Strona 19 z 22

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 10 maja wt, 2016 8:11 pm
autor: Indjana
Alimantado pisze:Staram się jak mogę. Teraz muszę wybrać opony. Może polecacie coś konkretnego? Oczywiście budżet nie jest obfity. :roll:
R1R

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 10 maja wt, 2016 9:25 pm
autor: fila1223
Continental ContiPremiumContact 2
Dawały radę w Saxo, a ono nie było grzecznie jeżdżone.I za komplet 185/55/14 dasz trochę powyżej tysia
Indjana pisze:
Alimantado pisze:Staram się jak mogę. Teraz muszę wybrać opony. Może polecacie coś konkretnego? Oczywiście budżet nie jest obfity. :roll:
R1R
r1r nie widziałem w rozmiarze 14 cali

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 18 cze sob, 2016 12:12 am
autor: Alimantado
Muszę przyznać; że Żółw na nowych kołach prezentuje się lepiej, niż się spodziewałem..

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 18 cze sob, 2016 12:24 am
autor: Martinoo
Eleganckie te kółka

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 18 cze sob, 2016 9:17 am
autor: simon3
Fotę lepszą zapodaj :D

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 19 cze ndz, 2016 12:15 am
autor: Alimantado
Jeszcze muszę dokręcić parę śrub. Wtedy wyjadę z garażu i coś pofocę.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 19 cze ndz, 2016 11:20 pm
autor: Alimantado
Żółw poskręcany, dziś opuścił na chwilę pieczarę ale pod osłoną nocy i deszczu więc zdjęć nie robiłem. Kiera chodzi lżej niż w Clio II ze wspomaganiem, którym jeżdżę na co dzień.
Lecz pojawił się znowu ten sam problem - otóż promień skrętu w lewo jest o wiele mniejszy niż w prawo. Jest tak mały, że nawrotkę z parkingu sklepu musiałem robić na dwa razy :evil: Pomimo iż końcówki drążków są powkręcane na taką samą ilość obrotów (29) i zbieżność jest ok (na oko i ucho) a i gwintu na końcówkach zostało jakieś 3-4 obroty :N
Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 19 cze ndz, 2016 11:24 pm
autor: woocash
Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?


hmm... a same drążki jak są wkręcone? może są różne?

zbieżność na oko.. łahaha.. ucho.. dobre mi sobie ;)

własnie ogarniam temat u mnie, tego to na oko się zrobić nie da, trzeba pomierzyć to i tamto.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 19 cze ndz, 2016 11:35 pm
autor: Alimantado
woocash pisze:
Ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?


hmm... a same drążki jak są wkręcone? może są różne?

zbieżność na oko.. łahaha.. ucho.. dobre mi sobie ;)

własnie ogarniam temat u mnie, tego to na oko się zrobić nie da, trzeba pomierzyć to i tamto.
Właśnie przeglądałem Twój temat i pomyślałem, że przydałyby mi się takie gadżety jak masz :D

Drążki są tej samej długości, wkręcone do oporu kluczem francuskim więc się zgadza :lol:
Jedyne co przychodzi mi do głowy to maglownica, którą sam regenerowałem ale po skręceniu mierzyłem ją i wychodziło, że powinno być dobrze. :oops:

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 20 cze pn, 2016 12:00 am
autor: woocash
przydałyby mi się takie gadżety jak masz
doprawdy? dalmierz laserowy, kawałek listewki albo kątownika alu, karton i długopis?

:mrgreen:

zamiast dalmierza może być wskaźnik laserowy za 5 pln ze sklepu wszystko po 4 złote ;) grunt to zamontować to wszystko równolegle. Dalmierz daje mi pewność że wiązka jest równoległa do obudowy. w nowszej - lepszej - wersji, której nie ma u mnie na zdjęciu dalmierz jest przyczepiony do listewki, którą potem przykładam jak bozia nakazała do rantu felgi - jest większa pewność niż przy montażu do śrub.

koszt takiego kompletu to jakieś 5 pln ;) można sobie zrobić dwa, i szpanować pod blokiem ustawiając zbieżność.

pewnie coś nakminiłeś w listwie - nie masz zrobionego jednego obrotu wałka? :roll: tylko że wtedy miałbyś o jeden obrót kierownicą więcej/mniej z pozycji kół na wprost...

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 20 cze pn, 2016 10:47 am
autor: Alimantado
Na to wygląda, że winna jest zła pozycja listwy w maglownicy. Rozbiorę dziś drugi magiel i obadam co poszło nie tak.
A zbieżność jeszcze przede mną. I chyba skorzystam z Twojego patentu.

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 27 cze pn, 2016 10:44 pm
autor: Alimantado
Po oględzinach maglownicy doszedłem do wniosku, że jedynym elementem, który może przeszkadzać w skręcie to plastikowy odbój montowany przy drążku. Usunąłem go i auto skręca jak trza. Tylko zastanawiam się czy przy składaniu nadprogramowo go tam umieściłem czy jednak powinien tam być a przyczyna jest gdzieś indziej.

Udało mi się też dziś wyjechać na mycie z półrocznego kurzy garażowego i małą sesję. Jednakże kiedy tylko spłukałem samochód na myjce zaczęło padać i sesja została skrócona do kilku fotek kiepskiej jakości.

Oceńcie sami. :W

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 27 cze pn, 2016 10:56 pm
autor: nowak68
Świetnie wygląda na tym trzecim, ale tło trochę szare :wink:

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 28 cze wt, 2016 6:10 am
autor: 2mouse
Alimantado pisze:A zbieżność jeszcze przede mną. I chyba skorzystam z Twojego patentu.
Nie mogę czytać takich historii.
Naprawdę cena zrobienia zbieżności w Krakowie jest aż tak zaporowa? Nie masz doświadczenia, niech ktoś to zrobi za Ciebie, a ty potem zobacz jak jest to zrobione, użyj przyrządów typu Łukaszowego i sobie porównaj. Ale to i tak jest działanie na chwilę, tyle, żeby dojechać bezstratnie do najbliższego fachowca ze sprzętem. To naprawdę jest za poważna historia, żeby tak rzeźbić, za szybko wszyscy jeździmy tymi samochodami... :evil:

Re: 205 XS Leżak, Tortue Géniale

: 28 cze wt, 2016 10:25 am
autor: krzyska
Do nauczenia się czegoś nowego popieram zabawę ze zbieżnością we własnym zakresie ale potem, jak wspomniał Piotr, kontrola u fachowca.
I ponownie " ale kombinujecie". To taka nowa moda?