205 CTi Kamkiler-a

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 5493
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: moralez » 08 cze ndz, 2014 11:16 pm

Świetny powrót auta, dałeś mi nadzieję ze upadły projekt z tct może ożyc :) :twisted:

Awatar użytkownika
Fredator
Junior
Posty: 245
Rejestracja: 02 wrz śr, 2009 9:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Fredator » 09 cze pn, 2014 12:23 pm

Miło że pojawił się wątek i fajnie opisany.
Widać dużo serca i potu włożonego w projekt. Będę obserwował i dopingował. Powodzenia
Normalne piwo to luksus, ale mieć własny browar BEZCENNE

Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3968
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: cejot » 09 cze pn, 2014 9:48 pm

Kamil, przede wszystkim gratuluję cierpliwości i wytrwałości. _O_
Super, że CTI znowu jeździ i przy tym nieźle wygląda. Mam nadzieję, że nie będzie więcej sprawiało przykrych niespodzianek. :)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure

Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1674
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Kamkiler » 14 cze sob, 2014 12:33 pm

moralez pisze:Świetny powrót auta, dałeś mi nadzieję ze upadły projekt z tct może ożyc :) :twisted:
Składaj, składaj warto. :)
_IGP5151-002.JPG
_IGP5177.JPG
IMGP9993.JPG
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 6895
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: grzesiek309 » 14 cze sob, 2014 1:46 pm

Kamil, zbieraj na lakiernika, bo tylko maska i klapa psują cały efekt :(
p.s. Ktoś Ci podje**ł śrubki kół? :?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1674
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Kamkiler » 14 cze sob, 2014 2:11 pm

Zbieram cały czas :) niektóre zdjęcia są jeszcze z przed zakupu śrub.
Załączniki
205 TCTi kamkiler
205 TCTi kamkiler
205 TCTi kamkiler
205 TCTi kamkiler
Ostatnio zmieniony 15 wrz pn, 2014 4:24 pm przez Kamkiler, łącznie zmieniany 1 raz.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl

Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1674
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Kamkiler » 04 lip pt, 2014 10:07 am

Ostatnio zakupione zostaly kosmetyki do auta. Środek do dachu cabrio, detailer lekkościerny do lakieru i wosk polecany przez Lorda.
Zestaw robi robotę :)
Załączniki
20140626_184043.jpg
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl

Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1830
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Pluto » 05 lip sob, 2014 1:53 pm

A foto CTi'ka to gdzie? :P
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek

Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1674
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Kamkiler » 08 lip wt, 2014 11:37 am

Nie będę ukrywał, że praca przy lakierze tak mnie pochłonęła, że nie spojrzałem nawet na aparat. Ale czeka mnie jeszcze jeden błotnik to popstrykam zdjęcia przed i po.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl

Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1674
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Kamkiler » 09 wrz wt, 2014 11:08 am

Od 8 lipca w projekcie trochę pozmieniało się .

Od początku borykałem się z problemem zapowietrzania się układu chłodzenia silnika, po mocniejszym wciśnięciu gazu w zbiorniku wyrównawczym płyn podchodził pod korek, pomagało jedynie odpowietrzenie układu w okolicach termostatu, lub spokojna jazda.
Jako, że auto szykowane było do trasy Wawa Katowice Wawa musiałem podjąć decyzję rozbiórki głowicy.

Podczas pierwszego demontażu głowicy w historii tego silnika, uszczelka na pierwszy rzut oka wyglądała całkiem nieźle, nie mniej głowica została splanowana, a nowa uszczelka zastąpiła starą.
Układ chłodzenia a w szczególności blok silnika został odrdzewiony, a płyn chłodzący zastąpiony nowym.
O tego momentu problem bulgotania płynu z okolicy głowicy ustąpił , a w zbiorniku wyrównawczym utrzymuje się właściwy poziom płynu chłodzącego.

Chwilę później pojawia się inny problem, temperatura silnika która bardzo szybko zmierza ku 100 stopniom a podczas trasy wcale tak samo ochoczo nie chce oderwać wskazówki od tego pola na wskaźniku.Nie pomagają nawet wentylatory. Tydzień przed wyjazdem do Katowic zmieniony zostal czujnik temperatury, termostat na najniższy 82 stopnie, termo włącznik wentylatorów i na końcu pompa wodna.

Dzień przed wyjazdem w aucie zagościła prawa półoś regenerowana.
20140904_165927.jpg
W trasie do 110 km/h auto utrzymuje temp do 95 C, powyżej 120km/h już nie jest w stanie zbić jej poniżej 103 C.
Obserwując zachowanie wskaźnika uważam, że powodem może być wysoka temp. oleju silnikowego, temat będzie jeszcze wałkowany, a pomysły wdrażane.
205 TCTi kamkiler
205 TCTi kamkiler
Fotki do opisu systematycznie będę dodawał .
Ostatnio zmieniony 16 gru wt, 2014 11:21 am przez Kamkiler, łącznie zmieniany 3 razy.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl

Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1439
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: pawel » 09 wrz wt, 2014 11:16 am

jaka temp oleju miałeś przy przelotach do 110km/h i powyżej 120km/h?
P205

Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1674
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Kamkiler » 09 wrz wt, 2014 11:23 am

Jutro odbieram czujnik temperatury oleju w miskę, bo ten z Gti ma inny gwint. Będę miał czarno na białym czy winowajcą może temperatura oleju.
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl

Awatar użytkownika
PrezesBednarz
Peugeot 205 Master
Posty: 2081
Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
Numer Gadu-gadu: 6777324
Lokalizacja: waw
Kontakt:

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: PrezesBednarz » 09 wrz wt, 2014 11:45 am

Wymiennik ciepła dla oleju jest w TCT taki jak w GTI?

Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1674
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: Kamkiler » 09 wrz wt, 2014 11:58 am

sam wymiennik jest taki sam, ale sposób podłączenia z płynem jest inny, w gti wejście i wyjście do chłodniczki jest przed chłodnicą , w TCT wyjście z wymiennika wraca do pompy wody pomijając główną chłodnicę .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl

Awatar użytkownika
bananowiec
Uzalezniony
Posty: 791
Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
Numer Gadu-gadu: 4940298
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 205 CTi Kamkiler-a

Post autor: bananowiec » 09 wrz wt, 2014 5:31 pm

U mnie w obydwu turbodieslach występuje podobny problem i dokładnie tak jak Ty obstawiam, że może mieć to związek ze zbyt wysoką temperaturą oleju. Nawet przy zwykłej przelotowej prędkości ok.110km/h temperatura wody wacha się w granicach 95 do 100 stopni. Poważnie zastanawiam się nad montażem u siebie dodatkowej chłodniczki oleju z wyjściami pod podstawką filtra. Dodam, że u mnie też jest wymiennik ciepła pomiędzy olejem i wodą. Rozumiem, że ma on zabezpieczać przed przegrzaniem się oleju. Wiatraki chodzą u mnie cały czas praktycznie gdyż też mam założony czujnik załączający je przy 84 stopniach.
Może jakoś wspólnymi siłami uda się rozwiązać problem 8)7

ODPOWIEDZ