205 XS "Red Rocket" Dziksona
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
no dawaj dawaj... bo mnie dopadają czarne myśli nt gentry /turbo, swap, manual etc./
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
To jeszcze, aby dokończyć wątek: INSTALACJA LPG
Jakkolwiek auto kupiłem już z instalacją gazową, to było w niej sporo do poprawy, jak kto woli do optymalizacji.
Wymiana szczelinowego miksera o przekroju 38mm na otworkowy 34mm pozwoliła zmniejszyć spalanie wahające się między 10 a 12 litrów do poziomu 8,5 l/100km. W tym czasie wpadł też nowy reduktor.
Mikser szczelinowy to zło. Gaz jest kiepsko rozpylany i gorzej się spala. W dodatku im większy przekrój miksera, tym z reguły większe spalanie. Owszem, jest to element, który niekorzystnie zwęża kanał dolotowy, ale trzeba tu wybrać sensowny kompromis. Dla porównania średnica kanału w kolektorze ssącym to 39mm, więc nie tak wiele więcej (mierzyłem na kolektorze z TU1M, bo taki mam akurat luzem). Gdy skończyła się dziesięcioletnia legalizacja buli Stako 35l (365x180mm), dającej realnie 30,5 litra pojemności i ok.360km zasięgu, pod autem wylądowała 44 litrowa butla Bormech (600x200). Testy zasięgu i pojemności jeszcze trwają, choć z zablokowanym pływakiem nalewałem tam już 44,5 litra
Z warszawskich i krakowskich doświadczeń wiemy, że większej butli już się pod bagażnikiem nie zmieści. Można co najwyżej zdobyć się na butlę z wykorzystanym środkiem i zyskać tym sposobem dodatkowe 4 litry.
Korzystnym patentem jest montaż przekaźnika, który odcina zasilanie pompy paliwa, gdy auto przełącza się na lpg. Leciwa pompa dostaje wolne i oszczędzamy sporo prądu. Przy ponownym przełączeniu na benzynę nie miałem nigdy problemów z odpowiednim ciśnieniem, wszystko idzie gładko.
Przekaźnik - typowy, taki sam jak przekaźnik dla pompy paliwa, zlokalizowany obok niego, w schowku pasażera.
Sygnał - pociągnięty z elektrozaworu na reduktorze. Gdy elektrozawór się otwiera, przekaźnik odcina prąd na pompie.
Proste w wykonaniu, dla chętnych podsunę schemat.
Na koniec jeszcze dwie pocztówki z dzisiaj.
Jakkolwiek auto kupiłem już z instalacją gazową, to było w niej sporo do poprawy, jak kto woli do optymalizacji.
Wymiana szczelinowego miksera o przekroju 38mm na otworkowy 34mm pozwoliła zmniejszyć spalanie wahające się między 10 a 12 litrów do poziomu 8,5 l/100km. W tym czasie wpadł też nowy reduktor.
Mikser szczelinowy to zło. Gaz jest kiepsko rozpylany i gorzej się spala. W dodatku im większy przekrój miksera, tym z reguły większe spalanie. Owszem, jest to element, który niekorzystnie zwęża kanał dolotowy, ale trzeba tu wybrać sensowny kompromis. Dla porównania średnica kanału w kolektorze ssącym to 39mm, więc nie tak wiele więcej (mierzyłem na kolektorze z TU1M, bo taki mam akurat luzem). Gdy skończyła się dziesięcioletnia legalizacja buli Stako 35l (365x180mm), dającej realnie 30,5 litra pojemności i ok.360km zasięgu, pod autem wylądowała 44 litrowa butla Bormech (600x200). Testy zasięgu i pojemności jeszcze trwają, choć z zablokowanym pływakiem nalewałem tam już 44,5 litra
Z warszawskich i krakowskich doświadczeń wiemy, że większej butli już się pod bagażnikiem nie zmieści. Można co najwyżej zdobyć się na butlę z wykorzystanym środkiem i zyskać tym sposobem dodatkowe 4 litry.
Korzystnym patentem jest montaż przekaźnika, który odcina zasilanie pompy paliwa, gdy auto przełącza się na lpg. Leciwa pompa dostaje wolne i oszczędzamy sporo prądu. Przy ponownym przełączeniu na benzynę nie miałem nigdy problemów z odpowiednim ciśnieniem, wszystko idzie gładko.
Przekaźnik - typowy, taki sam jak przekaźnik dla pompy paliwa, zlokalizowany obok niego, w schowku pasażera.
Sygnał - pociągnięty z elektrozaworu na reduktorze. Gdy elektrozawór się otwiera, przekaźnik odcina prąd na pompie.
Proste w wykonaniu, dla chętnych podsunę schemat.
Na koniec jeszcze dwie pocztówki z dzisiaj.
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Muszę ci powiedzieć że bardzo mi się ta twoja furka podoba
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Incydent rumuński, ale też wcześniejsze przygody nauczyły mnie, że zderzak w 205tce to mit. To raptem atrapa zderzaka, która dobrze chroni przed owadami, ale jeśli np. delikatnie złapiesz przodem słupek, to on niechybnie przywita się z Twoją chłodnicą, a ta z tej radości będzie miała mokro.
Dłuższy czas chodził za mną pomysł, który wreszcie udało się skierować do realizacji.
To jest mój NOWY, LEPSZY ZDERZAK: Wygląda niepozornie, ale te 2,5kg żelaza grubego na 10mm ma w sobie ukryty potencjał.
Dodaje +15 do obrony przed dziką fauną i florą, a jednocześnie +10 do waleczności
Znajomy z fanklubu wyspawał sobie z ceownika podkładkę pod cały zderzak, szynę na całą szerokość auta, konkretnie. Gdy tak przygotowany trafił sporego dzika, bydlę skapitulowało na miejscu, a 205tka pojechała dalej... do blacharza
U mnie rozwiązanie mniejszego kalibru, nie jest aż tak pancernie, ale sarence dałbym radę
205 "Deer Hunter"
205 "Bloody Harvester"
Oby ten upgrade nigdy mi się nie przydał...
Dłuższy czas chodził za mną pomysł, który wreszcie udało się skierować do realizacji.
To jest mój NOWY, LEPSZY ZDERZAK: Wygląda niepozornie, ale te 2,5kg żelaza grubego na 10mm ma w sobie ukryty potencjał.
Dodaje +15 do obrony przed dziką fauną i florą, a jednocześnie +10 do waleczności
Znajomy z fanklubu wyspawał sobie z ceownika podkładkę pod cały zderzak, szynę na całą szerokość auta, konkretnie. Gdy tak przygotowany trafił sporego dzika, bydlę skapitulowało na miejscu, a 205tka pojechała dalej... do blacharza
U mnie rozwiązanie mniejszego kalibru, nie jest aż tak pancernie, ale sarence dałbym radę
205 "Deer Hunter"
205 "Bloody Harvester"
Oby ten upgrade nigdy mi się nie przydał...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
wszystko spoko, ale jeśli trafisz nie łanię a prawnika po wtargnięciu na jezdnię, to możesz mu płacić rentę za nielegalne orurowanie...
czy jestem przewrażliwiony?
czy jestem przewrażliwiony?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Dzikson, rozumiem że to wzmocnienie naszykowałeś specjalnie z myślą o tripie AD 2015?
Bo w sumie po co hartować furę na parkingowe obcierki i niewinne miejskie stłuczki
Bo w sumie po co hartować furę na parkingowe obcierki i niewinne miejskie stłuczki
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Dzikson ty trochę jak z Mad Maxa jesteś!
Pozytywnie oczywiście.
Pozytywnie oczywiście.
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Michale, wywołałeś wilka z lasu
Zdjęcie jak na zamówienie: Chłopaki z miejscowego złomu latają tym sprzętem po pobliskiej żwirowni, w sumie ok.10ha terenu weekendami ujeżdżanego przez terenówki. Na najbliższą "sesję treningową" zabieram się z nimi
Nawet nie zgadujcie co to było za auto, powiem tylko tyle, że ten półtoralitrowy Japończyk stał się zaskakująco agresywny i bezkompromisowy.
Zdjęcie jak na zamówienie: Chłopaki z miejscowego złomu latają tym sprzętem po pobliskiej żwirowni, w sumie ok.10ha terenu weekendami ujeżdżanego przez terenówki. Na najbliższą "sesję treningową" zabieram się z nimi
Nawet nie zgadujcie co to było za auto, powiem tylko tyle, że ten półtoralitrowy Japończyk stał się zaskakująco agresywny i bezkompromisowy.
Prawnik, jako papuga, podpada pod "dziką faunę i florę", czyli damy radęwoocash pisze:(...) ale jeśli trafisz prawnika po wtargnięciu na jezdnię
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Prawnik, jako papuga, podpada pod "dziką faunę i florę", czyli damy radę
ano zapomniałem
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
10/10 pkt za stylizacje
- jarema205
- Maniak
- Posty: 1068
- Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
- Posiadany PUG: GTI, CJ, XR, XRD, XRD, LOOK
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
A ja myślałem, że to Lanos
Swoją drogą chyba u siebie też coś takiego zamontuję, bo raz dostałem z "haka" od dostawczaka
Swoją drogą chyba u siebie też coś takiego zamontuję, bo raz dostałem z "haka" od dostawczaka
XR in PROGRESS
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Takiego civica bym przygarnął i do kjs zrobił ( oczywiście z panelami i szybami )
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
Generalnie pomysł super, ale profil zrobiłby tam dużo lepsza robote niż płaskownik. Chyba ze przykrecilbys plaskownik cieńszą ścianką do przodu
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 205 XS "Red Rocket" Dziksona
W komentarzach docierają do mnie właśnie głosy, że profil lub teownik byłby bardziej wytrzymały, a przy tym lżejszy.
Lżejszy na pewno nie, nawet gdyby ścianki miał cieńsze. Wytrzymały raczej tak, ale czy nam rzeczywiście o to chodzi?
Przecież zderzaki współcześnie są właśnie tak projektowane, aby absorbowały siłę uderzenia, a nie przekazywały ją dalej. Ma się wygiąć, ma punktowe uderzenie rozłożyć na większą powierzchnię i tyle.
Z resztą, o czym my tu mówimy - fabryczne wąsy zderzaka to tylko blacha 4mm montowana na dwóch śrubach do podłużnicy, więc cokolwiek byśmy nie dodali, to one będą najsłabszym punktem konstrukcji.
Warto również mieć na uwadze, że taki profil trzeba od środka przykręcić na niezbyt długie śruby zderzaka, a zaprawdę powiadam Wam, miejsca do kręcenia też nie ma tam zbyt wiele.
Lżejszy na pewno nie, nawet gdyby ścianki miał cieńsze. Wytrzymały raczej tak, ale czy nam rzeczywiście o to chodzi?
Przecież zderzaki współcześnie są właśnie tak projektowane, aby absorbowały siłę uderzenia, a nie przekazywały ją dalej. Ma się wygiąć, ma punktowe uderzenie rozłożyć na większą powierzchnię i tyle.
Z resztą, o czym my tu mówimy - fabryczne wąsy zderzaka to tylko blacha 4mm montowana na dwóch śrubach do podłużnicy, więc cokolwiek byśmy nie dodali, to one będą najsłabszym punktem konstrukcji.
Warto również mieć na uwadze, że taki profil trzeba od środka przykręcić na niezbyt długie śruby zderzaka, a zaprawdę powiadam Wam, miejsca do kręcenia też nie ma tam zbyt wiele.