Strona 2 z 10

Re: 205 gti / 88rok

: 19 wrz śr, 2012 8:29 am
autor: yogurt
Munne pisze:Wszyscy o ratowaniu kultowego GTI a wlasciciel nic o planach nie wspomnial.
heheh, to samo mi przyszlo przed chwila do głowy :D zreszta jak przez rok mial 4 sztuki to na renowacje nie ma co liczyc chyba :D ale pojezdzic troche mozna :D

Re: 205 gti / 88rok

: 19 wrz śr, 2012 9:14 am
autor: Para
Wspomniał, wspomniał... że sanki i półosie potrzebne..

Re: 205 gti / 88rok

: 19 wrz śr, 2012 4:21 pm
autor: operatorbazooki
Jak wspomniałem na początku auto zanim je zobaczyłem i się przejechałem miało być dawcą kilku części potrzebnych do pewnego przedsięwzięcia. Szkoda go trochę bo jeszcze potrafi sprawić przyjemność w czasie jazdy mimo jego stanu :) Mam ochotę nim pojeździć i to co wypada zrobić, części blacharskie które pasowałoby wymienić przed zimną mam w garażu i będzie to zrobione. Do zastrzyku gotówki zwanego wypłatą mało nim pośmigam bo trzeba zmienić olej i filtry, obejrzeć pasek i takie tam podstawy. Zaplecze mechaniczno- materiałowe jakieś mam więc GTi będzie żył:) Nie napiszę jak niektórzy że ma u mnie dożywocie o to dobre bzdury są, ale na pewno wypełni mi mile czas swoją obecnością :) I moja dziewczyna jak go w końcu zobaczy to się ucieszy, ona tak ma jak widzi u mnie jeżdżące auto :lol:
Wczoraj jak wstałem po nocce w robocie, zacząłem małe Spa.
Wizyta w sklepie zaowocowała małymi zakupami, tj. chemią firmy TENZO. Ma ktoś o tym jakieś zdanie? Kupiłem szampon, mleczko "satyna" do plastików wnętrza oraz koncentrat do prania tapicerki. Z innych małych rzeczy politura BRILL system, na wosk przyjdzie jeszcze czas bo u mnie w mieście same "techno-nano woski" :)

Re: 205 gti / 88rok

: 19 wrz śr, 2012 5:10 pm
autor: Lord Devil
Tenzo to mocna, sprawdzona chemia. Fajnie, ze bedzie smigal. NIe moge sie jednak zgodzic ze stwierdzeniem
operatorbazuki pisze: Nie napiszę jak niektórzy że ma u mnie dożywocie o to dobre bzdury są...
Dlaczego bzdury? Jesli ktos trafi swego ever greena, to sie go nie pozbedzie.

Re: 205 gti / 88rok

: 21 wrz pt, 2012 6:27 pm
autor: operatorbazooki
Zbliża się powoli wymiana części eksploatacyjnych:)
Przymierzam się do następujących zakupów:
- olej silnika Valvoline vr1 10w60
- filtr oleju Mann
- olej skrzynki przekładniowej, nie wiem jaki. Liczę na jakieś sugestie
- filtr powietrza? Mam gąbkowego gutmann'a i nie wiem czy warto zmieniać? Podobno takie filtry się czyści?
- ciecz chłodząca. Tutaj też liczę na podpowiedź
- pasek rozrządu, warto dawać więcej za jakiegoś bosch'a? Czy może kupić jakiś tańszy pasek?
Dzięki za podpowiedzi. Mimo że to błahy temat chciałbym podejść do niego zupełnie poważnie.
Pozdro

Re: 205 gti / 88rok

: 21 wrz pt, 2012 6:29 pm
autor: Martinoo
operatorbazooki pisze:Zbliża się powoli wymiana części eksploatacyjnych:)
Przymierzam się do następujących zakupów:
- olej silnika Valvoline vr1 10w60
- filtr oleju Mann
- olej skrzynki przekładniowej, nie wiem jaki. Liczę na jakieś sugestie
- filtr powietrza? Mam gąbkowego gutmann'a i nie wiem czy warto zmieniać? Podobno takie filtry się czyści?
- ciecz chłodząca. Tutaj też liczę na podpowiedź
- pasek rozrządu, warto dawać więcej za jakiegoś bosch'a? Czy może kupić jakiś tańszy pasek?
Dzięki za podpowiedzi. Mimo że to błahy temat chciałbym podejść do niego zupełnie poważnie.
Pozdro
A co chcesz wiedzieć o płynie chłodzacym - lej borygo/petrygu lub coś w ten deseń, byle by miało granice zamarzania około -35 stopni.

Re: 205 gti / 88rok

: 21 wrz pt, 2012 6:43 pm
autor: operatorbazooki
Nie chodzi mi o temperaturę zamarzania tylko wrzenia? I o w miarę niezardzewiały układ chłodzenia. Nogę mam ciężką i autu będzie ciepło, dlatego proszę o podpowiedź. Za odpowiedzi typu: lej olej orlenu i borygo dziękuję/

Re: 205 gti / 88rok

: 21 wrz pt, 2012 6:47 pm
autor: grzesiek309
Nie jest tak hop-siup z płynem :N Niektóre silniki wymagają stosowania dedykowanego płynu. Ja w pugu mam Totala, który jakby nie patrząc jest dedykowany do francuzów właśnie. Kupiłem w ASO, a co! :mrgreen: Jest tego trochę na allegro: http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... ng=glacelf :W

Re: 205 gti / 88rok

: 21 wrz pt, 2012 6:52 pm
autor: Munne
Na jakim oleju latal wczesniej, jaki stan silnika, bierze nie bierze?
- filtr oleju Mann a niech sobie bedzie
- olej skrzynki przekładniowej, nie wiem jaki. Wlej Totala
- filtr powietrza? Mam gąbkowego gutmann'a i nie wiem czy warto zmieniać? Podobno takie filtry się czyści? Kup szapon i olejek tylko nie przeginaj z ta oliwa.
- ciecz chłodząca ja latam na febi-bilstein lub na Totalu
- pasek rozrządu, warto dawać więcej za jakiegoś bosch'a? Czy może kupić jakiś tańszy pasek? Zadaj sobie pytanie czy warto zaoszczedzic te pare zlotych na tak waznym elemencie?

Re: 205 gti / 88rok

: 21 wrz pt, 2012 11:26 pm
autor: Para
Daj wiecej zdjec bo narazie nie pokazales zadnych wad samochodu, pokaz tez slabe strony.

Re: 205 gti / 88rok

: 22 wrz sob, 2012 3:40 pm
autor: michallbn
Co do pasków gates power grip się świetnie sprawdza, firma ma doświadczenie, nie ma szans aby trafił się wadliwy, zawsze kupuje paski z tej firmy. Do skrzyni koniecznie total tylko sprawdz jaki symbol ma iść. Olej do silnika valvoline to dobry wybór, osobiście do benzynowych xu (u mnie xu10j4) leję valwoline pełny syntetyk o symbolu max life 10w40.

Re: 205 gti / 88rok

: 22 wrz sob, 2012 9:49 pm
autor: marcpol
Proponuje zakup markowych, lecz mniej znanych, producentów części - jest mniej podróbek.

Pasek rozrządu, jak i klinowy polecam Dayco, nie kupuj Gates, mnóstwo jest podróbek, rolki, pompy INA, uszczelniacze Corteco. Pamiętaj, że wymiana niekompletnego zestawu (pasek, rolka, pompa, dwa uszczelniacze, śruba wału), pozbawiona jest sensu, w tym sensu ekonomicznego. Awaria któregokolwiek podzespołu napędu rozrządu kończy się zwykle podobnie, czyli zerwaniem lub przeskoczeniem paska.

Oleje silnikowe polecam Orlen z seri Platinum, mają parametry takie same lub lepsze niż produkty znanych marek. Do filtrów powietrza mokrych są specjalne zestawy do czyszczenia i nasączania, k&n w swojej ofercie ma takie zestawy.

Re: 205 gti / 88rok

: 30 wrz ndz, 2012 3:41 pm
autor: operatorbazooki
Olej i filtry kupione, ze zmianą jak przyjdzie zamówiony rozrząd czyli pewnie poniedziałek. W aucie poprawiam na razie drobnostki,np dzisiaj założyłem tylną półkę bo nie było, zmieniłem siłowniki klapy bagażnika bo nie trzymały wcale. Wyprałem też tapicerkę i nakremowałem skórę boczków. Fotel kierowcy mimo mocnej chemii będę musiał prać jeszcze raz był tak brudny :evil: Mam już nagranych trochę baaardzo przydatnych rzeczy dzięki chłopakom z forum. Można powiedzieć że w drodze jest już druga, zdrowa karoseria, pakiet stylistyczny gutmann ( szkoda że tłumik opyliłem ;/ ), gałka drążka zmiany biegów, i kilka innych pierdół ;p Dzięki chłopaki! Dzięki forum auto odżyje:)
Co do silnika, myślałem nad 16v z mojego citroena, jednak komp i osprzęt gutmann'a któy jest pod maską dobrze rokuje i szkoda mi robić swap :twisted: Puszcza dymek przy odpaleniu na zimnym, i ma też problem ze ssaniem ? Jak jest zimny to ciężko mu się zapala, trzeba trochę pokręcić zanim zaskoczy i dodać gazu bo inaczej zgaśnie, ktoś ma jakiś pomysł? Zapodaję kilka fotek .
Pozdrawiam :)
DSC01542.JPG

Re: 205 gti / 88rok

: 06 paź sob, 2012 10:24 pm
autor: operatorbazooki
Silnik w aucie umarł po zmianie oleju. Ciśnienie oleju poniżej 0,8 bara , panewki grają. Ciekawe czym właściciel zalał auto zanim go kupiłem żeby nie było słychać tej symfonii :evil: Nie ważne, nie zrażam się. Silnik ( d6b ) już mam zaklepany i niedługo po niego wyruszam:) Dzisiaj dzięki WIELKIEJ uprzejmości Leon'a stałem się posiadaczem drugiej, zdrowej i kompletnej budy GTi ( Dzięki serdeczne!). Auto zostanie więc odbudowane a cele odbudowy to :
- Zdrowa i równa buda. Nie chcę aby się pięknie błyszczał i mienił. Ma być po prostu estetyczny ;)
- Remont tylnej belki lub zakup innej
- Silnik, mam nadzieję że sztuka po którą się wybieram okaże się zdrowa i obejdzie się bez większych remontów
- Obróbka koła zamachowego i skrócenie skoku dźwigni zmiany biegów
- Odnowienie pakietu Gutmann z tego samego źródła co silnik ;) Pozdrawiam ;)
- Układ hamulcowy z zx 16v na przód i tył
- Poszerzane stalówki 15"
- Kompletny remont i konserwacja elementów zawieszenia
- Kilka mniej ważnych pierdół i detali z epoki
Mam w planach ku rozpaczy niektórych przystosować auto do sportu ( okazjonalnego ), mam blisko na tor w Częstochowie i Kielcach i chciałbym kilka razy do roku spróbować swoich sił w jakichś wyścigach :) Nie planuję natomiast nieodwracalnych zmian ( czy ciężkich do odwrócenia ) typu klatka czy inne przeróbki budy. Planów jest sporo, większość części już właściwie mam więc jak tylko miejsce w garażu się zwolni zaczynam pracę. Trzymajcie kciuki :)

Re: 205 gti / 88rok

: 07 paź ndz, 2012 11:09 am
autor: krzyska
Koniec końców to czuję że sprzedaż go w częściach na forum. Coś szybko zmieniasz auta