Odbudowa 205 gti Miami Blue

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 16 maja sob, 2015 8:55 pm

Witam serdecznie,
chciałbym przedstawić projekt odbudowy 205 gti w kolorze Miami Blue.
Otóż, samochód został kupiony w roku 2014 w Monachium jako "kot w worku", stal nieruszany ok 10 miesięcy w podziemnym garażu, silnik miał tylko ok 1.5l oleju i oczywiście pusty akumulator. Hamulce tak zapieczone, ze 2.5 TDi Audi nie ruszyło go z miejsca. Po 2 godzinne walce auto zostało w końcu załadowane na lawetę i odtransportowane do garażu kumpla.

Pierwotny cel zakupy był taki, aby samochód doprowadzić do stanu normalnego użytkowania, pojeździć trochę i sprzedać. Jednak po uruchomieniu silnika i 1 nie do końca legalnej jeździe na niemieckich polnych drogach (czytaj, droga dla sprzętu rolniczego) stwierdzono ze samochód pozostanie dłużej w rodzinie! W tym związku, następnym celem było doprowadzenie auto do takie stanu aby wytrzymał trasą ok 620 km do ojcowizny, aby w trakcie urlopu w kraju auto rozebrać i oddać do pomalowania a w silniku zrobić remont kapitalny.
Cały proces przygotowania samochodu trwał ok 3 miesięcy, 205 ruszyłem na trasę nocą aby uniknąć korków i zagotowania silnika, ze względu na słabe ciśnieni oleju ok 1.2-2 bar asekurował mnie kumpel 2-gim samochodem (w razie W..)

Trasa przez pierwsze 100km spokojnie ok 110km/h aby nie wydmuchać uszczelki pod głowicą, następie już ok 140 km/h. Samochód dojechał bezproblemowo na miejsce, przy czym ok 30km od celu, ciśnienie oleju było już w granicach 0.8bar na jałowym i raz zgasł na skrzyżowaniu silnik.
Wniosek: 205 nie nadaje się na niemiecki autostrady, to krótkie przełożenie męczy nie tylko silnik ale również kierowce, co innego drogi ekspresowe tam można pogonić beemki:).
Załączniki
DSCN0679.jpg
DSCN0678.jpg
DSCN0677.jpg
DSCN0676.jpg
DSCN0675.jpg
DSCN0674.jpg
DSCN0673.jpg
DSCN0672.jpg

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 16 maja sob, 2015 9:07 pm

I etap transport samochodu za sobą, teraz nadszedł czas na etap II, rozbieranie.
Podczas rozbiórki wnętrza, moja intuicja mnie nie zawiodła i potwierdziła się teza, że podłoga i nadkola będą do robienia.
Załączniki
DSCN0853.jpg
DSCN0852.jpg
DSCN0851.jpg
DSCN0850.jpg
DSCN0849.jpg
DSCN0846.jpg
DSCN0845.jpg
DSCN0740.jpg
DSCN0739.jpg
DSCN0737.jpg
DSCN0736.jpg

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 16 maja sob, 2015 10:01 pm

III etap, silnik, rozbiórka i diagnoza.
Sądzę że silnik był kiedyś rozbierany, gdyż połączenie dolnej części silnika było uszczelnione czarnym silikonem, którego Peugeot w roku 1993 nie używał.
Silnik wyciągnięty z ramy i zaczynam rozbierać na części pierwsze.
1. Wałek rozrządu, oględziny wizualne, w miarę dobry stan brak wżerów no i wałek nie ostry.
Pomiar suwmiarkę krzywek wykazywał podobną wartość.
2. Popychacze, to nie hydro popychacze wiec jeżeli nie są zatarte to tylko wyregulować blaszkami.
3. Głowica poszła do regeneracji. Planowanie, szlifowanie i docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy. Wszystkie zawory o dziwo proste.
4. Test z ropą potwierdził ze cyl. 2 i 4 maja zużyte pierścienie. Tłoki wyciągnięte i okazały się w dobrym stanie, zostały wyczyszczone i zmienione pierścienie na nowe Goetze. Moja prywatna uwaga, nie kupować pierścieni blaszkowych, gdyż w ich rowkach zbiera się z czasem użytkowania auta nagar, który prowadzi do ich nieszczelności.
5. Panewki, jak wspominałem kiepskie ciśnienie oleju sygnalizowało problem z panewkami.
Panewka Nr. 3 i 4 zużyta, przyczyna zużycia się tych panewek mogła być spowodowana tym, że jakiś „magik” już ten silnik rozbierał i niezbyt starannie go poskładał, gdyż w dolnej części bloku w rogach są wprasowane tulejki prowadniczki, magi krzywo to założył i spłaszczył jedną tulejkę!
6. Tuleje cylindryczne, 3 tuleje poszły do honowania a tuleja nr 4 została wymieniona na nową Goetze, gdyż miała w dolnej części ok 2 cm pękniecie.

I znowu wszystko do kupy..
1. 3 tuleje po honowaniu do bloku silnika, do tego stare tłoki (mimo że nowe koneks są w kartonie, ale po co)
2. Panewki korbowodów i główne nowe i zamontowane na wypolerowanym wale.
3. Głowica po regeneracji została połączona ze silnikiem za pomocą nowych śrub.
4. Wszystkie uszczelnienie oczywiście nowe.
5. Przy okazji zmienione sprzęgło na LUK.
Załączniki
DSCN1004.jpg
DSCN1002.jpg
DSCN0991.jpg
DSCN0990.jpg
DSCN0982.jpg
DSCN0976.jpg
DSCN0975.jpg
DSCN0974.jpg
DSCN0973.jpg
DSCN0972.jpg
DSCN0971.jpg
DSCN0970.jpg
DSCN0969.jpg
DSCN0968.jpg
DSCN0967.jpg
DSCN0964.jpg
DSCN0962.jpg
DSCN0961.jpg
DSCN0941.jpg
DSCN0939.jpg

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 16 maja sob, 2015 10:04 pm

Dalsze zdjęcia
Załączniki
DSCN1009.jpg
DSCN1008.jpg
DSCN1006.jpg

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 16 maja sob, 2015 10:07 pm

Obecnie auto jest po piaskowaniu, pracach blacharskich i lakierowaniu, niestety lakiernik że lekko ujmę się nie postarał i będzie jeszcze raz poprawiał! Zdjęcia wkrótce.

Pozdrawiam,
atul77

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 16 maja sob, 2015 10:15 pm

W pkt. 5 chodziło mi naturalnie o podpory wału w których są tulejki http://forum.peugeot205.pl/images/smilies/grin.gif.

Remi
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 25 sie ndz, 2013 8:38 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 gti
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Boroughbridge , North Yorkshire UK

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: Remi » 16 maja sob, 2015 11:22 pm

Super życzę powodzenia uwielbiam ten kolor

grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 6895
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: grzesiek309 » 16 maja sob, 2015 11:44 pm

Już go lubię bo wygląda jak mój :D Powodzenia i wytrwalosci w pracach :)

wytaptane z klawiaturki imobilizera z 205
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/

Awatar użytkownika
nowak68
Peugeot 205 Master
Posty: 2545
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: nowak68 » 17 maja ndz, 2015 9:13 am

Porządne gti i porządna robota bez ""opylania"". Do zobaczenia :)
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987

Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 8224
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, SRD...
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: RafGentry » 18 maja pn, 2015 6:06 pm

To nie jest "Miami Blue", tylko "Top Line": http://aebergon.perso.neuf.fr/Peugeot/p ... ine_CH.htm

Fajnie by było, gdybyś zadbał o odbudowanie go z dbałością o wszystkie detale. Mam nadzieję że emblematy na błotnikach też zostają...

Powodzenia w pracach :W

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 18 maja pn, 2015 9:45 pm

tak , wersja limitowana TOP LINE w kolorze Miami Blue.

Generalnie to odbudowac zamierzam go do stanu oryginalnego.
Jedynie co zmienie to na podloge Alu maty + filc w celu wytlumienia auta.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 5599
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: woocash » 18 maja pn, 2015 9:50 pm

Jedynie co zmienie to na podloge Alu maty + filc w celu wytlumienia auta.


kolejna podłoga padła ofiarą filcu...

uszczelki tylnych okien tez wymień - to raczej z ich winy masz zjedzone błotniki tylne od wewnątrz

chociaż jest też szpara pomiędzy poszyciem błotnika tylnego a .. błotnikiem, chyba :)

w każdym razie widać na focie zacieki z okna.

powodzenia w reanimacji.

PS. zaślepki podłogi są dostępne w aso jako nówki :) tanio. /ale może już wiesz, na wszelki wypadek przypominam/
Ostatnio zmieniony 18 maja pn, 2015 9:54 pm przez woocash, łącznie zmieniany 1 raz.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 18 maja pn, 2015 9:52 pm

nie do konca, blotniki rdzewieja na polaczeniach 2 blach, dlaczego? Proste tarcie

Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 5599
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: woocash » 18 maja pn, 2015 9:56 pm

u mnie tam też było mokro, ale normalnie te blachy są solidnie zabezpieczone masą uszczelniającą - u mnie ciekło (plus trochę błota tam było) ponieważ ktoś lekko przytarł listwą o coś, błotniki się lekko wgięły, zewnętrzny potem odskoczył lekko i zrobiłą się szpara pomiędzy błotnikami.

ale u mnie to było ewidentne..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]

Awatar użytkownika
atul77
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 16 paź czw, 2014 8:19 pm
Posiadany PUG: 205 GTI miami blue
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opolskie/Bawaria

Re: Odbudowa 205 gti Miami Blue

Post autor: atul77 » 18 maja pn, 2015 10:05 pm

Panowie czy da radu kupic w PL takiej owa rure ukladu chlodzenia: http://www.ebay.de/itm/Peugeot-205-309- ... 3a88f4f0ac ?

ODPOWIEDZ