205 XR '91 by Mulec
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
205 XR '91 by Mulec
Nadszedł czas żeby w końcu założyć temat o najnowszym nabytku
Z papierów wynika że Pug został zarejestrowany pierwszy raz 31.10.1991r, został sprowadzony do Polski w 2007 roku (nie wiem z jakiego kraju), w Polsce miał wcześniej dwóch właścicieli. Z relacji ostatniego właściciela wiem że podobno nie był dużo jeżdżony, on sam używał go do jeżdżenia po wioskach, do wożenia ziemniaków, dzików itp z tego wynika że nikt o niego za bardzo nie dbał, nie wiadomo nawet na jakim oleju jeździł. Kupiłem go za okazyjną cenę 500PLN, jest plan żeby doprowadzić go do stanu używalności i przekazać żonce do użytku
Z mechanicznej strony będzie sporo pracy. Na pierwszy rzut oka (i ucha) zawieszenie z przodu do roboty, kierownica trzęsie się niemiłosiernie w czasie jazdy, są na niej duże luzy, w czasie skrętu straszne stuki i zgrzyty, gdy koła są ustawione do jazdy na wprost kierownica jest odchylona od prawidłowej pozycji o jakieś 15 stopni. Tylna belka również do regeneracji. Silnik niby hula, ale jest jakiś ogólnie osyfiony, monowtrysk zachlapany (paliwem?), przy wciśnięciu gazu do dechy zamula się. Na postoju przy dodawaniu gwałtownie gazu leci trochę dymu, i wyrzuca paliwo z wydechu i ogólnie śmierdzi benzyną. Tłumik jakoś dziwnie rezonuje i dzwoni. Według VINu skrzynia powinna być 5 biegowa (gałka ma wyryte równie 5 biegów) w rzeczywistości są 4 biegi, piątki nie da się wrzucić poprzedni właściciel twierdzi że jest to skrzynia 4-ka (ktoś podmienił, czy może być zepsuta 5?)
Blacharsko chyba nie jest źle, progi zdrowe, przód też (poza miejscami widocznymi na zdjęciach), do wymiany drzwi pasażera bo były klepane młotkiem... był chyba lekko walnięty w tyłek bo w bagażniku rdza i trzeba to pospawać bo odpadnie ;p, podłoga też zdrowa (poza bagażnikiem). Lakier ma jakieś drobne ryski na całej powierzchni, może uda się to wypolerować. Brak plastików na błotnikach, jeden przykręcony blachowkrętami...
Wnętrze brudne ale niezniszczone, delikatne przetarcie fotela kierowcy i mała dziurka na siedzeniu z tyłu, większość plastików na swoim miejscu, licznik bieżących kilometrów nie działa (ten do kasowania) , nie działa podświetlenie zegarów. Nie da się włączyć długich świateł.
Ogólnie sporo pracy, narazie szukam garażu z kanałem w Krakowie i okolicach i cały czas się zastanawiam czy pchać się w ratowanie tej sztuki. Wszelkie porady i pomoc przy opisanych usterkach mile widziane. Od czego najlepiej zacząć ? Co sądzicie o tej "sztuce" ?
Kod koloru to prawdopodobnie MOCN chociaż z tego co mi się udało odczytać (kod strasznie wytarty) to wygląda bardziej na MICN ale takiego chyba nie było ?
PS. Co zrobić z kwestią oleju jeśli nie wiadomo czym był zalewany? Co zalać ?
Z papierów wynika że Pug został zarejestrowany pierwszy raz 31.10.1991r, został sprowadzony do Polski w 2007 roku (nie wiem z jakiego kraju), w Polsce miał wcześniej dwóch właścicieli. Z relacji ostatniego właściciela wiem że podobno nie był dużo jeżdżony, on sam używał go do jeżdżenia po wioskach, do wożenia ziemniaków, dzików itp z tego wynika że nikt o niego za bardzo nie dbał, nie wiadomo nawet na jakim oleju jeździł. Kupiłem go za okazyjną cenę 500PLN, jest plan żeby doprowadzić go do stanu używalności i przekazać żonce do użytku
Z mechanicznej strony będzie sporo pracy. Na pierwszy rzut oka (i ucha) zawieszenie z przodu do roboty, kierownica trzęsie się niemiłosiernie w czasie jazdy, są na niej duże luzy, w czasie skrętu straszne stuki i zgrzyty, gdy koła są ustawione do jazdy na wprost kierownica jest odchylona od prawidłowej pozycji o jakieś 15 stopni. Tylna belka również do regeneracji. Silnik niby hula, ale jest jakiś ogólnie osyfiony, monowtrysk zachlapany (paliwem?), przy wciśnięciu gazu do dechy zamula się. Na postoju przy dodawaniu gwałtownie gazu leci trochę dymu, i wyrzuca paliwo z wydechu i ogólnie śmierdzi benzyną. Tłumik jakoś dziwnie rezonuje i dzwoni. Według VINu skrzynia powinna być 5 biegowa (gałka ma wyryte równie 5 biegów) w rzeczywistości są 4 biegi, piątki nie da się wrzucić poprzedni właściciel twierdzi że jest to skrzynia 4-ka (ktoś podmienił, czy może być zepsuta 5?)
Blacharsko chyba nie jest źle, progi zdrowe, przód też (poza miejscami widocznymi na zdjęciach), do wymiany drzwi pasażera bo były klepane młotkiem... był chyba lekko walnięty w tyłek bo w bagażniku rdza i trzeba to pospawać bo odpadnie ;p, podłoga też zdrowa (poza bagażnikiem). Lakier ma jakieś drobne ryski na całej powierzchni, może uda się to wypolerować. Brak plastików na błotnikach, jeden przykręcony blachowkrętami...
Wnętrze brudne ale niezniszczone, delikatne przetarcie fotela kierowcy i mała dziurka na siedzeniu z tyłu, większość plastików na swoim miejscu, licznik bieżących kilometrów nie działa (ten do kasowania) , nie działa podświetlenie zegarów. Nie da się włączyć długich świateł.
Ogólnie sporo pracy, narazie szukam garażu z kanałem w Krakowie i okolicach i cały czas się zastanawiam czy pchać się w ratowanie tej sztuki. Wszelkie porady i pomoc przy opisanych usterkach mile widziane. Od czego najlepiej zacząć ? Co sądzicie o tej "sztuce" ?
Kod koloru to prawdopodobnie MOCN chociaż z tego co mi się udało odczytać (kod strasznie wytarty) to wygląda bardziej na MICN ale takiego chyba nie było ?
PS. Co zrobić z kwestią oleju jeśli nie wiadomo czym był zalewany? Co zalać ?
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 21 paź wt, 2014 12:05 pm przez mulec, łącznie zmieniany 1 raz.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XR '91 by Mulec
Jak za 500 złotych to tragedii nie ma. Jest auto podmęczone, ale da się uratować
Gruntowne mycie środka, zabezpieczenie skorodowanych elementów, konserwacja podwozia, ogarnięcie mechaniki. Trochę roboty jest, ale cena wyjściowa zachęca do włożenia paru PLN-ów
Zderzak tylny wygląda na oryginał. Możliwe że rdza w bagażniku pojawiła się tam z powodu nieszczelności tylnej klapy. Jeśli auto stało pod chmurką mogło gdzieś przeciekać przez zamek, wycieraczkę etc.
Co do koloru, to nie chce być inaczej - masz Aztec Gold
Gruntowne mycie środka, zabezpieczenie skorodowanych elementów, konserwacja podwozia, ogarnięcie mechaniki. Trochę roboty jest, ale cena wyjściowa zachęca do włożenia paru PLN-ów
Zderzak tylny wygląda na oryginał. Możliwe że rdza w bagażniku pojawiła się tam z powodu nieszczelności tylnej klapy. Jeśli auto stało pod chmurką mogło gdzieś przeciekać przez zamek, wycieraczkę etc.
Co do koloru, to nie chce być inaczej - masz Aztec Gold
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- jarema205
- Maniak
- Posty: 1068
- Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
- Posiadany PUG: GTI, CJ, XR, XRD, XRD, LOOK
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR '91 by Mulec
No dobra, nie kupiłbym go
Także dzięki, że go zgarnąłeś, oszczędziłeś mi zbędnych kilometrów
Co do dokładek, to w XR-kach były one czarne/szare- czyli takie jak u Ciebie, niestety XR nie był tak bogatą wersją, żeby były malowane w kolor nadwozia
Zastanów się dobrze czy na pewno chcesz go ratować
Także dzięki, że go zgarnąłeś, oszczędziłeś mi zbędnych kilometrów
Co do dokładek, to w XR-kach były one czarne/szare- czyli takie jak u Ciebie, niestety XR nie był tak bogatą wersją, żeby były malowane w kolor nadwozia
Zastanów się dobrze czy na pewno chcesz go ratować
XR in PROGRESS
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 XR '91 by Mulec
jarema a Ty szukasz zdrowej budy czy całego zdrowego i sprawnego PUGa ? Myślę że za cenę złomową warto go było wziąć i zastanowić się co dalej
Właśnie tego tyłu do końca nie ogarniam, bo po błotnikach nie widać żeby był walnięty, ale np. szyba na tylnej klapie jest z rocznika '92 a wszystkie pozostałe zgodnie z rokiem produkcji '91, i to mnie skłania w kierunku stłuczki.
Właśnie tego tyłu do końca nie ogarniam, bo po błotnikach nie widać żeby był walnięty, ale np. szyba na tylnej klapie jest z rocznika '92 a wszystkie pozostałe zgodnie z rokiem produkcji '91, i to mnie skłania w kierunku stłuczki.
- jarema205
- Maniak
- Posty: 1068
- Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
- Posiadany PUG: GTI, CJ, XR, XRD, XRD, LOOK
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR '91 by Mulec
Wysłałem Ci PW
Zmieniam zdanie, jednak bym go przygarnął
Szukam w miarę zdrowej budy, bo resztę mam- mechanikę, silnik, drzwi, błotniki....
Zmieniam zdanie, jednak bym go przygarnął
Szukam w miarę zdrowej budy, bo resztę mam- mechanikę, silnik, drzwi, błotniki....
XR in PROGRESS
Re: 205 XR '91 by Mulec
Jarema ,ale mu mieszasz w głowie,auto jest do uratowaniajarema205 pisze:Wysłałem Ci PW
Zmieniam zdanie, jednak bym go przygarnął
Szukam w miarę zdrowej budy, bo resztę mam- mechanikę, silnik, drzwi, błotniki....
- jarema205
- Maniak
- Posty: 1068
- Rejestracja: 08 wrz sob, 2012 7:58 pm
- Posiadany PUG: GTI, CJ, XR, XRD, XRD, LOOK
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR '91 by Mulec
Bo sam nie jestem zdecydowanyrobson pisze:Jarema ,ale mu mieszasz w głowie,auto jest do uratowaniajarema205 pisze:Wysłałem Ci PW
Zmieniam zdanie, jednak bym go przygarnął
Szukam w miarę zdrowej budy, bo resztę mam- mechanikę, silnik, drzwi, błotniki....
Ale jednak bym go wziął, bo w sumie praktycznie wszystko do niego mam tylko przełożyć
XR in PROGRESS
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XR '91 by Mulec
możemy się jakoś ustawić to obejrzymy autko i sporządzimy listę "drenaż portfela"
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 XR '91 by Mulec
bardzo chętnie, ja jestem praktycznie codziennie po 17 dostępny w okolicach Powstańców Wielkopolskich/Limanowska, od jutra będę mógł nawet gdzieś podjechać XRem , daj znać kiedy by Ci/Wam pasowało?Manwe pisze:możemy się jakoś ustawić to obejrzymy autko i sporządzimy listę "drenaż portfela"
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 XR '91 by Mulec
Ogarnia ktoś czy w XR były liczniki z obrotomierzem? Albo przynajmniej czy liczniki pod bieda daszek są dostępne z obrotomierzem i czy w XRce będzie możliwość jego podłączenia?
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR '91 by Mulec
w xr nie było obrotomierza
Re: 205 XR '91 by Mulec
Musisz poszukać po działach ,to już było przerabiane ponoć była bieda z obrotomierzem, ale chyba ciężko dostaćmulec pisze:Ogarnia ktoś czy w XR były liczniki z obrotomierzem? Albo przynajmniej czy liczniki pod bieda daszek są dostępne z obrotomierzem i czy w XRce będzie możliwość jego podłączenia?
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 XR '91 by Mulec
Ponoc z poldolota pasuje tylko nie wiem z którego rocznika, a ze zdjęcia które kiedyś widzialem to chyba z borewicza był
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 XR '91 by Mulec
Już coś wygrzebałem na forum że były wersje bieda z prędkościomierzem zamiast zegarka po lewej stronie, teraz tylko coś takiego trzeba znaleźć. Doczytałem się też że można dołożyć do biedy sam obrotomierz z innego licznika, więc jest z czym kombinować
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 XR '91 by Mulec
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!