Strona 1 z 24

CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 12:17 pm
autor: RafGentry
Stało się! Kupiłem CTI!

Z dumą przedstawiam Wam mojego nowego Puga, piękne białe 205 CTI.
Drugiego auta szukałem od jakiegoś czasu. Na moim radarze znalazły się m.in. słynne częstochowskie Griffe wożące węgiel :lol: , CTI z Jasła - dziś auto Mai, GTI ze Zdzieszowic i GTI Monte Carlo ze Sztokholmu. Z różnych powodów żaden z powyższych samochodów nie trafił w moje ręce. Ale jak to mówią - "kto szuka, ten znajdzie", więc w końcu znalazłem swoją "perełkę".
To chyba żadna tajemnica - kupiłem CTI od Xonaxa, który wystawiał auto od sierpnia. Miałem jechać obejrzeć je od razu, lecz do Opola wybrałem się dopiero w zeszły weekend. Życzliwy Xonax wpuścił mnie za kierownicę, przejechałem autkiem kilkanaście kilometrów i wiedziałem, że to samochód wart swojej ceny. Po powrocie do domu trwały kalkulacje, konsultacje z "wtajemniczonymi", w końcu zapadła decyzja. Jadę i biorę, bo drugiego takiego auta mogę nie znaleźć i przez najbliższą zimę będę pluć sobie w brodę.

Auto jest z września 1991 roku, ma autentyczny przebieg 156 tysięcy kilometrów i jest zachowane w oryginalnym stanie. Co ważne - bezwypadkowe. Bardzo ładny lakier ,do wymiany jedynie prawy błotnik z przodu, na którym pojawiła się korozja.
Samochód nie wytłuczony, bardzo dzielnie znosi jazdę po polskich drogach. Skrzypi jedynie cerata podszewki szyberdachu ocierając się o pałąk :)
Drzwi otwierają i zamykają się idealnie, ograniczniki nie strzelają. Szwankuje tylko centralny zamek, ale tym zajmę się w odpowiednim czasie...
Wyposażenie jest dosyć bogate jak na CTI. Auto ma elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, elektrycznie otwierany dach (z pokrowcem w komplecie). W dodatku wzbogacony o piękne skórzane fotele z Griffe. Jeździ się na nich cudownie, wyglądają nieziemsko... Po przyjeździe do Krakowa auto otrzymało gałkę zmiany biegów z GTI (dzięki Druan!) i felgi SL434 z Gentry.

Dach jest brezentowy, uszyty jakiś czas temu przez poprzednich właścicieli. Jego stan jest OK. Tylna szyba nie jest super przejrzysta i puściło kilka szwów tu i ówdzie, ale myślę że posłuży jeszcze parę lat. Konstrukcja w porządku. Janek zakupił nowe łyżwy z ASO, 180 złotych za sztukę, dach otwiera się i zamyka bez problemów...

Co do silnika - wszystko gra i buczy. Xonax zrobił mu profilaktyczny remont, dotarł go i teraz motor zachowuje się jak po wyjeździe z fabryki. Zalany Castrolem Magnatekiem aż prosi się o wkręcanie na obroty. Po odpaleniu trzyma 6 barów. Nie ma problemów z temperaturą, ani właściwie z niczym innym... Więcej o wymianach dokonanych przez Xonaxa dowiecie się TU http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=2&t=21141

Hamulce są nieseryjne. Zaciski pochodzą z ZX, klocki Textar z nacinanymi tarczami Speedmax 266 mm zapewniają dużo lepsze hamowanie niż seryjne heble z CTI. Ręczny również zrobiony, chodzi leciutko i fajnie chwyta. Jedyne co mi pozostało w tym temacie, to pomalowanie zacisków i bębnów na jakiś kolor pasujący do klimatu auta. Byle nie czerwony. Jakieś pomysły :?:

Wydech jest nieoryginalny. To Remus z dość dużym "kominem", ale widziałem już gorsze tłumiki w 205-tkach (pozdro Maja :W ). Na szczęście nie buczy, tylko spokojnie mruczy. Nie jest głośniejszy niż seryjny wydech z 1,9. Na razie nie planuję go demontować, ale jakby ktoś miał oryginalnego Bosala, to mogę się kiedys podmienić :)

Wizualnie CTI nie można nic zarzucić. Jest prosty, niepoobijany, poszerzenia trzymają się jak pan Pug przykazał, zderzaki wymienione są na nowe. Dzieła zniszczenia dopełniają nowe lampy przednie Valeo sprowadzone przez Xonaxa z Francji _O_ Pięknie współgrają z żółtymi halogenkami Denji (te z kolei sprowadzone przez Józka z Dalekiego Wschodu). Lakier z wyjątkiem wspomnianej małej purchli na przednim błotniku jest prześliczny. Kod lakieru na przednim pasie to EWL IVI - zna ktoś taki? Czy to nie Meije White jak w Józkowym GTI?

Cóż więcej mówić? Auto doinwestowane, właściwie to na upartego można go po prostu umyć, odkurzyć i cieszyć się jazdą. Bo nic mu nie dolega. Nie zapłaciłem mało, ale już teraz wiem, że dobrze ulokowałem gotówkę. 205-tek jest coraz mniej i trzeba wyłapywać zadbane i rzadkie egzemplarze, póki w ogóle jeszcze są...

Teraz parę fotek. Na lepsze ujęcia przyjdzie czas...

Pierwsze oględziny
Resize of 103_6930.JPG
Resize of 103_6923.JPG
Komin, przez który przeszedłby św. Mikołaj :P
Resize of 103_6927.JPG
Cząstka Griffe w białym CTI 8)
Resize of 103_6933.JPG
Auto już w Krakowie :!: (fotki by Druan)
Resize of 6.JPG
Resize of 7.JPG
Resize of 8.JPG
Resize of 13.JPG
Resize of 15.JPG
Resize of 16.JPG
Resize of 20.JPG

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 12:43 pm
autor: Munne
Tak jak Ci pisalem na gg to jest to! A nie tam jakis szpachlowoz:)

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 1:10 pm
autor: baltazar_gabka
EWL IVI - to jest ten sam lakier co ja mam na CJ lakiernik mówił ze jest dość rzadki i auta w tym lakierze wychodziły tylko 2 lata. Gratulacje Raf oby służył wiernie;)

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 1:24 pm
autor: aeli
jest Cudo !!!

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 1:48 pm
autor: grzesiek309
Dobrze że trafił w dobre ręce :W A co z Gentry "idzie w ludzi" czy zostaje do towarzystwa dla Cti :mrgreen: :?:

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 1:52 pm
autor: Małysz
GRATULACJE!!! _O_
Piękny egzemplarz. Z opisu i ze zdjęć wynika, ze warto było zapłacić za niego więcej kasy.

Co do Gentry, to pewnie zostanie u Ciebie, mieć dwie fajne 205tki, to lepsze niż jedną. :Y

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 2:12 pm
autor: bacix
Ale czyścioch :d

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 2:13 pm
autor: Wojtek
Gratuluje :)

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 2:22 pm
autor: Para
Gratuluje Rafal, wreszcie jakas zmiana. Cos sie nie zapowiadalo, ze zaczna sie jakies wieksze prace przy Gentry wiec wedlug mnie przejscie na CTI to bardzo dobry pomysl :)

Felgi jak zwykle sie pieknie dopasowaly :W

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 2:42 pm
autor: robson
Gentry narazie jest moje ,bo stoi u mnie w garażu,będe go szabrował po mału :D

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 2:59 pm
autor: Manwe
gratz
robson pisze:Gentry narazie jest moje ,bo stoi u mnie w garażu,będe go szabrował po mału :D
to jak tak to oddaj mój reflektor :lol:

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 3:52 pm
autor: MiceK
Gratsy Raf, piękna sztuka :) _O_

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 4:08 pm
autor: RafGentry
baltazar_gabka pisze:EWL IVI - to jest ten sam lakier co ja mam na CJ lakiernik mówił ze jest dość rzadki i auta w tym lakierze wychodziły tylko 2 lata. Gratulacje Raf oby służył wiernie;)
Poszperałem nieco, choć nie było łatwo i znalazłem informację na temat tego lakieru. Nazywa się on Ermine White (Gronostajowa Biel). Pugi na pewno nie były malowane na ten kolor tylko przez dwa lata, bo odnalazłem 205-tki z 1988 z kodem EWL IVI.
Ale fakt, że jest baardzo rzadki. A wydawało mi się, że na Gentry mam rzadki lakier :lol:

Co do Gentry, to będzie niebawem na sprzedaż... Ale to nie jest oficjalna informacja 8)

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 4:41 pm
autor: Maja
Może zostaw Gentry. Masz w nim gaz, bedzie na codzień a CTI od święta.

Re: CTI by RafGentry

: 20 paź śr, 2010 5:47 pm
autor: Czak
Co do Gentry, to będzie niebawem na sprzedaż... Ale to nie jest oficjalna informacja 8)


Nie chcesz tego zrobić.... przemyśl to jeszcze tak wiernie Ci służył... Jak już to znajdź mu dobrego właściciela :| .
Osobiście Gentry z gazem bym zostawił, a tego używał od święta aczkolwiek ciężko utrzymać 2 samochody. Gdybyś się jednak pozbywał to mogę się zamienić za 2x 1.6Gti : P(joke)

Tak patrze na ten Kraków to chyba będe musiał się skoczyć po Dimmę, żeby się wyróżniać :p.

P.S Powinieneś zmienić nicka na RafCTI ;P.