

Układ elektryczny, zrobiony generalny porządek z kablami i akumulator przeniesiony do bagażnika bo nie zmieścił się już pod maską

Układ chłodniczy, chłodnica od puga 1.1 bo większa nie wejdzie przeszkadzają rury do coolera zbiorniczek wyrównawczy robiony z brązu i lutowany, co do zamontowania chłodnicy to trzeba było podciąć trochę pas przedni bo chłodnica musi być na środku

Silnik. Zacznę od generalnego remontu. Co do uturbienia układ korbowo-tłokowy nie ruszony silnik odprężony dwoma uszczelkami i metalową przekładką (kanapka), głowica splanowana, zregenerowana, wypolerowane kanały. Turbina od audi k03 roztoczona stroną zimną na k04 max moc z turbo to ok.220 KM

Wnętrze:
Zegary, siedzenia, panel na 5 przycisków GTI, zegary doładowania i temp. Spalin, bardzo dużo elementów WYFLOKOWANYCH, kierownica obszyta skórą czerwono-czarną, cały bagażnik obszyty materiałem, dywaniki 205 GTI, elektryczne szybki, centralny zamek

teraz turbinka padła z mojej głupoty , za niedługo wrzuce filmik z jazdy i dużo zdjęć. Możliwe ze nie napisałem wszystkiego bo nie sposób to zapamiętać. POZDRAWIAM

Re: 205 TURBO

: 07 mar pn, 2011 1:29 am
autor: bananowiec
Ciekawy projekt, czekam na zdjęcia i filmik :)

Re: 205 TURBO

: 07 mar pn, 2011 9:44 am
autor: Lord Devil
Dlaczego w GTi 1,6 masz zawias z 1,1? Czy z chlodnica z 1,1 nie bedzie klopotu z chlodzeniem - swistak dosc wydatnie podnosi temp. Uzyskana moc - grubo - ponad 100hp w stosunku do serii. Obciete sprezyny-mam nadzieje, ze czym predzej to zmienisz 8)7

Re: 205 TURBO

: 07 mar pn, 2011 12:00 pm
autor: hubas_busko
To jest buda od luka i oryginalnie było 1.1 więc zawias narazie standart sprężyny mam już kupione nowe z chłodnica nie ma problemu temp jest cały czas 92stopnie i wenty włancza sie przy 95 ogólnie wszystko śmiga teraz padła mi turbina z mojej głupoty wciągneło kawałek gumy i pokiereszowało łopatki w tym tygodniu biore sie za naprawe, a świstak to piękna rzecz

Re: 205 TURBO

: 07 mar pn, 2011 11:19 pm
autor: afro
doinwestuj w sprezyny bo projekt może skończyć na drzewie :(

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 8:32 pm
autor: hubas_busko
Reszte zdjęć dorzuce później

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 9:44 pm
autor: hubas_busko
wszystko robione z jak najlepsza dokładnoscią

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 10:40 pm
autor: Martinoo
gdzie flokowałes deske?

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 10:48 pm
autor: hubas_busko
Kolega mój flokuje jak by ktoś chciał to nie ma problemu

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 10:57 pm
autor: Para
Hubas skąd jesteś ? Kto ci pospawał wydech ?

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 11:02 pm
autor: hubas_busko
woj.świętokrzyskie busko-zdrój sam robiłem wydech a kolektor pomagał znajomy nie ma wiekszego problemu ze zrobieniem tym brdziej ze mam juz kryze starą

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 11:25 pm
autor: Para
Gdzie zregenerowałeś pompę ?

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 11:27 pm
autor: hubas_busko
Jaką pompe??

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 11:44 pm
autor: Para
Napisałeś, że pompa hamulcowa jest zregenerowana.

Re: 205 TURBO

: 09 mar śr, 2011 11:49 pm
autor: hubas_busko
Zmieniałem uszczelnienia wyczysciłem i omalowałem troche może to źle nazwałem sorki