205 XS "Red Rocket" Dziksona

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

Taaak... Przy takich krajobrazach łatwo się zapomnieć :wink:

Na szybko kilka wskazówek dla tych, którzy ostatnie ciepłe dni tego lata chcieliby wykorzystać do poprawy standardu wnętrza. Aktualny temat:

CZYSZCZENIE SUFITU

Mnie zachęciły efekty, jakie przy użyciu Wezyra 2w1 i odplamiacza uzyskał Marioo. Zdjęcia w Jego temacie przekonały mnie, że warto podjąć wyzwanie.
Czym czyścić? Polecana w sklepie pianka do czyszczenia tapicerek okazała się za słaba. Wybór padł na sprawdzonego Wezyra do prania dywanów, tym razem w wersji 3w1.
Działa! Właściwie rozprowadza się samą pianę, powstałą po rozmieszaniu płynu. Im mniej wody na podsufitce, tym lepiej.
Fotka 50/50 pokazuje, że sporo można w ten sposób wyciągnąć ze starego sufitu:
DSC_0124.jpg
Może złożonej filozofii w tym zabiegu nie ma, ale o dwóch kwestiach warto pamiętać:
1) jak najmniej wilgoci
2) dobre schnięcie, to schnięcie równomierne

O tym drugim nie wiedziałem i wpakowałem się w kłopoty. Podsufitka oparta o drabinę, skierowana w stronę słońca i... paskudny zaciek w dolnej części, gdzie opadała woda. Niełatwo było się go pozbyć. Praktycznie każde łączenie suche-mokre odznaczało się zaciekiem. Stąd przestrzegam, podsufitka najlepiej wysycha rozłożona płasko.
DSC_0125.jpg
Po praniu sufit zamontowałem bez klejenia, bo choć oryginalnie jest przyklejony do szyn zasłony szyberdachu, był na tyle sztywny, że trzymał się na właściwym miejscu.
Aby go zdjąć trzeba usunąć uszczelki drzwi, uchwyty, daszki przeciwsłoneczne, górne osłony bocznych okienek, zaślepki pod zawiasami klapy. Klej na prowadnicach szyberdachu nie trzyma zbyt mocno.

Efekt czystego sufitu wart jest tych manewrów. Prze kilka dni we wnętrzu roznosił się zapach znany z kabiny starego Jelcza, ale na szczęście wkrótce wywietrzał :P
DSC_0128.jpg
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

Złapałem całkiem dobre miejskie tło, stąd zdjęcia XSa w aktualnej specyfikacji, wersja Jesień 2014 :D

Poniżej kilka ostatnich ulepszeń i patentów, chętnie poznam Wasze opinie lub alternatywne rozwiązania.
Załączniki
g2.jpg
g3.jpg
Nowe wydanie napisów w trzech krokach!<br />Po zmatowieniu papierem, czarny podkład, dalej pędzel modelarski i farbki Humbrol. Trochę cierpliwości i każda kolejna etykieta wychodzi lepiej :)
Nowe wydanie napisów w trzech krokach!
Po zmatowieniu papierem, czarny podkład, dalej pędzel modelarski i farbki Humbrol. Trochę cierpliwości i każda kolejna etykieta wychodzi lepiej :)
Oryginalne blaszki mocujące blendę dość szybko rdzewieją, trzeba posiłkować się uchwytem zastępczym.
Oryginalne blaszki mocujące blendę dość szybko rdzewieją, trzeba posiłkować się uchwytem zastępczym.
Kompletna blenda, odnowiona czarnym półmatem.
Kompletna blenda, odnowiona czarnym półmatem.
Lampy tylne zreanimowane chromem w sprayu. Teoretycznie powłokę można potem polerować, ale nawet bez efektu lustra światła pozycyjne z tyłu są mocniejsze.
Lampy tylne zreanimowane chromem w sprayu. Teoretycznie powłokę można potem polerować, ale nawet bez efektu lustra światła pozycyjne z tyłu są mocniejsze.
W połączeniu z polerowanymi kloszami dają bardzo świeży efekt w dzień i wyraźny blask po zmroku.
W połączeniu z polerowanymi kloszami dają bardzo świeży efekt w dzień i wyraźny blask po zmroku.
Uchwyt lampy urwany w Rumunii? To się jeszcze naprawi ;)<br />Śruba z nakrętkami miała minimalne luzy, ale nawleczona na nią i zatopiona koszulka termokurczliwa rozwiązała ten problem.
Uchwyt lampy urwany w Rumunii? To się jeszcze naprawi ;)
Śruba z nakrętkami miała minimalne luzy, ale nawleczona na nią i zatopiona koszulka termokurczliwa rozwiązała ten problem.
Po wymianie wkładu dolnego krzyżaka kolumny kierowniczej, postanowiłem zabezpieczyć go przed zachlapaniem, aby przedłużyć żywotność łożysk igiełkowych.<br />Dętka rowerowa jest skuteczym półśrodkiem, choć zdecydowanie wolałbym fabryczną osłonę, którą widziałem dotąd raptem w jednej 205.
Po wymianie wkładu dolnego krzyżaka kolumny kierowniczej, postanowiłem zabezpieczyć go przed zachlapaniem, aby przedłużyć żywotność łożysk igiełkowych.
Dętka rowerowa jest skuteczym półśrodkiem, choć zdecydowanie wolałbym fabryczną osłonę, którą widziałem dotąd raptem w jednej 205.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: krzyska »

W SB jest zdaje się wymieniona ory osłona na ten przegub
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: fila1223 »

a te zderzaki to reanimowałeś lakierem/ jakimś innym, cudem czy trafiłeś na nowe ?
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: RafGentry »

Bardzo ładnie wysztorcowany. Jak do pierwszej komunii O-)

Moja opinia odnośnie alternatywnych rozwiązań to tylko dwa detale - lwa na grillu i znaczek XS zostawiłbym w oryginalnym malowaniu. Tyle z sugestii.
Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 616
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: Alimantado »

Widzę, że jest więcej pretendentów do miana "najładniejszego XS'a w Polsce" :P Dobrze odsztorcowany, prezentuje się zacnie _O_
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

RafGentry pisze:Bardzo ładnie wysztorcowany. Jak do pierwszej komunii O-)
Raczej "jakby na przegląd jechał" :mrgreen:
Dzięki Panowie za komentarze, auto w końcu poskładane i cieszę się, że się podoba.

Czerwień na emblematach to taka aktualna fanaberia, zainspirował mnie symbol występujący w 106, tam logo XSi było właśnie czerwone. Niestety na czarnym tle mało się wyróżnia i trochę zanika.
Czerwony lew z kolei najlepiej łączy mi się właśnie z czarnym grillem. W zanadrzu są różne kombinacje, wersja na zimę itp.
Tak w ogóle, 205 przypomina niekiedy model matchboxa do własnej konfiguracji, gdzie łatwo zmieniać detale i dodatki :wink:
Zderzaki najlepiej odświeża u mnie malowanie półmatem w sprayu, można powiedzieć, że to moja ulubiona puszka :)
Załączniki
3xgrill.jpg
DSC_0151.jpg
DSC_0206.jpg
Awatar użytkownika
Vroobell205
Junior
Posty: 389
Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: Vroobell205 »

Jest prawie 21:30, a ja myśle tylko o tym jak tu wyjść do warsztatu i spróbować Twojego sposobu. Efekt czerni półmatem rewelacja. Kontrastem do czerwonego pasuje swietnie. Po weekendzie na Twoja cześć wykonam tribiute mistrzu!
Awatar użytkownika
fila1223
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: fila1223 »

mnie też się to bardzo podoba, jednak ja u siebie chciałem zrobić na szaro tak jak było, chociaż po zastanowieniu nie wiem czy czarny by bardziej nie pasował :P
Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 616
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: Alimantado »

Dzikson stosowałeś już wcześniej ten patent, jak z wytrzymałością lakieru? Ja malowałem zderzaki strukturą do plastiku ale po myciu już są braki.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

Ja właśnie nigdy farby strukturalnej nie stosowalem, ciekawy jestem różnicy w efekcie.

Tym sprayem malowalem już swoje zderzaki 4 lata temu i w tym czasie pojawiły się tylko miejscowe przetarcia, ale przy czarnym plastiku nie robiło to problemu. W tym sezonie odświeżyłem tył i pomalowałem nowy zderzak przedni.
Tu pojawił się niewytłumaczalny dotąd error. Po myciu myjką z szalonym ciśnieniem, pojawiają się punktowe odpryski. Sprawa o tyle irytująca, że zderzak był... z szarego plastiku :oops:
Może to kwestia przygotowania, może powierzchnia była miejscowo tłusta, choć całość przed malowaniem zmylem benzyną ekstrakcyjną.
Robota do poprawki. Nigdy wczesniej nie miałem podobnych problemów.
Awatar użytkownika
Alimantado
Uzalezniony
Posty: 616
Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: Alimantado »

Skoro wytrzymało 4 lata na tylnym zderzaku to jest to na pewno bardziej trwała metoda niż struktura. Efekt po pomalowaniu strukturą jak dla mnie jest bardzo zadowalający, nawet przeszedł moje oczekiwania. Ale tak jak piszę po myciu rękawicą widać przetarcia. Może za bardzo szorowałem :D ale z kolei z listwy plastikowej lakier schodzi sam. Ta farba, której używasz to lakier akrylowy czy coś specjalnego?
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: Martinoo »

Panowie, ja uzywam strukturalnego i trzyma bardzo dobrze, tylko że najpierw papierem wodnym 600 doprowadziłem do idealnej gładkości zderzaka i dopiero na to strukture malowałem
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: dzikson »

Od pewnego czasu "Rakieta" brzmiała coraz bardziej agresywnie, aż finalnie tłumik końcowy oderwał się od rury. Zawsze wyobrażałem sobie, że będzie to zjawisko szalenie destruktywne, urwany tłumik wystrzeli w czasie jazdy do tyłu, wyrywając dokładkę...

Nic podobnego 8)
Urwał się, wisiał na gumach, oparł się końcówką o dokładkę. I tyle.

Kolejny raz postawiłem na rozsądne zbalansowanie ceny i jakości, wybierając sprzęt marki Polmo Ostrów (znany też jako Płuciennik).
Za 88zł dostałem konstrukcję, która poprzednio przetrwała u mnie 4 lata. To chyba przyzwoicie długo. Na foto widać jego najsłabszy punkt, w środku spoko, zaledwie trochę śmieci szumiało przy potrząsaniu.

Taki tłumik ma 50cm długości + rura, waży ok.10kg, a wrażenia z transportowania go motocyklem, w plecaku, są warte opowiedzenia :mrgreen:

Przed montażem wszystkie okolice, które w poprzednim chciały rdzewieć, pokryłem miedzianą farbą tlenkową. Podobno wytrzymuje do 200stopni, zobaczymy. Do tego paciara do układów wydechowych, nowe gumowe zawieszki i metalowa obejma. Za te dodatki płaciłem po 6zł, co sprawia że z miejsca polubiłem tę hurtownię w Pruszkowie. Mają magazyn pełen rur, tłumików i rozmaitych dodatków.
Są też na allegro, polecam: http://allegro.pl/sklep/10300679_gawel- ... oryzacyjna

Pierwsze odpalenie po wymianie i ogromna ulga - znów słyszę silnik przed sobą, a nie ryk wydechu pod i za autem. Tylko tych wyimaginowanych koni trochę brak... :P
Załączniki
DSC_0140.jpg
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona

Post autor: woocash »

tak sobie myślę, pociapałeś z zewnątrz, a czy on nie rdzewieje od wewnątrz? ;)

przecież w tym.. spęczeniu powiedzmy na początku rury wlotowej zbierają się skropliny... może jednak korozja zaczyna się stamtąd?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ