Dobra, rozpoczynam uzupełnianie historii auta. Na pierwszy ogień wrzucam aktualną specyfikację auta, bo trochę się zmieniło w porównaniu do serii
Wszystkie prace przeprowadzone przez poprzedniego właściciela, czyli Orfistera.
Mateusz, jak widzisz jakiegoś byka w opisie - proszę daj znać, a poprawię
SILNIK
1905cm3 16V Mi16 XU9J4 wstawiony z 405
Generalny remont wykonany w latach 2010-2012
- Nowe pierścienie.
- Nowe panewki (wszystkie).
- Nowe tuleje oryginał.
- Tłoki używane, w idealnym stanie.
- Nowe simeringi i uszczelki.
Osprzęt:
- Filtr oleju: 1109.91 do 205 XU9J1 z automatem (krótki)
- Filtr powietrza: JR FC-06501 (stożkowy)
- Alternator: Valeo 12V 50 A13N 216 2541366
- Chłodnica: Valeo RAB056 810827
- Pompa oleju: CTI
- Pompa wody: CTI, wraz z łańcuszkiem pompy (zamontowana z przebiegiem 5tyś). Brak fartucha ochronnego – dorobiony samodzielnie przez Mateusza.
ECU
"Stand Alone" Vems, cytuję:
Ale z grubsza wygląda to tak, że:
- Sterowaniem zajmuje się WEMS, współpracujący z MAP-sensorem, czujnikami temperatury, czujnikiem położenia wału.
- Przepustnica Solexa z 406 2,0 16V z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza.
- Brak aparatu (modułu) zapłonowego i cewki. W zamian za cewki Denso bezpośrednio na świecach - świece Denso Irydowe.
- Okablowanie było tak prowadzone, by zachować jak najwięcej miejsca w komorze.
Sprzęgło:
205 GTI
Koło zamachowe:
406 1.8 16V
Skrzynia biegów:
BE4 z 306 1.8 16V, dłuższa niż oryginalna w CTI
Wspomaganie kierownicy:
405 Mi16 z małym kółkiem (od Mi16), zamocowana do skrzyni biegów, napędzana paskiem klinowym od koła pasowego na wałku rozrządu.
Maglownica: CTI regenerowana, przewody ciśnieniowe od 405 Mi16.
Serwo: CTI. Zbiorniczek płynu wspomagania po lewo od serwa.
UKŁAD WYDECHOWY
Pomysł Mateusza, cytuję:
- Kolektor wydechowy, do sondy lambda - standard, dalej samoróbka.
- Na końcu , na jednej z rurek zamontowana jest przepustnica uruchamiana podciśnieniowym "ufo". Patent jest tak skonstruowany, że podciśnienie w ssącym kolektorze steruje wychyleniem klapki przepustnicy, otwierając lub zamykając jeden wylot. Oczywiście nie działa to w systemie 0-1 ale płynnie.
Efekt jest taki, że jak sie jedzie spokojnie, to dźwięk jest niezbyt donośny... Natomiast przy daniu mocno w gaz... ojjj robi się na prawdę miło (po pełnym otwarciu przepustnicy przy tłumiku).
- Układ podciśnienia sterujący tym patentem, sprzęgnięty jest ze zbiorniczkiem zapożyczonym od GTI z szyberdachem. Wytworzony jest swego rodzaju bufor podciśnienia.
- Ogólnie w układzie wydechowym jest jeszcze strumienica, ale nie łuskowa, a podwójnie stożkowa o dość skomplikowanym kształcie.
ZAWIESZENIE
Zawieszenie przód: Peugeot 205 GTI (wahacze trójkątne, stabilizator do amortyzatora).
Wahacze: prawy RTS 96.00524.1 lewy RTS 96.00524.2 (kupione, do zamontowania)
Półosie przód: 306 HDi, dorabiane
Amortyzatory przód: z CTI z dospawanym mocowaniem stabilizatora.
Zawieszenie tył: CTI
UKŁAD HAMULCOWY
Nowe przewody hamulcowe
Pompa hamulcowa: Peugeot 406
Przód:
Zaciski: Lucas 405 Mi16
Tarcze: TRW DF1220 (będą) średnica 266mm, wentylowane
Klocki: TRW GDB1194 (są i będą)
Tył:
CTI, bębny (Girling/Bendix)? - jak sprawdzę, to uaktualnię
KOŁA
Felgi: ATIWE 15" B7518 7Jx15H2 ET18
Opony: Barum Bravuris 2 195/50R15